ד”ר אלי גוטרמן בכנס בבולוניה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר אלי גוטרמן בכנס בבולוניה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

המקור הגנטי למומי לב מולדים

ד”ר אלי גוטרמן, מומחה להיריון בסיכון גבוה בשירותי בריאות כללית, הציג עבודה בכנס העולמי להיריון בנשים עם מחלות לב שנערך בבולוניה

פורסם בתאריך: 22.3.18 19:10

העלייה הניכרת בשיעור הנשים המתמודדות עם מחלת לב אשר מבקשות להרות וללדת יצרה את הצורך בפיתוח כתובות טיפוליות המותאמות להן עם צוותים רב תחומיים של קרדיולוגים, גינקולוגים, מנתחי לב, מרדימים, מומחים בגנטיקה ועוד.
ד”ר אלי גוטרמן, ששב מבולוניה, איטליה, שם נערך כנס שעסק בהיריון בקרב נשים חולות לב, מציין כי ידע רב וחשוב שהצטבר בשנים האחרונות מאפשר לתת מענה איכותי וטיפול מקיף וכולנני לנשים רבות, שבעבר אסרו עליהן הרופאים להרות וללדת בשל מחלת לב, לממש את רצונן באמהות.

לדבריו של ד”ר גוטרמן, ההתקדמות בשיטות האבחון, הטיפול והניתוח בתחום רפואת הלב הביאה לכך שיותר ויותר נשים הסובלות ממחלת לב מולדת מעוניינות ללדת, ואליהן הצטרפה קבוצה גדולה של נשים הסובלות מבעיות קרדיוסקולריות נרכשות אשר זקוקות לליווי רפואי רב תחומי במהלך ההיריון. נשים אלו סובלות מתחלואה כרונית כמו סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב טרשתיות המביאות להיריון בר סיכון אשר מחייב ייעוץ מקיף טרם ההיריון וליווי טיפולי מתאים במהלכו.

 

 

בכנס, שנערך אחת לשנתיים, נקבעות ההנחיות, ההמלצות וניירות העמדה שמנחות את כלל הרופאים בעולם שעוסקים בנושא, והשנה השתתפו בו כ-450 מומחים מ-50 מדינות. ד”ר גוטרמן, אשר חבר בוועדה המדעית המייעצת לכינוס, שימש כיו”ר של אחת מהישיבות, הנחה את אחד מהמושבים וגם הרצה על המקור הגנטי למומי לב מולדים – עבודה שנערכה בשיתוף עם המכון הגנטי במרכז הרפואי כרמל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר