תלמיד רעות יובל ברשניקוב (צילום: בית הספר רעות לאמנויות)
תלמיד רעות יובל ברשניקוב (צילום: בית הספר רעות לאמנויות)

חטיבת הביניים רעות הפכה לארץ הפלאות של אליסה

במשך שבוע שלם עסקו תלמידי חטיבת הביניים רעות לאמנויות בספר "אליסה בארץ הפלאות" בהתאם לתוכנית שנבנתה באשכול הפיס של בית הספר בשיתוף עם המחלקה לנוער שוחר סביבה תרבות ומדע באוניברסיטת חיפה. התוכנית הביאה את עולם הדמיון והפנטזיה אל תוך מערכת הלימודים

פורסם בתאריך: 22.1.23 11:14

חטיבת הביניים רעות לאמנויות הפכה בשבוע שעבר לארץ הפלאות של אליסה, כאשר תוכנית הלימודים שונתה בהתאם. התוכנית נבנתה באשכול הפיס של בית הספר בשיתוף עם המחלקה לנוער שוחר סביבה תרבות ומדע באוניברסיטת חיפה, והיא הביאה את עולם הדמיון והפנטזיה אל תוך מערכת הלימודים.

במהלך השבוע השתתפו תלמידי חטיבת הביניים בסדנאות ובהרצאות שהועברו על ידי חוקרי האוניברסיטה ועסקו בספרו הנודע של לואיס קרול "אליסה בארץ הפלאות" שפורסם בשנת 1865. במסגרת זו הועשרו לימודי הליבה בחטיבה בלימודים הקשורים למוטיבים בספר. כך למשל השתתפו התלמידים בהרצאה של פרופ' עודד זהבי מהחוג למוזיקה על פס הקול של הסרט, בסדנה של פרופ' שולמית אלמוג מהפקולטה למשפטים על משפט, אמנות ואליסה, בהרצאה של ד"ר אדם דור-און מהחוג למתמטיקה על הילוכים מקריים בארץ הפלאות, ובסדנה של פרופ' צור שלו על מסעות היסטוריים לארץ הפלאות.

הספר "אליסה בארץ הפלאות" מספר על מסעה של אליסה בארץ דמיונית, ובמהלכו היא בוחרת את דרכה. במסע פוגשת אליסה שלל דמויות ססגוניות ובהן ארנב לבן, דוכסית, כובען מטורף ומלכת לבבות. ברעות מציינים כי הספר נבחר כמוביל את שבוע הלמידה בשל העושר החינוכי הקיים בו, המודלים הספרותיים המגוונים, הדילמות המועלות על ידי הדמויות והפוטנציאל לעסוק בו תוך שילוב של דיסציפלינות שונות.

 

תלמידת רעות מיכל צירלסון (צילום: בית הספר רעות לאמנויות)

תלמידת רעות מיכל צירלסון (צילום: בית הספר רעות לאמנויות)

 

 

מנהלת המחלקה לנוער שוחר סביבה תרבות ומדע באוניברסיטת חיפה קלאודיה הראל: "המטרה של המחלקה היא לחשוף את התלמידים למגוון המרתק של נושאים שנלמדים ונחקרים באוניברסיטה בדרכים יצירתיות ולא שגרתיות, והפעילויות סביב שבוע 'רעות בארץ הפלאות' היו דוגמה מצוינת ליכולת לעניין ולרתק את בני הנוער בחשיבה מחוץ לקופסה. היה מרתק לראות את ההתלהבות ואת הסקרנות שלהם כשהם גילו שיש כל כך הרבה דרכים מעניינות לדבר על אותו הסיפור וללמוד על המחקר המרתק במוסדנו".

ממינהל החינוך בעיריית חיפה נמסר: "שבוע 'רעות בארץ הפלאות' הוא מיזם מקורי שמבטא בצורה ייחודית את ערכי בית הספר ואת היכולת המופלאה של הצוות החינוכי לחשיבה יצירתית המבטאת חדשנות חינוכית. שיתופי הפעולה בין בתי הספר העירוניים לבין מוסדות האקדמיה הם מבורכים ובאים לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים מדעיים, הומניים ואחרים".

 

תלמידת רעות ליבי מילר (צילום: בית הספר רעות לאמנויות)

תלמידת רעות ליבי מילר (צילום: בית הספר רעות לאמנויות)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאת להט

    רעות בית ספר מדהים, יצירתי עם מנהלת החטיבה שרית קן דרור ואופיר שדמי המנכל מצעידים את התלמידים לפיתוח היצירה והדמיון, תומכים בתלמידים ללא הפסקה.
    הבת שלי מסיימת שנה שלישית ועולה לתיכון, ובית ספר זה לא מפסיק להפתיע ולפתח אותה
    שנה עם פעילויות מצוינות, מורים מעולים, יישר כוח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר