פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)
פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)

רשות נחל הקישון הגישה התנגדות לתוכנית נמל המפרץ

רשות נחל הקישון דורשת לחייב את חברת נמלי ישראל לסייע בפיתוח פארק מורד הקישון ובתחזוקתו, וזאת בתמורה לשטח הים שיובש ושיכול היה לשמש את הציבור וכפיצוי על הפגיעה שגרמו למרחב הנחל העבודות לפיתוח הנמל

פורסם בתאריך: 14.10.18 12:36

בהתנגדות שהגישה לתוכנית המפורטת של נמל המפרץ, שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י), דורשת רשות נחל הקישון להטמיע בתקנון התוכנית הוראה המחייבת את חנ"י לסייע בפיתוח פארק מורד נחל הקישון ובתחזוקתו. בהתנגדות צוין כי במסגרת הקמת נמל המפרץ יובש שטח ים רחב ידיים, שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב, ולכן יש לחייב את חנ"י בסיוע לפיתוח סביבתי לצורך איזון בין האינטרס הנמלי לאינטרס העירוני במרחב החיפאי.

מנכ"לית הרשות שרון נסים כתבה בהתנגדות: "התוכנית, שהיא חלק בלתי נפרד מהפיתוח הנמלי חסר התקדים במפרץ חיפה, ממשיכה בפגיעה סביבתית ונופית משמעותית במרחב המפרץ. ביחד עם התוכניות הנמליות האחרות היא פוגעת בזכות הציבור הרחב ליהנות משטחים פתוחים ורציפים. יובש שטח ים שהיה יכול לשמש את הציבור בשטח של כ-1,000 דונם, ולפיכך יש להשית על חנ"י פיתוח סביבתי משלים אשר יכלול סיוע בפיתוח פארק מורד נחל הקישון, שיקום הדרכים שנפגעו במהלך עבודות הקמת נמל המפרץ ויצירת קישורים ירוקים בין השטחים הפתוחים במרחב המפרץ לעיר. אנו סבורים כי יש לעדכן את הוראות התוכנית כמפורט לעיל. על התוכנית לוודא כי לציבור הרחב יתאפשר ליהנות מפארק מורד נחל הקישון ללא הפרעה מפעילות הנמל ומסביבתו ולהשית על יזם התוכנית פיצוי סביבתי משלים לטובת הקמת ותחזוקת הפארק".

 

 

התנגדותה של הרשות מתווספת להתנגדותו של חבר מועצת העיר חיפה לשעבר זאב סילס, שדרש להתנות את אישור התוכנית המפורטת בפינוי מערב נמל חיפה מפעילות נמלית ובביצוע פרויקט חזית הים העירונית בשטחו. שתי ההתנגדויות משקפות חזית ציבורית משמעותית שדורשת לאזן בין האינטרסים במפרץ באופן שיוביל למימוש שני פרויקטי עוגן בחיפה – הפיכת רציפי הנמל המערבי לחזית ים עירונית והקמת פארק מורד נחל הקישון.

ההתנגדויות לתוכנית המפורטת של נמל המפרץ יידונו בקרוב בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה, שתתבקש להכריע בהן.

מחנ"י נמסר בתגובה: "הליך התנגדויות הוא חלק מינהלי לגיטימי לפי דיני התכנון והבניה. חנ"י תתייחס להתנגדויות לתוכנית באופן מסודר לפי הכללים הנהוגים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר