הפסנתר שהושחת (צילום: עמוס קרמר)
הפסנתר שהושחת (צילום: עמוס קרמר)

ונדליזם: הושחת הפסנתר במרכז הכרמל

במהלך צעידת בוקר הגיע היום (שבת) עמוס קרמר לרחבת הפסנתר במרכז הכרמל והזדעזע: אלמונים השחיתו את הפסנתר, קשקשו עליו כתובות ועקרו את הקלידים. קרמר: "מה שהכי כואב זה שעיריית חיפה והמשטרה לא עושות דבר כדי למגר את התופעה המגעילה הזו"

פורסם בתאריך: 5.11.22 09:40

עמוס קרמר, תושב רוממה, מתחיל את השבתות שלו בצעידת בוקר ארוכה של שעה וחצי למרכז הכרמל ובחזרה. ברוב הפעמים מצטרפים אליו חברים, ואת הצעדה הם מסיימים בישיבת פרלמנט באחד מבתי הקפה שפתוחים בשבת לאורך הציר. הבוקר (שבת) בשעה 6:30 הוא הגיע לרחבת הפסנתר במרכז הכרמל והזדעזע.

"הבחנתי בוונדליזם מכוער שהתרחש מן הסתם בלילה", מספר קרמר, "פורעי חוק השחיתו את הפסנתר שמוצב שם ללא תקנה, עקרו את הקלידים וקשקשו כתובות. ואני שואל – עד מתי תימשך ההשתוללות הזו בכרמל?".

היית עד לעוד מקרים?

"ברור, זה רק מקרה אחד. בכל שבת בבוקר טיילת לואי מזוהמת בצורה מחפירה – ערימות של זבל, שאריות אוכל ובקבוקי בירה ואלכוהול. אז נכון, העירייה מנקה בהמשך היום, אבל מוקדם בבוקר השאריות של החגיגות שעושים שם בלילות הן ממש מגעילות. אי אפשר להסתובב בטיילת או במרכז הכרמל בלילה. בני הנוער והצעירים שמגיעים לשם או לכל רחבה שמאפשרת התקהלות, הם כבר בגיל שהם צריכים להבין את חומרת מעשיהם. ומה שהכי כואב זה שעיריית חיפה והמשטרה לא עושות דבר כדי למגר את התופעה המגעילה הזו".

 

 

הפסנתר, אשר מוצב ברחבה שליד הכניסה לכרמלית, משמש לנגינה לכל מי שחפץ. במקום, שבנוי כמעין אמפיתיאטרון, מתקיימות מדי פעם גם הופעות מקצועיות של נגנים וזמרים לעיני קהל רב שמתאסף במקום.

חבר מועצת העיר ניר שובר, תושבים פנו אליך כדי שתפעל בעניין.

"נכון, ואני על זה. במקום יש מצלמות אבטחה של העירייה וגם מצלמות של כל בתי העסק ברחבה. מחר בבוקר יועברו כל החומרים לאגף הביטחון, ואם צריך – אגיש תלונה במשטרה. הורי הצעירים האלה חייבים לשלם מכיסם על שיפוץ ותיקון הפסנתר, ולא העירייה. להשחית כלי נגינה שבימים רגילים מביא למקום רק שמחה זה מוגזם. זה משתווה בעיני לחומרה של שריפת ספרים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח על אודות המקרה פתחה המשטרה בחקירה, וזו נמצאת בראשיתה כדי להביא את החשוד לדין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. קלישה

    הסר דאגה מליבך. בעוד שעה נפעיל את המצלמות שמכסות את כל אזור הפסנתר ונבצע מעקב עם כל התוכנות החדשות כמו פגאסוס אשר מושתל בכל הטלפונים של תושבי חיפה אשר נמצאים במאגר השמור ביותר בענן העיריה ובאתר אשר נפרץ אתמול על מנת לאתר את הפורעים ולא לעשות כלום

  2. פטקס

    מי המטומטם שהציב פסנתר ברחוב? ואם ירד גשם או ברד את מי יאשים האזרח המודאג?

  3. עופר - חיפה

    הנטייה היא לחשוב על ערסים צ'חצ'חים שגרמו לזה .
    ואני אומר לכם ומבטיח לכם .
    מי שהרס את הפסנתר ועוד הרבה דברים שהפריעו להם בדרך , אלו האשכנזים .

  4. nlo

    רק לפני יום-יומיים קראתי ידיעה שהשכנים מתלוננים על מטרד רעש מהפסנתר הזה בשעות הערב והלילה כי העירייה לא מקפידה לנתק אותו. אולי מצאו דרך יצירתית לטפל בבעיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר