פרופ' סאן ווי גואו עם פרופ' עופר לביא, ד"ר יובל קאופמן וד"ר ניר חייא (צילום: אלי דדון) 
פרופ' סאן ווי גואו עם פרופ' עופר לביא, ד"ר יובל קאופמן וד"ר ניר חייא (צילום: אלי דדון) 

אחד מחוקרי האנדומטריוזיס המובילים בעולם ביקר בכרמל

פרופ' סאן ווי גואו מאוניברסיטת פודאן בשנחאי התארח במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל. המפגש נועד להעשיר את הידע של רופאי בית החולים לגבי מנגנוני מחלת האנדומטריוזיס וליצור שיתופי פעולה בין כרמל לבית החולים של אוניברסיטת פודאן

פורסם בתאריך: 4.3.18 10:07

מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל אירחה את פרופ' סאן ווי גואו מאוניברסיטת פודאן בשנחאי, שנחשב לאחד מהחוקרים המובילים בעולם בתחום מחלת האנדומטריוזיס. מדובר במחלה שבה תאים הדומים לרירית הרחם (אנדומטריום) נמצאים מחוץ לחלל הרחם – בדרך כלל בבטן ובאגן – ומפרישים חומרים יוצרי דלקת, ובעקבות כך עלולות להיווצר הידבקויות אגניות ובטניות, ציסטות שחלתיות ורקמת צלקת בחלל הבטן אשר גורמים לנזקים באברי הבטן והאגן. התאים עשויים גם לחדור לאיברי הבטן והאגן ולגרום לסימפטומים קשים, בעיקר במערכות העיכול והשתן.

ד"ר יובל קאופמן, מנהל המרכז הרב תחומי לטיפול באנדומטריוזיס בכרמל ובמרכז רפואי לין של שירותי בריאות כללית, מסביר כי עד היום אין תשובות ברורות לגבי המנגנון להיווצרות המחלה. עם זאת, פרופ' גואו חוקר את מנגנוני המחלה, והוא פיתח תיאוריה שמציעה הסבר מתקדם לנושא.

 

 

בביקורו בישראל היה פרופ' גואו אורח הכבוד במפגש השנתי של החברה הישראלית לאנדוסקופיה גינקולוגית. בכרמל הוא השתתף במפגש שנועד להעשיר את הידע של רופאי בית החולים לגבי מנגנוני מחלת האנדומטריוזיס וליצור שיתופי פעולה בין כרמל לבית החולים של אוניברסיטת פודאן בתחומים כמו מחקרים משותפים והכשרת מנתחים.

המרכז לאנדומטריוזיס בכרמל הוקם בשנת 2009 במטרה לתת מענה של אבחון וטיפול במחלה, כולל טיפול תרופתי, ניתוחים וטיפולים נלווים, ובשנה האחרונה פועלת גם בלין מרפאה בקהילה שבה מטופלות נשים שלקו במחלה.

מנהל מחלקת נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא: "למרות שהמחלה היא שכיחה ופוגעת בשמונה-עשרה אחוזים מהנשים בגיל הפוריות, לצערנו לא מבוצעים בישראל מספיק מחקרים בנושא אנדומטריוזיס. שיתוף פעולה בין לאומי הוא חשוב מאוד לצורך ביצוע מחקרים רחבי היקף שמטרתם היא לתת טיפול מיטבי ומכוונן לנשים שסובלות מהמחלה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר