שכונת חיים

לכבוד יום האשה הבין לאומי שיחול ביום חמישי רקמה הסטייליסטית שירי ויצנר, מנהלת עמוד הפייסבוק “השוות של חיפה”, פרויקט מיוחד שבו מצטלמות נשים בעלות אג’נדה חברתית בשכונה שאליה הן מחוברות יותר מכל. המשותף לכולן: אהבתן לחיפה

פורסם בתאריך: 3.3.18 08:55

הרעיון לפרויקט זה לכבוד יום האשה הבין לאומי, שיצוין ביום חמישי, 8 במרץ, נרקם במוחה של שירי ויצנר בחודשים האחרונים. כמנהלת עמוד הפייסבוק “השוות של חיפה” שבאמצעותו היא נחשפה למאות נשים מדהימות וכסטייליסטית שנושמת אופנה בכל שעות היממה, היא ביקשה לשלב בין נשים לאופנה בפרויקט שבמרכזו נשים חיפאיות חזקות ומשפיעות. המצולמות, הצלמות, הסטייליסטיות, המאפרות ומעצבות השיער חולקות כולן את אותה אהבה – חיפה.

כל הנשים שמשתתפות בפרויקט הן מעוררות השראה ובעלות אג’נדה חברתית בתחומי ההתנדבות, התרומה והנתינה לזולת. כל אשה צולמה בשכונה בחיפה שאליה היא מחוברת – אם בגלל שנולדה בה ואם משום שהיא מסמלת מאפיין באישיותה.

 

זאזא כהן

גיל: 44
מצב משפחתי: גרושה, אמא של אודיה (16) וסהר (11)
מקום לידה: בת גלים, חיפה
עיסוק: “אני מפיקת אופנה ובעלת משרד הפקות ומשרד פרסום בוטיק”.
פעילות חברתית: “כאשה עצמאית, כאם חד הורית וכמפרנסת יחידנית חשוב לי להיות מעורבת בפעילויות חברתיות הקשורות להעצמה נשית. מלבד האמהות אני גאה ביותר על הפרויקט ‘נחשפות’ שאותו הגיתי ויזמתי, ובו 12 נשים חזקות מהאזור נחשפו, וצילומי העירום שלהן, שאותם צילם יניר סלע, הוצגו בתערוכה שהכנסותיה נתרמו לעמותה לנפגעות תקיפה מינית. אני מאמינה שכל אדם יכול לתת מעצמו, לאו דווקא מהבחינה החומרית אלא גם בניצול קשרים ובניסיון מקצועי או ברתימה של אחרים למען מטרה מקודשת. תמיד אושיט יד כשאתבקש, או לפחות אנסה”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “שכונת בת גלים עבורי היא בית, המקום שבו נולדת וגדלתי. התאהבתי בים, באוויר המלוח שאותו נשמתי כל חיי, בטבע ובאנשים הפשוטים שדלתות ביתם היו תמיד פתוחות וכולנו היינו משפחה אחת. אלה הם ערכים שקשה למצוא בימינו, ושם אני נזכרת במה חשוב באמת בחיים וחוזרת להיות זאזא, הילדה מבת גלים”.
מוטו לחיים: “החיים הם מתנה, ועל מתנות אומרים תודה. אני משתדלת תמיד להודות על הקיים וליהנות מכל רגע שבו אני נושמת”.

 

צילום: סנדי אהרון
סטיילינג: זאזא כהן
איפור: אמה קפלון שולמן

 

צילה ברוך

גיל: 54
מצב משפחתי: נשואה לאריה, אמא של ליאור (27) ונמרוד (21)
מקום לידה: קרית חיים, חיפה
עיסוק: “אני פנסיונרית של משרד החינוך”.
פעילות חברתית: “לאחר שלוש שנים כיו”ר מעגל נשים קריות נאלצתי לפרוש כשהגעתי לגיל 50 כי אלו החוקים, אך נשארתי במעגל המקומי שבו אני חברה כבר עשר שנים. כמו כן אני חברה בטנג’נט – המעגל לנשים ותיקות ופורשות שרוצות להמשיך לתרום ופירוש שמו הוא משיק. זהו ארגון התנדבותי הפועל בצמוד ללשכות הרווחה של חמש הקריות לטובת ילדים ונשים בסיכון, קשישים, ניצולי שואה וכו’. נוסף על כך אני מתנדבת בפרויקט ‘מלאכי אתגרים’ שבו רוכבים אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות ובעלי צרכים מיוחדים. על אף שילדי סיימו את בית הספר כבר לפני כמה שנים, אני עדיין מעורבת בתיכון קרית חיים, ועל כך גאוותי”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “בית העם בקרית חיים הוא העבר, ההווה והעתיד – הנשיקה הראשונה, גן המשחקים עם הילדים בכל אחר הצהריים, אירועי תרבות, בית יד לבנים, האנדרטה לנופלים שבה נערכים טקסי יום הזיכרון, תיאטרון הצפון. זהו לב לבה של הקריה שאותה לא אעזוב לעולם”.
מוטו לחיים: “היו טובים האחד לשני. לפעמים מספיק לעשות משהו קטן שיגרום לחיוך גדול. יותר מזה לא צריך”.

 

צילום: סנדי אהרון
סטיילינג: עדן אמנו, מארונה של צילה ברוך
איפור ושיער: טליה מיה הרטמן

 

אולפת חיידר

גיל: 47
מצב משפחתי: רווקה
מקום לידה: כפר סמיר, חיפה
עיסוק: “אני מובילה תהליכי שינוי דרך מסעות אתגר בטבע לנשים ערביות ויהודיות ומנהלת תוכניות בבית הגפן. מעבירה הרצאות מעוררות השראה, טריאתלוניסטית, מרתונסטית ומטפסת הרים”.
פעילות חברתית: “באמצעות ההוויה החינוכית בבית הורי, שלימדו לערכים של כבוד האדם, חירות ושוויון, התבטא אורח חיינו באהבה לטבע ולספורט. כשחקנית כדורעף מקצוענית פתחתי דלתות לנשים בענפי הספורט השונים. אני מדריכה מוסמכת של ארגון Outdoor Bound שפועל ב־30 מדינות ושמקדם פיתוח מנהיגות דרך פעילויות בטבע כדי לבנות חברה סובלנית ודו קיום, לפתור קונפליקטים וליצור עולם טוב יותר. בשנת 2003 הקמתי ביחד עם דורון אראל, הישראלי הראשון שהעפיל לפסגות הרים בשבע היבשות, את הארגון שוברים את הקרח שעוסק בקידום שלום ודו קיום באמצעות טיולי טבע וספורט אתגרי, אשר יוצרים חיבור בין המשתתפים. יצאנו לאנטרקטיקה, למדבר סהרה ולהרי האלפים. כמו כן אני משתתפת במסעות של נשים בכל היבשות במטרה להעלות את המודעות להנגשת מי שתייה. היינו בהודו, נגיע למיסיסיפי ובשנת 2026 נגיע גם לאנטרקטיקה”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “נולדתי וגדלתי בבית בודד על חוף הים, בדיוק היכן שנמצאת היום התחנה המרכזית חוף הכרמל. עד היום כשאני בחו”ל וחושבת על הבית אני מתגעגעת אליו. חיפה שלי היא חוף הים”.
מוטו לחיים: “הטבע הוא מקום נייטרלי ושוויוני המאפשר לנו להיות אמיתיים ולא שיפוטיים עבור כל בני האדם באשר הם”.

 

צילום: סנדי אהרון
סטיילינג: יפעת מנדבי, מארונה של אולפת חיידר
איפור: מור בניסטי לקרן בניסטי

 

רחל שפירא

גיל: 67
מצב משפחתי: אלמנתו של רובי שפירא ז”ל, אמא של מורן (44), ליעם (41) ושלי (35), סבתא של גל, רם, דן, מיקה, אורי, ליבי, בן, רובי וניל
מקום לידה: חיפה
עיסוק: “במקצועי אני מורה אך עזבתי את ההוראה. במשך שנים רבות שימשתי יו”ר אגודת ידידי תיאטרון הצפון, וכיום אני חברה באגודה ובוועדת הרפרטואר”.
פעילות חברתית: “במשך קרוב ל־30 שנה הייתי באגודת ידידי בית החולים רמב”ם, שש מהן כיו”ר העמותה. במשך שנים רבות ועד היום אני מתנדבת באגודת הידידים של בית החולים כרמל. התנדבתי גם באגודה למלחמה בסרטן ואני עוזרת לעמותת אור למשפחות אשר תומכת בהורים שכולים”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “בחרתי באיצטדיון העירוני כי הכדורגל שינה לי את החיים והוא טבוע בתוכי. רובי, שהיה הבעלים של הפועל חיפה עד שנת 2001, הביא למועדון את האליפות הראשונה והאחרונה. לאחר מותו גייסו אותי להמשיך להיות פעילה במועדון ספורט רובי שפירא חיפה, אבל אני מייחלת גם להצלחתה של הפועל חיפה. הצבע האדום והשם הפועל הם בנשמתי כי אני חלק מרובי ותמיד אשאר כזו. מזהים אותי עם הקבוצה, וקבוצה לא מחליפים”.
מוטו לחיים: “אושר זה תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה וליהנות בכל רגע מהיש. אם את רוצה ליהנות תעשי את זה עכשיו כי לעולם לא תדעי מה יהיה מחר”.

 

צילום: סבינה פישמן
סטיילינג: שירי ויצנר, מארונה של רחל שפירא
איפור ושיער: ליטל ואהוד אלבז

 

 

אלישבע אזולאי כהן

גיל: 57
מצב משפחתי: גרושה, אמא של אסף (39), נטע-לי (34), בר (24) ולירוי (23), סבתא של עברי, ערבה, יערי והתאומים בארי ורפאל
מקום לידה: אילת, ומגיל שנה בנוה דוד
עיסוק: “אני בעלת מספרה במרכז המסחרי בנוה דוד, מעצבת שיער, מאפרת ומעצבת בגדי ערב מיוחדים”.
פעילות חברתית: “כדוברת ועד השכונה אני פועלת למען התושבים ומשתדלת לעזור להם להתמודד מול הרשויות. כולם יודעים שאהפוך עולם מול כל עוולה. אני מתנדבת בזיכרון מנחם – מרכז לסיוע לילדים חולי סרטן – שבמסגרתו אני מספרת נשים בחינם כדי להכין משיערן פיאות לחולי סרטן. כמו כן אני מתנדבת אחת לחודש באגודה למלחמה בסרטן. במספרה שלי יש פינה שבה ניתן לתרום למטרות שונות. אנשי השכונה מכירים את הפינה הזו והם יכולים לבוא ולקחת את מה שיש בה. את מה שלא נלקח אני מעבירה הלאה”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “המרכז המסחרי של השכונה ידע ימים טובים יותר, ומאז שפתחתי בו את המספרה פעלתי למען שדרוגו. פה גידלתי את ילדי שהם מלח הארץ, ולעולם לא אעזוב אותה”.
מוטו לחיים: “לתת, לא לפחד לתת. זה חוזר אלינו בגדול, ורק המעשים שלנו הם אלה שנשארים אחרינו”.

 

צילום: סבינה פישמן
סטיילינג: עדן אמנו, מארונה הפרטי של אלישבע אזולאי כהן
איפור ושיער: אלישבע אזולאי כהן

 

אימאן בסטוני

גיל: 49
מצב משפחתי: נשואה לחסאן, אמא של סמאר (27), לונה (25) וליסה (20)
מקום לידה: כבאביר, חיפה
עיסוק: “אני מנהלת את עסקי המשפחה, ובימים אלו אני לומדת בקורס דירקטורים במטרה להשתלב בתחום זה בעתיד”.
פעילות חברתית: “נולדתי בשכונה מעורבת שהיא סמל ומופת לדו קיום ולסובלנות, וכך גם גידלתי את בנותי כשהערכים של שוויון, כבוד האדם וחירותו הם נס לרגלינו. במשך כל השנה אני מקדמת את האג’נדה הזו באמצעות תמיכה בעמותות הפועלות למען שלום ואחווה ולמען נזקקים מכל המגזרים. הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא מתן בסתר. במשך שנים אני תורמת למשפחות לפי הצרכים המיוחדים שלהן באנונימיות מוחלטת – הן לא יודעות מי אני ואני לא יודעת מי הן – כאשר הכל נעשה על ידי שליחים. הסיפוק בכך הוא עצום, ואני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי לקרב לבבות. אעשה הכל למען הגשמת המטרה – שלום”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “במסגרת ניהול עסקי המשפחה, ובהם משרד עורכי הדין של בעלי ובתי הבכורה, אני גם אחראית על העסק שעליו גאוות המשפחה – פלאפל אוריון המיתולוגי ברחוב הרצליה בהדר שקיים מאז שנת 1949”.
מוטו לחיים: “כדי להיות הכי טובים חייבים להיות תמיד הכי טובים”.

 

צילום: שרון בוכבינדר
סטיילינג: גלית שלו, מארונה של אימאן בסטוני
איפור: גילי שני צורף

 

סיגל ציוני

גיל: 52
מצב משפחתי: נשואה לרוני ואמא של רועי (29), דניאל (24) ולירון (16)
מקום לידה: נוה שאנן, חיפה
עיסוק: “אני מנהלת מכירות בחברת תעופה וחברת מועצת העיר זה ארבע שנים”.
פעילות חברתית: “אני עוסקת בפעילות התנדבותית קהילתית במשך 26 שנים בתחומים של חינוך, הורות, קהילה וקידום מעמד וזכויות הילד. כיהנתי כיו”ר ועד הורים היישובי והמחוזי וכסגנית יו”ר ארגון ההורים הארצי. כשנבחרתי למועצה הבטחתי להיות האמא של כולם, ולכן זוהי האג’נדה שלי. אני יו”ר הוועדה לקידום מעמד הילד, מ”מ יו”ר ועדת חינוך, יו”ר אגד ערים לחינוך מיוחד, יו”ר המרכז לקידום הלמידה, ויו”ר מינהלת ההורים הפועלת בשמונה שלוחות, מאגדת את העשייה הקשורה בצורכי הורים ובממשקים עם מערכת החינוך ועם הקהילה ונותנת שירותי ייעוץ, אימון והדרכה להורים על כל רצף הגילאים והצרכים בשיטה של חליפה הורית קהילתית מטרום הורות ועד סבתאות בעידן המודרני. זהו סטארט אפ ייחודי לחיפה שאותו הקמתי, ומדובר בשינוי תפישתי מהותי אשר ממתג אותה כעיר מדברת הורות וכמובילה, מנהיגה ומתווה דרך לקידום תחום ההורות בישראל”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “כדור שלישי בשכונת נוה שאנן היה ברור שאצטלם ליד מגדל המים שהוא הסמל שלה. סבא וסבתא שלי הם מדור המייסדים טרום הקמת המדינה בתקופת המנדט הבריטי. פה גדלתי ופה גידלתי את ילדי”.
מוטו לחיים: “רק בדרך של אהבה, חיבור שותפויות ועם המון ביחד מגיעים לתוצאות”.

 

צילום: שני הלוי
סטיילינג: יפעת מנדבי, מארונה של סיגל ציוני
איפור: ענבר שפר

 

שגית גרעיני

גיל: 47
מצב משפחתי: נשואה לשי ואמא של שחר (18) ושני (17)
מקום לידה: חיפה
עיסוק: “אני מעצבת אופנה”.
פעילות חברתית: “אני מכהנת כיו”ר מעגל נשים טנג’נט 8 אשר פועל בחיפה ובסביבתה למען ילדים, נוער, נשים ואוכלוסיות בסיכון, נשים מוכות, נשים שנמצאות במעגל הזנות, קשישים, אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, חיילים בודדים וניצולי שואה. פעילותנו מתבטאת בהנגשת שירותים איכותיים, באבזור מסגרות פעילות, בהפעלת חוגים לילדים, באריזה ובחלוקה של חבילות מזון, בקיום פעילויות ערכיות וחינוכיות בחגים, בליווי מועדוניות רווחה, הוסטלים ומסגרות חירום לילדים ונוער ובתכניות רבות נוספות. אני שמחה על הזכות שניתנה לי לעמוד בראש ארגון של נשים חזקות ועוצמתיות שעושות הכל בהתנדבות כדי לשפר את רווחתם של מי שזקוק לתמיכה”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “בחרתי בשכונת דניה, בנקודה המשקיפה על קו החוף, בתוך הטבע במרחק של מטרים ספורים מבתי השכונה. השכונה שלי היא יפה, שקטה, ירוקה ומזכירה לי את השכונה שבה התגוררנו במשך שבע שנים בתאילנד”.
מוטו לחיים: “Carpe Diem. זהו ביטוי בלטינית שפירושו המילולי הוא לנצל את היום. הפירוש שלי הוא – בכל יום תעשי הכי טוב שאפשר לעצמך ולזולת”.

 

צילום: גלית רוזן
סטיילינג: שגית גרעיני
איפור ושיער: רויטל טובול

 

שושי אברהמוב

גיל: 36
מצב משפחתי: נשואה ליוסי, אמא של עלמה (6), אביגיל (5) ורונה (שנה)
מקום לידה: קווקז
עיסוק: “אני בעלת אניצ’ה – בוטיק וינטג’ ויד שנייה”.
פעילות חברתית: “הקמתי את אניצ’ה כדי להפוך פריטי אופנה איכותיים לנגישים לכל כיס, תוך מחשבה אקולוגית של מיחזור. לא תיארתי לעצמי איזו קהילה תתפתח סביב החנות, של נשים אופנתיות, מגוונות ומרתקות שפוקדות אותה באופן קבוע לא רק כדי לקנות או להביא לנו פריטים אלא גם כדי לדבר איתנו על אופנה, על סגנון ועל החיים בכלל. עם הזמן הפכה אניצ’ה למוסד חברתי וקהילתי”.
החיבור למקום שבו צולמתי: “אני גרה במרכז הכרמל עם משפחתי ואוהבת מאוד את השכונה”.
מוטו לחיים: “כדי להצליח לעוף צריך לדעת ליפול”.

 

צילום: גלית רוזן
סטיילינג: שושי אברהמוב
איפור ושיער: רויטל טובול

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר