יריד תעסוקה של רשות הצעירים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
יריד תעסוקה של רשות הצעירים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

בעיית תעסוקה? רוב המועסקים תושבי חיפה עובדים בעיר

השנתון הסטטיסטי העירוני מגלה כי מבין 134,600 המועסקים תושבי חיפה, 96,400 (71.9 אחוז) עובדים בעיר. כמו כן, מספר המועסקים בעיר הוא 176,500, ו-45.5 אחוז מהם גרים מחוץ לעיר

פורסם בתאריך: 2.12.18 08:00

אמירות כאלה ואחרות שהוצגו בשנים האחרונות יצרו את הרושם שקיימת בחיפה בעיית תעסוקה אמיתית, אך השנתון הסטטיסטי העירוני החדש מציג תמונת מצב די מעודדת בתחום זה.

השנתון הוכן על ידי האגף לתכנון אסטרטגי ומחקר בעיריית חיפה והוא מהווה בסיס מידע מקיף על העיר בתחומים השונים. מהשנתון עולה, בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), כי רוב גדול של המועסקים תושבי חיפה עובדים בעיר וכי מעט פחות ממחצית מהמועסקים בה מתגוררים מחוץ לעיר – מרביתם ביישובי הסביבה. משמעותם של הנתונים היא שחיפה מספקת תעסוקה גם לתושביה וגם לתושבי יישובי האזור, וזאת בהתאם למעמדה כעיר הראשית של המטרופולין.

השנתון מסכם את נתוני שנת 2016, ולפיו מבין 134,600 המועסקים תושבי חיפה, 96,400 עובדים בעיר. ההתפלגות באחוזים מלמדת כי 71.9 אחוז מהמועסקים תושבי חיפה עובדים בעיר לעומת 28.1 שעובדים מחוץ לעיר. בתל אביב-יפו, לעומת זאת, רק 65.2 אחוז מהמועסקים תושבי העיר גם עובדים בה, ואילו שאר המועסקים המהווים 34.8 אחוז עובדים מחוץ לעיר.

 

 

מפתיעים אף יותר הם הנתונים על המועסקים בחיפה אשר מלמדים על היותה של העיר מקור פרנסה מרכזי באזור הצפון. לפי הנתונים, מספר המועסקים בעיר הוא 176,500, ו-45.5 אחוז מהם גרים מחוץ לעיר.

בטבעת הפנימית של המטרופולין מתגוררים 45,500 מהמועסקים בחיפה, מהם 8,900 מקרית מוצקין, 7,800 מקרית אתא, 7,500 מקרית ביאליק, 6,600 מקרית ים, 5,400 מנשר, 2,300 מטירת כרמל, 1,400 מקרית טבעון ו-1,200 מעוספיה.

גם למטרופולין תל אביב, כך מסתבר, מספקת חיפה תעסוקה. לפי השנתון, 4,100 מהמועסקים בחיפה הם תושבי מטרופולין תל אביב, ו-500 מהם מתגוררים בתל אביב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לבדוק בהשוואה מטרופולינית

    הנתון במרכז "נמוך" כי יש הרבה יותר מרכזי תעסוקה גדולים קרובים זה לזה. למשל תל אביבי שעובד בבורסת רמת גן, במרכז העסקים בני ברק, בהיי טק בהרצליה כבר נחשב כמי שלא עובד בתל אביב.
    לעומת זאת כרבע מהחיפאים עובדים מחוץ לחיפה כשמדובר במרכזי תעסוקה מרוחקים כמו הרצליה יקנעם ובגליל. לכן ההשוואה לא נכונה והמצב בחיפה של מרחק רב מהעבודה אכן מעודד הגירה החוצה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חסר הנתון המעניין – לא מספיק לדעת ששלושים אחוד כמעט מהממועסקים בעיר עובדים מחוץ לה – מה חשוב זה האם אלו עובדים בנשר, טירת הכרמל או הקריות או שהם עובדים במרחק גדול יותר – תל אביב, נתניה ואפילו יקנעם – עבודה במרחק גדול מהטבעת הקרובה לעיר היא מנבא מרכזי של עזיבת העיר בהמשך.

  3. חעירית חיפה לא מעסיקה חיפאים

    בבקשה לבדוק כמה מהמועסקים בעיריית חיפה ותאגידיה אינם תושבי חיפה. אני שמעתי מעל 20%!!
    האם עניי עירך קודמים או לא?

    משתלם לבוא לעבוד בעיריית חיפה בשכר אבל לשלם ארנונה נמוכה בערים ליד.. לא אבסורד?

  4. באמת הזוי

    מתוך 4500 עובדי עיריית חיפה והחברות שלה, מעל 800 לא תושבי חיפה
    כנראה אחד האחוזים הגבוהים בארץ.

  5. חרטא

    שקר וכזב… העיר מתה מבחינה תעסוקתית. חצי מהמשרות זה נמל, בתי חולים ומפעלים. עבודות צוורון כחול.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר