משאיות ומצוקת חניה ברחוב חביבה רייך
משאיות ומצוקת חניה ברחוב חביבה רייך

מצוקת חניה ופקקים: קשיי ההתחדשות העירונית בחביבה רייך

דיירי הרחוב מתלוננים על מפגעים שונים כתוצאה מהבנייה המאסיבית, בין השאר על כך שעל 930 דירות תוכננו רק 960 חניות. השבוע הם סיירו ברחוב עם בכירים בעירייה כדי למצוא פתרונות, לפני שיאושרו עוד פרויקטים

פורסם בתאריך: 17.11.17 08:04

פגישה בין דיירים ברחוב חביבה רייך בשכונת רמות רמז בחיפה לבין בכירי העירייה התקיימה בתחילת השבוע בעקבות תלונות קשות של הדיירים על הפגיעה שנגרמת לחייהם כתוצאה מפרויקטים של התחדשות עירונית ברחוב.

בחביבה רייך נבנו ונבנים כמה פרויקטים של פינוי-בינוי ושל עיבוי בינוי שהפכו את בנייני הרכבת הישנים למבנים חדישים ומרווחים. אך עם השדרוג נוספו לא מעט מטרדים לשגרת חייהם של תושבי השכונה. הפגישה נועדה לדון במטרדים אלה, שהעיקרי בהם הוא מצוקת החניה. "הפגישה נועדה כדי לבחון מה אפשר לשפר, כמו הוספת עוד חניות", מסביר אחד הדיירים, "הפרויקטים שעתידים להיבנות עוד לא אושרו סופית, וכשהם יאושרו יהיה קשה לשנות אותם".

באופן כללי, נדמה שלפחות חלקית המצב בחביבה רייך הוא כורח הנובע מריבוי הפרויקטים ומהצורך בהתחדשות עירונית. אלא שטיב התלונות והמצב בשטח מלמדים על תכנון לקוי, הן ברמת ההוצאה לפועל של היוזמות עצמן והן ברמת התשתיות שעתידות לשרת את השכונה בהמשך. דיירי השכונה מציינים שתלונותיהם על מפגעים ספציפיים המופנות למוקד העירוני מטופלות באכפתיות, אך גם שהמוקד העירוני אינו יכול לתת מענה לבעיות תשתית עקרוניות.

בסך הכל עתידות להיות ברחוב אחרי תום הבנייה 930 דירות. בשלב זה, מספר החניות הציבוריות והפרטיות ביחד הוא כ-960. בבעלות רוב המשפחות שני כלי רכב, כך שמספר החניות אינו תואם את מספר הדיירים הצפוי. הפרויקטים שנוספו ברחוב, הקודמים והחדשים, אושרו ללא חניות פרטיות או עם מספר מצומצם בלבד. מה שמקשה עוד יותר על המצב הוא ריכוזם של הפרויקטים מרוכזים בחלק העליון של הרחוב שבו יש מיעוט חניות ציבוריות.

בעיה נוספת היא העובדה שהחניות הפרטיות בבתים החדשים בנויות בשיטת מכפילי חניה כדי לחסוך במקום. כל אחת מהחניות משמשת שני כלי רכב שביניהם יש משטח מכני מתרומם. כתוצאה מכך החניות הן קטנות מאוד. "שילמנו על חניה ואנחנו לא יכולים להיכנס אליה", אומרת אחת הדיירות, "המכפילים לא מתאימים לכל סוגי כלי הרכב והם מוגבלים בגודל ובמשקל". בחלק מהפרויקטים הכוונה היא להקים חניות עם שני מפלסים שיאכלסו שלושה כלי רכב.

 

מכפילי חניה בחביבה רייך (צילום: אלה אהרונוב)

מכפילי חניה בחביבה רייך (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

דיירי הרחוב התלוננו בנוסף על העובדה שהכביש ביציאה מחביבה רייך לרחוב אינטרנציונל הוא צר ושהרמזור הוא קצר, כך שבשעות הלחץ נוצרים בו פקקים ארוכים. עוד בעיה חמורה שעליה מצביעים הדיירים היא כניסת המשאיות לרחוב מהשעה 6:00, למרות תמרור האוסר על כניסת משאיות לרחוב מהשעה 22:00 ועד למחרת ב-9:00. תלונות נוספות נגעו למעברים הצרים על המדרכות וללכלוך כתוצאה מהבנייה ולהיעדר שטחים ציבוריים פתוחים.

בפגישה נכחו מנכ"ל העירייה גדי מרגלית ומהנדס העיר אריאל וטרמן שהבטיחו לנסות לפתור חלק מהבעיות. אחת מהתוכניות היא הוספת 50 מקומות חניה באזור הבתים 58-48. פתרון זה יביא את מספר החניות ברחוב לכ-1,010. "במקום 960 חניות יהיו 1,010 חניות ל-930 דירות. זה לא מספיק ולא סביר", הגיב אחד התושבים.

לדברי התושבים הבטיחה העירייה לנסות ולמצוא פתרונות נוספים. עוד אומרים התושבים שהובטח להם שהיציאה לרחוב אינטרנציונל תורחב לשני מסלולי פנייה שמאלה ולמסלול אחד ימינה, אם כי לא נמסרה התחייבות לגבי לוחות זמנים.

בנוסף, העירייה בוחנת אפשרות להציב מצלמות ברחוב כדי למנוע כניסת משאיות בשעות האסורות, ומתן דוחות למי שיחרוג מההוראות. כדי להמשיך את התהליך נקבעו סיורים נוספים עם גורמים מקצועיים אחרים מתחום הפיקוח על הבנייה והפיקוח העירוני.

יצוין כי באמצע הסיור, כאשר נודע למרגלית על השתתפותה של כתבת "כלבו – חיפה והצפון", הוא דרש ממנה בבוטות לעזוב את המקום. "כלבו – חיפה והצפון" ימשיך לעקוב אחר מציאת הפתרונות למצוקתם של הדיירים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. קובי

    הכתבה משקפת את המציאות וניתן להוסיף שהכבישים הרוסים עקב נסיעה של באגרים עליהם הכל מלא בוץ ואבק . חייבים לפתוח כביש מין חביבה לזלמן שניאור להוריד עומס מהתנועה . לגור באתר בנייה צפירות של המשאיות צפירות של המנופים קדיחות . ובנוסף אורחים קבועים בשכונה חזירי בר שמסתובבים חופשי וכל ערב אתה שומע צעקה בהלה מאחד הדיירים שנתקל בהם ברחוב . כרגע זה לא חביבה רייך . זה מערב הפרוע . נותרו עוד 2 בניינים לבניה לא לאפשר להם לאיכלוס יותר משאר הבתים ישנה חזירות מצד היזמים שרוצים עוד ועוד להרויח

  2. מיקי

    התנהגות חזירית של בעלי דירות חדשות ללא חניה, אשר בעלי דירות אחרים בשכונה סבלו כאשר בנו להם דירות, ועכשיו מקנאים ורוצים למנוע מאחרים דירה חדשה ובטוחה ועם חניה.
    צרות עין וקינאה נטו של מי שחסכו עוד 2-3 אחוז מערך הדירה, ועכשיו רוצים חניה חינם מהעירייה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב לא סופר את התושבים רק ארנונה דוחות וארנונה מעסקים מעניינת אותו ואת ה"מהנדסים" שלו

  4. רחוב הסייפן

    באמת ציפיתם מהעירייה לחשוב לטווח ארוך ? עצוב מעיין אותם רק הארנונה ועדיף שתהיה מסחרית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר