נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)
נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)

הופקדה התוכנית המפורטת לנמל המפרץ

התוכנית המפורטת שיוזמת חנ"י לנמל המפרץ הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. לציבור הוקצו חודשיים להגשת התנגדויות לקביעותיה של התוכנית שמנציחה את מפרץ חיפה כאזור נמלי-תעשייתי אפרורי

פורסם בתאריך: 22.8.18 07:57

במשרדי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הופקדה התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ – פרויקט התשתיות הענק והשנוי במחלוקת. לציבור הוקצו חודשיים להגשת התנגדויות לקביעותיה של התוכנית אשר מנציחה את מפרץ חיפה כאזור נמלי-תעשייתי אפרורי, בדומה לתוכניות נוספות שקודמו במרחב זה בשנים האחרונות.

נמל המפרץ נמצא בימים אלה בשלבים מתקדמים מאוד של בנייה. בפברואר 2014 אושרה התוכנית שמאפשרת את הקמת המבנה הימי של נמל המפרץ, כלומר את ייבוש הים הדרוש להקמת הנמל, ובינואר 2015 ניתן היתר בנייה לעבודות. תוכנית המבנה הימי הטילה חובה להכנת תוכנית מפורטת, שבה ייקבעו השימושים המדויקים בנמל והמבנים והמתקנים שמאפשרים אותם על אותו שטח שייובש. התוכנית המפורטת שהופקדה כעת היא תוכנית שונה מזו שנדונה בוועדה המחוזית ואשר אפשרה להקים מכוחה גם נמל דלק לצד מסוף מכולות.

 

 

לאחר ש"כלבו – חיפה והצפון" חשף בדצמבר 2017 את התוכנית התעוררה מחאה ציבורית, והוועדה המחוזית קבעה בהחלטתה בחודש ינואר לאשר את התוכנית להפקדה שלא ניתן יהיה להוציא מכוחה היתר בנייה לנמל הדלק. עם זאת, בגרסתה המופקדת עדיין כוללת התוכנית מרכיב שיתגבר את פעילות התעשייה המזהמת – אותו מסוף מכולות שבהוראות התוכנית נקבע כי יתאפשר בו שינוע של מכולות המכילות חומרים מסוכנים. לפי תקנון התוכנית, "במסוף המכולות יותר שינוע של כל סוגי מכולות החומרים המסוכנים, הן במכולות והן באיזוטנקים".

עמדת חנ"י היא ש"התוכנית לא תגביר את פעילות התעשייה המזהמת במפרץ חיפה והיא מנוף כלכלי חשוב וחיובי למרחב של מטרופולין הצפון" .


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאי ותיק

    אבן שזרק הטיפש יונה יהב למפרץ וכל תושבי חיפה אכלו אותה. לא שאל את התושבים כשהתעקש על נמל המפלץ. רק על כך הוא יזכר לדראון עולם. אנחנו נדאג ששום רחוב ושום סמטה לא תיהיה על שמו.

  2. אריה

    מזה 100 שנה יובשו חלקים ממפרץ חיפה לצורך הרחבת הנמל ועם הייבוש בשנה האחרונה לצורך הרציף של נמל המפרץ והנמל הצבאי נשארנו כבר רק עם חצי מהים במפרץ חיפה ועם חצי מהנוף שהכרנו כל השנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר