הילה פוקס (צילום: רותם זיו)
הילה פוקס (צילום: רותם זיו)

קוראים לי הילה פוקס

ואני בת 28, ומנערה שבקושי סיימה תיכון הפכתי למהנדסת תוכנה באינטל חיפה שמסייעת לבני נוער להבין שהכל אפשרי

פורסם בתאריך: 15.12.17 09:57

איך הגעת להיות פעילה חברתית?

“אני בת לאם חד הורית. בשנות התיכון שלי לא למדתי וסיימתי ללא 12 שנות לימוד וללא בגרות מלאה. בצבא שירתי כמנהלת רשת ורציתי להתקדם בחיים, אז השלמתי בגרויות. למדתי טבחות ועסקתי בתחום, אבל אחרי שאבי נפטר מסרטן ריאות פניתי למכינה שבה שיפרתי מ־3 ל־4 יחידות בגרות במתמטיקה. כדי להישאר קרובה לתחום המזון החלטתי ללמוד הנדסת ביוטכנולוגיה, ולכן שיפרתי ציונים במתמטיקה ובכימיה. התחלתי תואר בביוטכנולוגיה אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא התחום שלי. לא התייאשתי ועברתי להנדסת מערכות מידע, שם גיליתי את אהבתי לקוד. אחרי טבחות, ביוטכנולוגיה ומערכות מידע הבנתי שהנדסת תוכנה היא התחום בשבילי, והייתי מצטיינת דיקן במשך רוב שנות התואר. כיום אני עובדת באינטל חיפה כמהנדסת במשרה מלאה, ונוסף על כך אני מתנדבת בתוכנית לקידום נערות ‘מובילות לטכניון’”.

כיצד הגעת לתוכנית?

“בזמן לימודי התואר השתלבתי בפרויקט ‘פרח’, ושם הבנתי שאני אוהבת לתת. בשנה הראשונה חנכתי נערה בת 15 מבית הספר יעדים שהוא פנימייה פתוחה לבנות. בשנה השנייה תמכתי בשתי סטודנטיות לקויות למידה מאורט בראודה וליוויתי אותן לאורך שנתן הראשונה. דרך החוויות האלה הבנתי שאני אוהבת לתת, וזה היה הפתח להמשך ההתנדבות שלי גם כעובדת אינטל”.

מהו פרויקט “מובילות לטכניון”?

“כשהתחלתי לעבוד באינטל גמלה בלבי ההחלטה להתנדב לקידום נערות למקצועות המתמטיקה והמדעים. שמעתי על התוכנית ‘מובילות לטכניון’ – שיתוף פעולה של אינטל עם האגף להעצמה חינוכית בעיריית חיפה, ויצ”ו, התאחדות התעשיינים וכמה חברות הייטק נוספות. אני באמת חושבת שיש לי מה לתת ואני רוצה לתת, ודרך אינטל יש לי פלטפורמה נהדרת. השנה לקחתי על עצמי את הובלת התוכנית מול תיכון קרית חיים. מטרת התוכנית היא לקדם בנות ללמידת מקצועות מדעיים כדי שבסופו של דבר הן יבחרו לעשות תארים במקצועות האלה, וכך יגיעו נשים נוספות לעולם ההייטק שהוא עולם עם רוב גברי. המפגשים בתוכנית מעודדים חשיבה עצמאית וחושפים בפני הנערות את עולם הטכנולוגיה כדי שהן יבינו כמה העולם הזה מורכב אבל גם מגניב וכיפי. במשך שנת לימודים מגיעות הנערות שש פעמים למתחם אינטל בחיפה ונחשפות בכל פעם לתכנים אחרים”.

מדוע בחרת דווקא בתחום זה להתנדבות?

“לדעתי, קידום נשים לעולם ההייטק הוא נושא חשוב מאוד. כבחורה דעתנית אני חושבת שלעבוד עם בני נוער זה חשוב משום שרבים מהם חשופים להרבה מאוד לחצים ותבניות מחשבתיות. פחות מעודדים אותם לעשות את ההחלטות שלהם ולפתוח את הראש. קשה להסביר במילים כמה ממלא אותך לעשות דברים כאלה. מספק מאוד להצליח להעביר את המסר מניסיון החיים שלך ולראות איך הילדים האלה מקשיבים ומרותקים ויוצאים עם חומר למחשבה”.

מה מניע אותך?

“כשאני נשאלת איך לא התייאשתי ומה גרם לי להמשיך ולהשקיע אני משיבה שאת הכל אני זוקפת לזכות אמי שהשקיעה בנו ללא לאות. אנחנו חיים בעולם שקשה להזיז בו דברים ולשנות סדרי עולם, אבל כן אפשר לתת קצת ולשנות קצת – באמצעות התוכנית הזאת או כל תוכנית התנדבותית אחרת. אני יודעת שהילדים מעריכים את זה וזה נשאר בהם. מבחינתי, אם מהמפגשים האלה ילד יוצא עם משפט אחד שנכנס לו לראש שיעזור לו לקבל החלטות טובות יותר זה שווה את הכל”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר