הפגנת הורי בית הספר הפתוח (צילום: אלה אהרונוב)
הפגנת הורי בית הספר הפתוח (צילום: אלה אהרונוב)

למי להאמין – לוועד ההורים או לעירייה ולמשרד החינוך?

ועד ההורים של בית הספר הפתוח מתעקש שמתנהל משא ומתן מול עיריית חיפה ומשרד החינוך אך מסרב לחשוף מיהם הגורמים שאיתם נערכות שיחות. מנגד, אילנה טרוק וד"ר סער הראל מכחישים בתוקף את הודעות הוועד

פורסם בתאריך: 12.9.18 13:13

הפינג פונג בין ועד הורי בית הספר הפתוח לעיריית חיפה ולמשרד החינוך נמשך. אתמול בערב (שלישי) עם צאת החג שלח הוועד להורי התלמידים הודעה ולפיה "בערב החג סיכמנו עם העירייה שנחדש את השיח בצאת החג. גם משרד החינוך בירושלים מעורב. מאיתנו כקהילה נדרש אורך רוח כדי שנוכל להגיע להסכמות שיבטיחו את עתיד בית הספר לשנים רבות".

הוועד בחר להתעלם מהנחיית משרד החינוך ויקיים מחר פעילות אלטרנטיבית לילדים השובתים: "בכל שכבה נשלח מידע לגבי הפעילות המשותפת בימים הקרובים. תודה על ההתגייסות הנפלאה של ההורים והמשפחות ושל ילדי החטיבה המדהימים. העזרה ההדדית, ההקשבה והרגישות מאזנים את הקושי ואת אי הוודאות".

דקות אחדות לאחר מכן שלח מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל הודעה משלו שבה הוא סותר את הודעתו של הוועד. "הגיעה לידי הודעה של הנהגת ההורים לכלל ההורים שבה טוענת ההנהגה בדבר קיום שיח עם משרד החינוך בירושלים. לאחר בדיקה אני מבקש להבהיר כי כלל לא מתקיים משא ומתן על אף אחד מהנקודות שהועלו, לא עם המחוז ולא עם ירושלים. האינפורמציה המופצת אליכם היא שקרית וכל מטרתה היא להשלות אתכם בדבר גמישות או התקדמות על כל אחת מהנקודות שעליהן אמרנו כי לא יתקיים משא ומתן. אני חוזר ומבהיר שכל הורה שמפעיל מסגרת חינוך שאינה חוקית נושא באחריות מלאה על ההשלכות האישיות החמורות של הפעלה זו, כפי שהדגישה לכם היועצת המשפטית של המשרד. אני שב וקורא להורים באמצעותך לחזור לספסל הלימודים. בית הספר מנהל שגרת לימודים רגילה ברוח הפתוח".

 

 

ההודעות להורים נמשכו עם הודעה נוספת של הוועד בתגובה על הודעתו של הראל. בדבריו מתעקש הוועד כי מתנהל משא ומתן אך לא מציין מיהם הגורמים שאיתם מתנהלות השיחות: "אנו מאמינים בהידברות ובשיח תוך אמירת אמת בלבד. נמשיך לקיים שיח ומשא ומתן עם מי שבוחר להטות אוזן קשבת לקולות ההורים שאותם אנו מייצגים ופועל למציאת פתרונות משותפים גם בסיטואציות מורכבות. לשמחתנו, מצאנו שותפים כאלו. אנו מאמינים שגם עם מנהל המחוז נוכל להגיע להסכמות אם רק יבחר לראות בנו שותפים לגיטימיים לחינוך ילדינו ולא מכשול בדרכו של משרד החינוך. אנו פתוחים להקשבה ולשיח אמיתי ולא בדרך של איומים".

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק מסרה בתגובה: "כפי שהודענו להורים לפני כשבוע – עד לחזרת כל התלמידים לבית הספר לא תהיה הידברות".

ממשרד החינוך בירושלים נמסר: "אנו לא מנהלים כל משא ומתן עם ההורים, והיחיד שמוסמך לכך הוא מנהל המחוז ד"ר סער הראל שמוביל את המהלך באופן מקצועי, רגיש ורציני. אנו מבהירים כי בית הספר הפתוח מוכר כבית ספר ייחודי וכי אין כל כוונה לשנות את צביונו. אנו דוחים על הסף את בקשת ההורים להחליף את מנהלת בית הספר ומדגישים כי מדובר באשת חינוך ראויה ומקצועית. אנו קוראים להורים להשיב את הילדים אל ספסל הלימודים ולהמשיך לנהל דיאלוג מכבד עם כלל השותפים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אברהם

    הון =שילטון=עיתון
    כלבו ממשיך את התעמולה נגד הורי הפתוח הנפלאים ונגד בית ספר הפתוח ….
    לבעלי כלבו
    מה מפריע לך ?מי מניע אותך?
    עיתון כל-כך שקרי ולא הגון
    מתבייש בעיתון הירוד הזה ,שיש כזה דבר בעיר שלי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מטורפים, רדו מהגג. אנשים כמו אברהם, המגיב למעלה, הם אלה שהורסים את בית הספר. כמו כל השמאל בישראל

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית חיפה מחרבת את בתי הספר כולל רעות והיא לא אמינה.
    יונה יהב כל פעם מופתע מחדש שיש בעיות…

  4. לא מזוהה

    הורי הפתוח הם אנשים ישרים וערכיים
    אזרחים למופת.
    לא דיי בכך להאשים אזרחים על שעומדים על עקרונותיהם הכל כך צודקים.
    אנא מר עיתון יקר תפסיק להשמיץ את ההורים

  5. הורה בפתוח

    איציק ומשתמש אנונימי, תגובות כשלכם מעידים פי כמה על עיסתכם.

  6. סתם חיפאי

    חברי הועד הנפלא ,אתם עושים עבודה נהדרת..
    חיזקו ואימצו .
    יישר כח לכם

  7. הפרופסור

    אילנה טרוק סינדלה את עצמה כשאמרה שלא תנהל שיח עם שובתים, אבל בסופו של דבר הדרך היחידה בה ישימו סוף לשביתה היא כשפקידי עיריית חיפה ישבו עם נציגי ועד ההורים, ואז אילנה טרוק, שלא רואה חצי צעד קדימה, תצטרך להוריד את הראש לשטיח שתפרוס בפני ועד ההורים. בקיצור, אין שם הרבה חוכמה, אצל אילנה ובטח אצל ד"ר (?) סער הראל. אוי לאוניברסיטה שמנפיקה תואר דוקטור לליצן הזה שמתבטא כמו אחרון הבריונים.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי הכותרת, מה שבטוח הוא שמי שמאמין לכלבו, עיתון הבדיות של יונה יהב, הוא פתי ונאיבי

  9. טארק

    מה זה הכתבה המעפנה, כבר כמה ימים ולא מוסבר בה על מה השביתה ומה רוצים ההורים חוץ מהשתי שורות האחרונות שמבקשים להחליף את המנהלת ולא רשום למה?
    זה לא ראוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר