מרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
מרכז החינוך ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

בליאו באק שוקלים הצטרפות לפיילוט ניהול עצמי

להנהלת בית הספר ליאו באק הוצע לצרף את חטיבת הביניים לפרויקט שמאפשר פיתוח יוזמות חינוכיות, רכישת ציוד ושכירת כוח אדם לפי החלטתו במימון של 100,000 שקל בשנה. מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "אנחנו עדיין מתלבטים"

פורסם בתאריך: 26.7.18 20:42

משרד החינוך הציע לחטיבת הביניים ליאו באק להיכנס לפיילוט במודל הניהול העצמי בשנת הלימודים הקרובה, אך במוסד החינוכי מתלבטים אם לקבל את ההצעה. מודל הניהול העצמי מאפשר לבית הספר לפתח יוזמות חינוכיות לפי החלטתו במימון של משרד החינוך ובשותפות עם עיריית חיפה. כדי לממן את הניהול העצמי יקבל בית הספר שישתתף בפרויקט 100,000 שקל בשנה, שאותם הוא יכול להשקיע בתוכניות לימוד, ברכישת ציוד ובכוח אדם.

חטיבת הביניים בליאו באק היא היחידה בחיפה שנבחרה להשתתף בפיילוט ביחד עם עוד 23 חטיבות ביניים עצמאיות במחוז. מודל הניהול העצמי פועל כבר בחיפה בכמה בתי ספר יסודיים, אך הוא עדיין לא יושם בבתי הספר העל יסודיים.

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "הגדלת מרחב הסמכות והגמישות של בתי הספר בהיבטים הפדגוגיים, הניהוליים והכלכליים מסייעת להשביח את התרבות הניהולית ומחזקת את האחריות של בתי הספר לאיכות העשייה החינוכית".

 

 

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק: "הניהול העצמי בחיפה הביא לפריחה של יוזמות חינוכיות שהיוו בסיס לצמיחתם של מסלולים ובתי ספר ייחודיים. מודל הניהול העצמי מאפשר לבתי הספר להרחיב את האוטונומיה שלהם ולהגדיל את תקציבם באופן ניכר".

מנכ"ל מרכז החינוך ליאו באק הרב אופק מאיר: "אנחנו עדיין מתלבטים אם להיכנס לתוכנית הניהול העצמי מכיוון שיש תוכנית אחרת של משרד החינוך שאנחנו רוצים לאמץ. אני פועל להשתתפות בתוכנית האחרת, ובמשרד החינוך התנו זאת בכך שלא נשתתף במודל הניהול העצמי. אי לכך אני צריך לבחור באחת משתי התוכנית. בכל מקרה, בשנת הלימודים הבאה תפעל בחטיבת הנעורים שלנו תוכנית מצוינת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר