טקס סיום קורס חובלים (צילום: שי וגנר, דובר צה"ל)
טקס סיום קורס חובלים (צילום: שי וגנר, דובר צה"ל)

28 חודשים של קורס חובלים מסתיימים היום

טקס הסיום החגיגי של מחזור 137 בקורס חובלים ייערך הערב בנמל חיפה במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל הים

פורסם בתאריך: 1.8.18 12:52

טקס סיום מחזור 137 של קורס חובלים יתקיים הערב (רביעי) בנמל חיפה במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל הים אלוף אליהו (אלי) שרביט. השנה, לרגל ציון 70 שנה למדינת ישראל, יהיה הטקס גדול יותר מהמקובל.

קורס חובלים הוא מהקורסים היוקרתיים בצה"ל. הכשרתם של החובלים היא מהארוכות ביותר בצה"ל – 28 חודשים אינטנסיביים ומאתגרים במיוחד שבהם עוברים הצוערים הכנה מעשית ותאורטית לביצוע משימות ימיות מורכבות שיהוו חלק משגרת היום יום והחירום שלהם במהלך שירותם הצבאי.

הצוערים שעברו את הקורס עתידים לפקד על צוותי לוחמים בכלי השיט השונים של חיל הים. תפקידם דורש מיומנות גבוהה ויכולת לשלב בין פיקוד לבין תפעול מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומסווגות.

 

 

הקורס כולל טירונות ברמת רובאי 03, שלושה חודשים של סדרת ים, הכשרה על ספינות, הכרת המבנה שלהן, פיקוד עליהן, תרגול תרחישים, הפלגות, לימוד חומר עיוני ועוד.

בשלבים המתקדמים של הקורס לומדים הצוערים על כלי השיט – סטי"לים, דבורות ודבורים, על מערכות הנשק והניווט ועוד. נוסף על כך עושים הצוערים במהלך הקורס תואר במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ומשתבצים באחת משלוש המגמות – שיט, מכונה ואלקטרוניקה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר