נמל חיפה
נמל חיפה

הנמל ממשיך להתעצם: קודמה תוכנית לשדרוג הרציף המזרחי

אחרי מסוף כרמל, נמל הקישון מזרח ונמל המפרץ מבקשת חברת נמלי ישראל לחזק עוד את הפעילות הנמלית במפרץ באמצעות העמקה של המים ברציף המזרחי והסדרת הפעילות בשטחיו

פורסם בתאריך: 25.10.17 07:59

נמשכת התעצמות הפעילות הנמלית בנמל חיפה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה קידמה לאישור תוכנית חדשה לשדרוג רציף המכולות המזרחי בנמל ולהעמקת קרקעית הים לאורכו בכשלושה מטרים. את התוכנית יוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י), אשר אחראית מטעם הממשלה לפיתוח נמלי הים. הוועדה המחוזית קידמה את התוכנית בכך שהיא אישרה, בכפוף להטמעת מספר תיקונים, את הנחיות המשרד להגנת הסביבה לחנ"י לעריכת תסקיר השפעה על הסביבה של התוכנית.

רציף המכולות המזרחי, שהוקם בשנות ה-80 של המאה הקודמת, מופעל על ידי חברת נמל חיפה. כיום עומק המים ברציף הוא 14.5 מטר, והתוכנית מאפשרת העמקה ל-17.3 מטר כדי שהרציף יוכל לקלוט אוניות גדולות יותר. מטרה נוספת של התוכנית היא הסדרה סטטוטורית הדרושה למרבית שטחי הרציף.

אורכו של רציף המכולות המזרחי, שנמצא ממערב למסוף הכרמל, הוא כקילומטר, ובזכות נתון זה הוא מסוף המכולות הארוך ביותר בארץ. בהחלטת הוועדה המחוזית צוין כי "מטרת התוכנית היא הסדרה סטטוטורית של רציף המכולות המזרחי הקיים, שדרוגו והעמקת קרקעית הים ל־17.5 מטר לאורכו לצורך קליטת אוניות משא גדולות יותר, שלהן שוקע גדול מעומק המים הקיים היום".

 

 

מחנ"י נמסר: "תוכנית סטטוטורית משנת 2006 עסקה בייבוש הים ובהרחבת שטח המסוף, והתוכנית הנוכחית עוסקת בהסדרת המצב הקיים בתוכנית סטטוטורית מפורטת. התוכנית הנוכחית תאפשר את שדרוגו של הרציף מבלי להאריכו, ובכלל זה באמצעות העמקה של הרציף בכשלושה מטרים באופן שיאפשר לשרת אוניות מכולות גדולות ומתקדמות יותר, אשר ידידותיות יותר לסביבה. התוכנית תאפשר באופן עקרוני גם שינוע מטען כללי ותפזורות בסטנדרטים סביבתיים הולמים. גם היום נפרקים בו חלקית אוניות גרעינים גדולות שהשוקע שלהן אינו מאפשר כניסה לנמל המערבי".

דובר חברת נמל חיפה זוהר רום: "התוכנית החדשה מתואמת איתנו, אם כי הנושא נמצא עדיין בדיונים. רציף המכולות המזרחי הוא המסוף הארוך ביותר בישראל ויישאר כזה גם לאחר בניית הטרמינלים הפרטיים החדשים. עם זאת, לנוכח עומק המים והציוד משרת הרציף המזרחי אוניות שמסוגלות לשאת כ־6,000 מכולות בלבד לעומת מסוף הכרמל החדיש שמשרת אוניות של עד 14,000 מכולות".

שדרוגו של המסוף הוא שלב נוסף בהתעצמות הפעילות הנמלית במרחב הימי של חיפה – מבת גלים ועד שפך הקישון – וזאת לאחר שמסוף הכרמל נחנך באוקטובר 2010, הקמת נמל הקישון מזרח הסתיימה בשנת 2011 ובימים אלה מוקם מתחם נמלי ענק חדש נוסף – נמל המפרץ. איזון האינטרסים אמור לכלול גם פיצוי מוסרי לעיר שהקריבה את מיטב חופיה לתשתיות של ייבוא וייצוא סחורות, והדבר יושג רק לאחר מימוש מלא של התוכניות להקמת חזית הים העירונית במערב הנמל ולהקמת פארק מורד הקישון לאורך שתי גדות הנחל.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר