ד"ר אביעד הופמן, מנהל מכון השד ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר אביעד הופמן, מנהל מכון השד ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

מכון השד ברמב"ם | כשהמטופלת בפוקוס

פחות ניתוחים פולשניים, שירות תוך 24 שעות, אחות מלווה, מרפאת נשאיות, MRI שדיים ועוד. הכירו את החידושים האחרונים שמציע מכון השד בקריה הרפואית רמב"ם

פורסם בתאריך: 30.7.18 09:25

ד"ר אביעד הופמן, 49, מנהל מכון השד בקריה הרפואית רמב"ם, יכול להיות מרוצה. בחצי השנה האחרונה מאז שמונה לתפקידו, הוא הצליח לסמן V על כמה יעדים. בעזרת צוות רופאים מנתחים ובעזרתה של אחות מתאמת שד חדשה, הופך מכון השד שבראשותו לכתובת מיידית בעבור מאות מטופלות. מספר ביקורי המרפאה ומספר הניתוחים הוכפל, והסיסמא שהטמיע ד"ר הופמן בצוות שלו: לשים את המטופלת בפוקוס, חלחלה היטב.
ברזומה של ד"ר הופמן רשומים לימודי רפואה בבית ספר לרפואה של הטכניון, סטאז' והתמחות בכירורגיה כללית במרכז הרפואי שיבא תל השומר, שנת התמחות בבית החולים "הר סיני" בניו יורק, שנת מחקר באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק ושלוש שנות התמחות-על בכירורגיה אונקולוגית ב– Anderson Cancer Center שביוסטון, טקסס, מרכז הסרטן הגדול בעולם, שם התמחה בטיפול בסרטן השד. אפשר להניח, שחלק גדול מתפיסתו הטיפולית קשור לידע ולניסיון שרכש בדרך.

אז איך שמים את המטופלת בפוקוס? בתשובתו מונה ד"ר הופמן שבעה חידושים עיקריים:
1. זמינות שירות: "מאז שהגעתי לכאן שמתי לי למטרה שכל אישה שמאובחנת עם סרטן השד תיפגש עם כירורג תוך 24 שעות. המטרה: להקל על הלחץ והמצוקה הרגשיים בו היא נמצאת. לעתים נדרשות בדיקות נוספות, כגון: MRI או PET CT ואנו משקיעים מאמץ בהקדמתן וכן בהקדמת מועד הניתוח, מתוך הבנת הצורך הנפשי במענה מהיר".

2. עבודה מולטידיציפלינרית: "את ההחלטות הטיפוליות מקבל הכירורג יחד עם האונקולוג והרדיולוג. זה הייחוד שלנו, בעיקר כשמדובר בבית חולים גדול עם מומחים רבים. אנו מתייעצים בינינו בזמן אמת, כך מתקבלות החלטות מושכלות ומאוזנות יותר".

3. מרפאת נשאיות: בתחילת יולי 2018 נפתחה במסגרת מכון השד מרפאת נשאיות ל- BRCA (מוטציות גנטיות תורשתיות המעלות את השכיחות לסרטן השד). למעשה, זאת מרפאת הנשאיות הראשונה והיחידה צפונה מגוש דן. בו ביום נבדקת הנשאית על ידי כירורג שד, גינקולוג, גנטיקאי ועוברת את כל בדיקות הדם ובדיקות ההדמייה הנדרשות במסגרת One stop shop . "חשוב לציין, שהנשים נבדקות על ידי רופאים שמכירים מקרוב את תחום הנשאות ולכן שאלות קריטיות כמו: האם לבצע כריתת שדיים מניעתית ומתי, איזה מעקב מתבצע בזמן ההיריון, האם מותר להשתמש בגלולות למניעת היריון ועוד, מקבלות מענה מקצועי.

4. ביופסיה תחת MRI שדיים: לעיתים מתגלה ממצא ב MRI שדיים ואז יש צורך לעשות ביופסיה תחת MRI. עד היום בוצע הליך זה רק בבתי החולים הגדולים במרכז הארץ. החל מסוף יוני 2018 מבוצע ההליך הייחודי הזה גם במכון השד ברמב"ם.

5. פחות זה יותר: צמצום היקף הפעולות הכירורגיות, פחות פעולות ניתוחיות פולשניות עם תוצאות זהות מבחינה אונקולוגית. "אם בעבר אישה שהיה לה גוש גדול בשד וגרורה בבית השחי, נאלצה לעבור כריתה מלאה של השד והוצאת כל בלוטות הלימפה, היום ניתן טיפול כימותרפי טרום ניתוחי שממיס את הגידול במטרה לשמר את צורת השד ולהימנע מהוצאת בלוטות הלימפה".

6. עבודת צוות עם פלסטיקאי: ביצוע כל מגוון הכריתות והשחזורים בעבודה משותפת עם פלסטיקאי. "למטופלת שצריכה לעבור כריתה יוצע במסגרת מכון השד להיפגש עם פלסטיקאי שימליץ לה על שחזור מתאים. הפגישה הבאה של שלושתנו תהיה בחדר הניתוח".

7. ליווי אחות מתאמת: ההתמודדות עם המחלה מורכבת. יש צורך בדמות המסוגלת ללוות, להכיל ולכוון. "את הפונקציה הזאת ממלאת בהצלחה רותי איפרגן, אחות ותיקה ומנוסה, שמלווה את המטופלת ומשפחתה מרגע האבחנה עד לניתוח ולאחריו. היא מסבירה שוב את הממצאים, נותנת להן זמן לעכל ודואגת לכל הבדיקות הנדרשות. בזכות היחס האישי הזה המטופלת מרגישה שיש לה בית".

מה הטיפ העיקרי שהיית נותן למטופלת שהתבשרה שהיא חולה במחלה?
"לקחת נשימה עמוקה. להבין שיש לפניה דרך ארוכה ובסופה יש סיכוי טוב להחלמה. חוץ מזה, שתדע שהיא לא לבד. צוות מכון השד ברמב"ם יהיה איתה ולצידה לאורך כל הדרך".

לחצו לפרטים נוספים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר