פארק הקישון (צילום: דב גרינבלט)
פארק הקישון (צילום: דב גרינבלט)

דרישה נוספת לחייב את חנ"י לפתח את פארק הקישון

בדומה לרשות נחל הקישון, גם הקואליציה לבריאות הציבור הציגה בהתנגדותה לנמל המפרץ דרישה שחברת נמלי ישראל תתרום לפיתוח הסביבתי של פארק מורד נחל הקישון

פורסם בתאריך: 22.10.18 09:12

גובר הלחץ הציבורי לחייב את חברת נמלי ישראל (חנ"י) במילוי מטלה ציבורית-עירונית משמעותית כתנאי לאישור התוכנית המפורטת שיזמה לנמל המפרץ.

מתברר כי גם הקואליציה לבריאות הציבור הציגה בהתנגדותה לתוכנית דרישה לחיובה של חנ"י, שהיא חברה ממשלתית המופקדת על פיתוח מרחב נמלי הים, במטלה שתאזן בין האינטרס העירוני לאינטרס הנמלי באזור. דרישה זו מצטרפת לדרישות שהציגו בהתנגדותם חבר מועצת העיר לשעבר זאב סילס, שדרש להתנות את אישור התוכנית בפינוי מערב נמל חיפה מפעילות נמלית ובביצוע פרויקט חזית הים העירונית בשטחו, ורשות נחל הקישון, שדרשה לחייב את חנ"י לסייע בפיתוח פארק מורד נחל הקישון ובתחזוקתו. בדומה לרשות, גם הקואליציה לבריאות הציבור חיברה בין המטלה לפארק המורד ודרשה לחייב את חנ"י בביצועו כפיצוי על כך שלצורך הקמת הנמל יובש שטח ים של כ-1,000 דונם, שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב.

 

 

חברת הוועד המנהל של הקואליציה לבריאות הציבור רוית שטוסל כתבה בהתנגדות: "לנוכח פגיעה בזכות הציבור הרחב ליהנות משטחים פתוחים ורציפים, אנו סבורים כי יש להשית על יזם התוכנית פיתוח סביבתי משלים לטובת הקמת פארק מורד נחל הקישון. ההיבט הציבורי הרחב מחייב החלטה כזו".

בעוד כשלושה שבועות תתבקש הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה להחליט בישיבתה בנושא ההתנגדויות אם היא מאמצת או דוחה אותן. בהתייחס לדרישה לחיובה בשתי המטלות מסרה חנ"י בתגובותיה הקודמות ל"כלבו – חיפה והצפון": "הליך התנגדויות הוא חלק מינהלי לגיטימי לפי דיני התכנון והבנייה. חנ"י תתייחס להתנגדויות לתוכנית באופן מסודר על פי הכללים הנהוגים".

כיום קיים סמוך לנחל הקישון פארק קטן – פארק מעגן הדיג – שהוקם כבר בשנת 2001 ואשר חולש על שטח קטן של 33 דונם בגדה הצפונית של מורד הנחל לאורך חצי קילומטר בלבד. תוכנית פארק מורד נחל הקישון שיוזמת רשות נחל הקישון מקפלת בתוכה הרחבה של הפארק הנוכחי ל-850 דונם בשתי גדות הנחל לאורך שבעה ק"מ משפך הנחל ועד לשדרות ההסתדרות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר