יסמין וינטה ז"ל
יסמין וינטה ז"ל

הפגנה בגן האם: "דם ילדינו אינו הפקר"

בעקבות מותה של הפעוטה יסמין וינטה תתקיים מחר בשעה 17:00 בגן האם הפגנה הקוראת לחוקק חוק שיחייב התקנת מצלמות בכל גני הילדים בארץ. 25 הפגנות דומות ייערכו במקביל בכל רחבי הארץ

פורסם בתאריך: 11.6.18 13:32

מחר (שלישי) בשעה 17:00 תתקיים בגן האם במרכז הכרמל הפגנה שכותרתה היא "דם ילדינו אינו הפקר". ההפגנה תתקיים בשל של הפעוטה יסמין וינטה, שנהרגה לפני כחודש בגן ילדים בפתח תקוה, לפי החשד על ידי הסייעת של הגן שבו היא למדה, לאחר שעברה מסכת קשה של התעללויות.

המפגינים ידרשו מהכנסת לחוקק את "חוק יסמין" שיחייב להתקין מצלמות אבטחה בכל גני הילדים בארץ – עירוניים ופרטיים – ויקראו לצאת למאבק למען שינוי מדיניות הפיקוח בגני הילדים.

בשבוע שעבר נחשפו ממצאי החקירה על אודות מותה של הפעוטה, ובתיעוד שנקלט במצלמת האבטחה בגן נראית הסייעת – תושבת ארעית בת 23 מאוקראינה – אוחזת בידה של וינטה, זורקת אותה על המזרון, נשכבת עליה וצופה בטלפון הנייד שלה עד שהפעוטה מתה. היום הוגש כתב אישום נגד הסייעת.

 

 

בעקבות המקרה פתחה נטלי בוזגלו, תושבת קרית חיים לשעבר, את קבוצת הפייסבוק "נלחמים ונאבקים למען הילדים", ותוך שבוע הצטרפו אליה 30,000 חברים. בוזגלו, שעבדה כסייעת בגנים שונים, נאבקה לסגירת הגן שבו שהה בנה לאחר שתיעדה את הטיפול הרשלני בו על ידי הגננות.

"המוות של יסמין היה לי כמו דקירה בלב, זה הרעיד לי כל עצב בגוף. החיוך שלה, הצחוק שלה, הפרצוף התמים והטהור הזה לא יוצא לי מהראש. לא יכולתי להישאר אדישה. העבר שלי והתמונות שלה פתאום קיבלו חיבור מצמרר" – כך תיארה בוזגלו בפוסט בפייסבוק את הסיבה לפתיחת הקבוצה. משתתפי הקבוצה הביעו תמיכה בנושא ונרתמו לסייע בארגון ההפגנות, ומחר יתקיימו במקביל 25 הפגנות ברחבי הארץ.

נטליה בורייקו, בת 28 מחיפה, עוזרת בארגון ההפגנה מחר בגן האם. היא הצטרפה לקבוצה מכיוון שבתה עברה התעללות בגן פרטי לפני שנתיים. "לא נשתוק יותר, שתקנו מספיק", היא אומרת, "חייבים לעשות שינוי כי ילדינו הם לא צעצועים להתעללות. מחר נעמוד בפני המבחן האמיתי והראשון שלנו – האתגר הראשון בדרך להשגת המטרות.
נגיע בהמונינו כדי להשמיע את קולה של יסמין ואת קול ילדינו, ולא נרפה עד שנענה. מטרת העל שלי היא להציל חיים של ילדים חסרי ישע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נעמה

    פתרון נוסף יכול להיות להעסיק רק מטפלות שיעברו הכשרה מקיפה ובדיקות פסיכאטריות . כי נראה לי שלאישה שעושה כזה דבר יש בעיה נפשית רצינית

  2. אריאלה

    מה יעזרו מצלמות? הילדה הייתה בגן עם מצלמות ועדיין נרצחה לעיניהם.
    עם כל זה תואשם בהריגה ולא ברצח אז זה צדק?
    ואנחנו ההורים נשב כל היום דבוקים למצלמות בנייד ולא מצליח להתרכז בעבודתו זה פתרון?
    צריך למצוא דרך מושכלת לקבל למקומות כאלו אנשים טובים ולא מפלצות שאסור להם להיות ליד חסרי ישע.

  3. ספתא זפתא

    יסמין הקטנה נירצחה ולא נהרגה.
    נח קה למוות עי הפרה ששכבה עליה.
    ליבי עם ההורים השקולים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר