קובי שוורץ (צילום: קרן סיסבון)
קובי שוורץ (צילום: קרן סיסבון)

פיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן

המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי בני ציון החל במתן טיפולים לאנשים שסובלים מתפקוד לקוי של רצפת האגן

פורסם בתאריך: 9.9.18 07:54

המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי בני ציון החל במתן טיפולים לשיקום רצפת האגן. שרירי רצפת האגן תומכים באיברי האגן כגון שלפוחית השתן, המעי והרחם. הסיבות לתפקוד לקוי של רצפת האגן הן היריון, לידה, ניתוחי אגן (כמו פרוסטטה או ניתוח קיסרי), גיל, יציבה לקויה, בעיות עצביות ומתח ברצועות החיבור של השרירים. אנשים שסובלים מתפקוד לקוי של רצפת האגן עלולים לחוות כמה תסמינים אשר פוגעים בשגרת חייהם, ובהם דליפת שתן, קושי במתן שתן או צואה, כאבי אגן, גב תחתון או בטן תחתונה, צניחה של איברי האגן, הפרעות בקיום יחסי מין והיפרדות השריר הישר הבטני.

בתפקוד הלקוי אפשר לטפל באמצעות בעזרת פיזיותרפיה שיקומית, ולכן הוחלט בבני ציון כי הטיפול לשיקום רצפת אגן יתבצע במכון לפיזיותרפיה. מארי נתיב תנהל את תחום הטיפול החדש, וצוות המטפלות במכון עבר הכשרה על ידי הארגון הבין לאומי Herman & Wallace Pelvic Rehabilitation Institute. בניגוד לטיפולים ברבות מקופות החולים, הטיפול במכון מתבצע כבר בשבוע הראשון שלאחר הפנייה. המכון מטפל גם בגברים, ומטפלת דתייה נותנת מענה גם לציבור הדתי ולציבור החרדי.

 

 

נתיב: "בעיות ברצפת האגן הן שכיחות. 40-30 אחוז מהנשים סובלות מדליפת שתן בטרימסטר השלישי להיריונן ושלושה-ארבעה חודשים לאחר הלידה, ושיעור דומה של נשים מתלוננות על כאבים בעת קיום יחסי מין עד חצי שנה לאחר הלידה. נוסף על כך, הסיבה הראשונה בעולם שבגללה אנשים פונים לרופא המשפחה שלהם היא כאבי גב תחתון. הטיפול במכון כולל: טיפול מנואלי (ידני; י"א), תרגילים תפקודיים, שימוש במכשירים טכנולוגיים חדשניים כמו מכשיר ביו פידבק אשר ממיר את הכיווץ השרירי לגרף על מסך המחשב ונותן משוב טוב על עוצמת הכיווץ) ובאלקטרודות לעידוד הכיווץ השרירי, והדרכה לשינויים באורח החיים".

מנהל מכון הפיזיותרפיה קובי שוורץ: "היה חשוב לנו להכשיר את הצוות ברמה הגבוהה ביותר כדי שנוכל לתת מענה נדרש למטופלים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר