בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)
בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)

ועדי ההורים בריאלי מבקשים מבג"ץ למנות מגשר

הוועדים מעריכים שיש כעת פתח ליצירת הסכמות בעימות המשפטי הממושך בין משרד החינוך לבית הספר הריאלי על גובה שכר הלימוד. לדבריהם, האלטרנטיבה היא סגירת בית הספר ופתיחתו במתכונת שונה

פורסם בתאריך: 22.3.17 12:33

יושבי ראש ועדי ההורים בששת סניפי בית הספר הריאלי בחיפה מבקשים מבג"ץ למנות מגשר שינסה לפשר בין הנהלת הריאלי לעירייה ולמשרד החינוך בעימות המשפטי הממושך ביניהם סביב שכר הלימוד שבית הספר גובה.

בסיס המחלוקת הוא קביעתו של משרד החינוך שהריאלי רשאי לגבות שכר לימוד בהתאם להוראות חוזר מנכ"ל המשרד בסכום שלא יעלה על 9,000 שקל בשנה כתנאי להמשך קבלת תקציב מהמדינה בסך של 50 מיליון שקל בשנה. הריאלי מתנגד נחרצות לקביעת המשרד וטוען כי הוא לא יוכל להמשיך לפעול אם זו תיושם.

במסגרת הדיונים ביקש השופט אליקים רובינשטיין שדן בעתירה מהצדדים להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, ותאריך היעד לשמיעת ההסכמות נקבע לסוף חודש מאי. הריאלי, שבעת תחילת הדיונים גבה שכר לימוד בסך של 17,000 שקל, נאלץ לקצץ בשכר הלימוד שעומד כיום על 15,200 שקל כשלב ביניים.

בבקשה מטעם העותרים נכתב: "המבקשים סבורים כי נוצרה כיום עת רצון ייחודית, ואולם רק מגשר מתאים כגון שופט בית משפט עליון בדימוס יוכל לגשר על הפערים שבין הצדדים ולסייע להם למצוא פתרון יצירתי במסגרת הדין והסכמות עקרוניות שהצדדים הצהירו בהודעותיהם כי הגיעו אליהן".

השופט רובינשטיין הפנה את בקשת העותרים למשרד החינוך, לעירייה ולהנהלת בית הספר הריאלי כדי שלקבל את תגובתם אם הם מסכימים למהלך. המועד האחרון לקבלת התגובה נקבע ליום שישי. במקביל שלחו ארבעה יושבי ראש ועדי הורים בסניפים יסוד ותיכון הדר, תיכון אחוזה ובית בירם מכתב עדכון להורים, ובו הם טוענים שאם המשא ומתן מול משרד החינוך ייכשל, בית הספר ייסגר בסוף שנת הלימודים במתכונתו הנוכחית וייפתח מחדש בשנת הלימודים הבאה במתכונת חדשה. אם תחזית זו תתממש יהפכו כיתות א'-ח' לבית ספר פרטי לחלוטין, שאינו נתמך על ידי משרד החינוך וששכר הלימוד בו יעלה בכ-3,000 שקל. תלמידי כיתות ט'-י"ב יישארו במסגרת הקיימת של בית ספר מוכר שאינו רשמי. המסגרת התיכונית תזכה לתמיכת משרד החינוך, ושכר הלימוד ייגבה לפי דרישות חוזר מנכ"ל משרד החינוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר