חיפה (צילום: איציק בן מלכי)
חיפה (צילום: איציק בן מלכי)

המחוזית לקראת פרסום אישור תוכנית המתאר של חיפה

הוועדה המחוזית הודיעה על פרסום אישור תוכנית המתאר לעמותת שינוי בחיפה, שעתרה לבית המשפט בבקשה להפקיד את התוכנית מחדש. בתגובה ביקשה העמותה צו ביניים שימנע את הפרסום עד להכרעה בעתירה. המחוזית: "הבחירות הן שהביאו להגשת הבקשה"

פורסם בתאריך: 6.9.18 16:06

התפתחות משמעותית בסוגיית מעמדה של תוכנית המתאר החדשה של חיפה. היום (חמישי) התברר כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה הודיעה כבר ב-23 באוגוסט לעמותת שינוי בחיפה כי מכיוון שהולכת ונשלמת עריכת מסמכי התוכנית הרי שפרסום דבר אישורה צפוי תוך חודש (כלומר לקראת סוף חודש ספטמבר). כזכור, בחודש יוני הגישה העמותה לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית לעצירת התוכנית ולהפקדתה מחדש.

העמותה, שהוקמה על ידי תושבים ובעלי עסקים מחיפה בהובלתו של איש העסקים גד זאבי ושנטען כי מטרתה היא לקדם את חיפה, מיהרה בתגובה להודעת הוועדה המחוזית להגיש לבית המשפט בקשה בהולה לצו ביניים לשמירת המצב הקיים. העמותה ביקשה מבית המשפט למנוע מהוועדה המחוזית לפרסם הודעה בדבר מתן תוקף לתוכנית עד להכרעה בעתירה.

הבקשה לצו הביניים הוגשה בהמשך להסדר דיוני שאליו הגיעו לפני כחודש וחצי העמותה ושתי הוועדות שנגדן הוגשה העתירה – הוועדה המחוזית והוועדה הבין משרדית שיזמה את התוכנית. בהסדר שקיבל תוקף בהחלטת בית המשפט נקבע כי בהתחשב בעובדה שטרם הושלמו התנאים שנקבעו לאישור התוכנית, מוסכם על הצדדים כי הוועדה המחוזית לא תפרסם את דבר אישורה של התוכנית מבלי להודיע לעמותה על כוונתה לעשות זאת בכתב, עשרה ימים לפני הפרסום.

 

 

באמצעות עוה"ד עפר אטיאס, עופר גראור ויעל לירון-שגיא טענה העמותה בבקשתה להוצאת צו הביניים כי במשך השנתיים שחלפו מאז החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית "לא אצה למשיבות הדרך להשלים את התנאים לפרסום התוכנית ולהכנסתה לתוקף".

בהמשך נכתב: "הבקשה מוגשת על מנת למנוע פרסום של התוכנית למתן תוקף דווקא כעת וזאת לנוכח הצורך להורות על הפקדתה מחדש של התוכנית אשר שונתה ותשונה ללא היכר בעקבות ההחלטה מלפני כשנתיים לאשרה בתנאים, וזאת בלא שניתנה הזדמנות לציבור להגיש התנגדויות לשינויים בתוכנית שיש בה ובהם כדי להשפיע לרעה ובאופן בלתי הפיך על עתידם של מאות אלפי תושבי העיר למשך שנים ארוכות. בירור העתירה והפקדה מחדש של התוכנית הם חיוניים כאשר מאז החלטת האישור חלפו כשנתיים, שבמהלכן חלו תמורות בעיר חיפה, יוסדה העותרת ואנו עומדים בפני הבחירות המוניציפליות הקרבות. חיפה, תושביה ופרנסיה לכשייבחרו יעמדו בדיעבד בפני תוכנית שלא פורסמה מחדש כיאות, לוקה בכשלים יסודיים ואינה תואמת את צורכי העיר ואת מדיניות ראשיה הנבחרים".

בתשובה שהגישו אתמול שתי הוועדות לבקשה באמצעות עו"ד אורלי מירון-שקד מפרקליטות מחוז חיפה-אזרחי נטען כי אין מקום לעכב את פרסום אישור התוכנית: "התוכנית נועדה להחליף את תוכנית המתאר לחיפה שאושרה בשנת 1934. לא יכול להיות חולק על כך שגם אם יש השגות תכנוניות ומחלוקות על התוכנית (ומעטות התוכניות, החולשות על שטח נרחב שכזה, אשר חפות מהן), הרי שאישורה עדיף על הותרת המצב הקיים והמשך החיים לאורה של תוכנית משנת 1934. התוכנית שבפנינו היא פרי עבודה מאומצת ויסודית של גורמי המקצוע אשר השקיעו עבודה ניכרת בעריכתה המיטבית. אין כל הצדקה לשאוב לתוך מערכת הבחירות את הליך התכנון שהתחיל לפני זמן רב והבשיל בעת הזו. הבחירות המקומיות המתקרבות שזורות בבקשה כחוט השני. הבחירות הן שהביאו להקמתה של העותרת, הבחירות הן שהביאו לחזור ולתקוף תוכנית שהופקדה להתנגדויות עוד ב-2014 על דרך בקשה להתנגדות חוזרת, והבחירות הן שהביאו להגשת הבקשה לצו ביניים. אל לו לבית המשפט ליתן ידו למהלך זה ולגרירתם של גורמי התכנון אל לב מערכת הבחירות המקומית".

בשבוע שעבר הוציא בית המשפט לבקשת העמותה צו ארעי אשר מונע פרסום של אישור התוכנית ברשומות ובעיתונות בטרם תינתן החלטה בבקשה למתן צו ביניים. עוד קבע בית המשפט כי הבקשה למתן צו ביניים תונח על שולחנו היום (חמישי).

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר