אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

המכינה האקדמית תושבת מיום שלישי

חברי ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה טוענים שהמוסד מסרב לחתום על הסכם שכר קיבוצי עם מורי המכינה. דרישותיהם: ביטול העסקה לפי שעות, מנגנון שיבטיח ביטחון תעסוקתי והקלה בעומס לפי קריטריוני גיל והורות

פורסם בתאריך: 15.11.18 20:19

ארגון הסגל הזוטר ישבית את המכינה האקדמית באוניברסיטת חיפה החל מיום שלישי לזמן בלתי מוגבל. לדבריו של יו"ר ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה יפה בללי, המוסד האקדמי אינו מוכן לחתום על הסכם קיבוצי ראשון עם מורי המכינה. יצוין כי מספר המורים במכינה עומד על יותר מ-100 והם מלמדים יותר מ-2,000 סטודנטים.

בללי: "זה זמן רב מנסה הארגון לקדם את החתימה על ההסכם עם האוניברסיטה אך נראה שהיא מנצלת את רצונו הטוב של הארגון ואת ניסיונו להגיע להסכמות ומנסה להסתפק במראית עין של ניהול משא ומתן מטעמה. אנחנו מקווים שהאוניברסיטה תתעשת ותשכיל לנצל את הזמן עד למועד התחלת השביתה לטובת התקדמות במשא ומתן שתמנע מהארגון לנקוט צעדים ארגוניים נוספים".

 

 

במאבקם להסכם הקיבוצי דורשים המורים יצירת מנגנון שיבטיח להם ביטחון תעסוקתי, ביטול ההעסקה לפי שעות והפחתת שתי שעות ההוראה לעובדים מגיל 50. כיום נהוגה הפחתה של שעה אחת החל מגיל 60. כמו כן הם דורשים להקל עליהם בעומס ההוראה לפי קריטריוני גיל והורות. כיום נותנת האוניברסיטה הקלות לאמהות בלבד ולאבות שילדיהם נמצאים בחזקתם הבלעדית.

תגובת האוניברסיטה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מורן טלמור

    כותרת המשנה ממש מטעה, חברי ארגון הסגל הזוטר לא טוענים זאת, אלא ועד ארגון הסגל הזוטר. זהו אותו ועד שממשיך במדיניות של חוסר שקיפות ומינהל תקין מול חבריו, כך שלמעשה יותר מדויק לציין שחברי ארגון הסגל לא ממש יודעים על המתרחש באמת בתוך הארגון. לדוגמא, לפני שבועיים כונסה האסיפה הכללית השנתית של הארגון. יו"ר ועד הארגון, גב' יפה בללי, שהיא מורה במכינה, שלחה תזכורת הגעה רק למורי המכינה וביקשה מהם להגיע להצביע. מדוע נשלחה רק אליהם הודעה? אולי כי, בין היתר, היא העבירה מינוי ועדת ביקורת של שתי מורות מהמכינה והצבעה על קבלת שכר/החזר הוצאות שלה ללא עדכון על כך בסדר היום ועוד שאר "מטעמים" מבית היוצר של הוועד הזה. כמו כן, למרות שחלפו שבועיים מקיום האסיפה, אותו וועד לא מוצא לנכון לפרסם את תוצאות ההחלטות שהתקבלו באסיפה. בעוד שמאבק מורי המכינה (שלמען הגילוי הנאות אני נמנית עליהם) ראוי לחלוטיו ויש לפעול לשיפור תנאי העסקתו, צר לי שזהו הוועד שמוביל את המאבק.

  2. מורה

    מדובר במגיבה שמנסה לחבל בועד כי נסתה להיבחר וכשלה.אין גבול להתנהלותה ואין בושה

  3. מספר אסטרונומי

    רגע מורה לכל 20 תלמידים?!
    100 מורים על 2000 סטודנטים נשמע כמות הזויה תקצצו בחצי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר