יונה יהב, למחרת השריפה (צילום: ראובן כהן)
יונה יהב, למחרת השריפה (צילום: ראובן כהן)

העיר שמלמדת אותנו על עצמנו

פורסם בתאריך: 23.11.17 17:42

אני זוכר את הרגע הזה, הרגע שבו נכנסתי לבית הספר הבונים באמצע יום הלימודים. הבנו שאין ברירה — אסור להסתכן וחייבים לפנות את הילדים. נכנסנו כיתה כיתה, הבטנו בפנים המחייכות של הילדים, האצנו, חיבקנו, נטלנו את ידם והובלנו אותם החוצה. יש משהו בפניהם של הרכים שמסגיר במיוחד את המציאות המורכבת, את היכולת שלהם להיבהל ולבכות, וגם את היכולת הבוגרת להבין כבר בגיל צעיר דברים של מבוגרים.

לצערי, הילדים של חיפה וגם המבוגרים שבה חווינו לא מעט אסונות. כמי שהנהיג את הציבור ברגעים האלה אני יודע כי התמונות לא יישכחו ממני. ועם זאת, העיר שספגה את אסון השריפה הגדול ביותר בארץ היא העיר שהשתקמה הכי מהר. עיריית חיפה למודה ומיומנת בהיערכות למצבי חירום. אנחנו מקדישים שעות ארוכות, תרגילים, ישיבות ובדיקות פנימיות כדי לשכלל את המוכנות שלנו לכל תרחיש אפשרי. השקענו עשרות מיליוני שקלים בשיקום החורש כדי להחזיר לעיר את הירוק ואת העלווה המאפיינים אותה כל כך, ואנחנו נמצאים בקשר תמידי ורציף עם כל המשפחות שהוצאו מבתיהן ומסייעים לכל אחת ואחת מהן כאילו מדובר בביתנו שלנו. צוותי החינוך והתפעול, מוקדי פניות הציבור וגורמי הרווחה מפקחים על השיקום האישי של כל תושב ותושבת שנפגעו לפני שנה מוודאים שהם זוכים לטיפול.

 

 

יש לומר שהטיפול המיוחד בנפגעי השריפה קשור גם בקשר הדוק וישיר לשר האוצר משה כחלון. השר הבין בזמן אמת את החשיבות של מתן מענה בשטח לתושבים, והביא לחיפה את נציגי מס רכוש שישבו עם המשפחות. בכך קיבלו התושבים תשובות מהירות וקיצור דרמטי של הליכים ביורוקרטיים מתישים.

כבכל המקרים גם כאן עיריית חיפה מפיקה ולומדת את המסקנות ואת הלקחים הנדרשים — על הצורך ביישום אזורי חיץ, על בניית כבישים לשכונות הכלואות ועל דרכי הפינוי האופטימליות בשעת חירום. בכל אלה אנו מטפלים במלוא הרצינות והיסודיות מול גופי הממשלה הרלוונטיים. אבל המסקנה החשובה מכולן עבורי היא המפגש עם ה־DNA החיפאי, עם האהבה חסרת הפשרות לעיר הזו, עם הנכונות של האזרחים להתגייס ולהתנדב בשעות קשות ועם האנשים שעושים את חיפה לעיר שאפשר להתגאות בה.

“האדמה מלמדת אותנו על עצמנו יותר מן הספרים כולם”, כתב אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן". ואולי זהו סודה האמיתי של חיפה — העיר שמלמדת אותנו על עצמנו, כחברה וכאנשים, ושמטמיעה בנו את הרצון התמידי להיות טובים וראויים יותר זה לזו.

 

הכותב הוא ראש העיר חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לכם כתבות על משפחות שהביץ שלהם לא שוקם שנה מאז השרפה יש לכם הוכחות שרק השבוע התחלו לשקם את נחל אחוזה ושהוואדי בתוך רמת אשכול לא בתוכנית עדיין יש לכם הוכחות שהגן מול הכניסה לרוממה החדשה לא שוקם על ידי העירייה אלה מתרומות ובסקר שלכם דוד עציוני עוזג השר כחלון נבחר למקום הראשון הרבנ לפני יונה יהב אז אל תפרסו שקרים של הפושע יונה יהב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר