מסילת הרכבת בחיפה (צילום: רמי שלוש)
מסילת הרכבת בחיפה (צילום: רמי שלוש)

התוכנית להכפלת מסילות הרכבת פורסמה ברשומות

הוועדה לתשתיות לאומיות פרסמה ברשומות את התוכנית להכפלת מסילות הרכבת. ההודעה כוללת שתי אפשרויות למנהור המסילות בחיפה תוך הסרת חיץ המסילות העילי הקיים בין העיר לים

פורסם בתאריך: 12.12.18 08:00

לאחר שבסוף חודש אוגוסט פורסמה לראשונה הודעתו הרשמית של יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) זאב בילסקי על הכנתה של התוכנית להכפלת מסילות הרכבת, ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי בחודש שעבר פורסמה ההודעה גם ברשומות (מאגר הפרסומים הרשמי של המדינה). פרסום ההודעה הוא אמנם שלב ראשוני בשלבי אישורה של תוכנית ובמסגרתו מבשרים על עצם הכוונה לקדם תוכנית חדשה, אך מבחינת תושבי חיפה נוטע המהלך תקוות מרובות מכיוון שההודעה כוללת שתי אפשרויות למנהור המסילות בחיפה תוך הסרת חיץ המסילות העילי הקיים בין העיר לים.

שני התוואים המוצעים, שבעת אישור התוכנית ייבחר אחד מהם, כוללים העברה של המסילה המוכפלת בעיר התחתית בתת הקרקע, אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא שבהגיעם לאזור שכונת קרית אליעזר ממשיך אחד מהם לאורך קו החוף והשני נכנס למעבה ההר, מתחת לשכונות קרית אליעזר, רמת שאול וקרית שפרינצק, עד לצאתו באזור החוף סמוך לתחנת הרכבת חוף הכרמל.

הפרסום ברשומות הוא משמעותי מכיוון שבהחלטתה מחודש מרץ לפרסם הודעה על הכנת התוכנית קבעה הוות"ל גם תנאים להוצאת היתרי בנייה בשטחים המוצעים למסילה המוכפלת וקבעה שהם ייכנסו לתוקף מיום פרסום ההודעה ברשומות. לפי החלטת הוות"ל, לא יינתנו היתרי בנייה במקרקעין המיועדים להכפלת המסילות אלא באישור מתכנן הוועדה המחוזית הרלוונטית, ותוקף התנאים יהיה לשלוש שנים מיום הפרסום ברשומות, או עד מועד העברת התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור, או עד שיבוטלו התנאים או ישונו – מועד התרחשותה של אחת משלוש האפשרויות הוא שיקבע.

 

 

לתוכנית ממתינים כעת שלושה שלבי אישור נוספים: אישור הוות"ל להעברתה של התוכנית להערות ולהשגות (הליך דומה להליך ההפקדה של תוכניות), אישור הוות"ל לאחר שלב ההערות וההשגות, ואישור הממשלה.

את התוכנית להכפלת המסילות, משתיים לארבע, יוזמת רכבת ישראל והיא כוללת שדרוג של המסילות הקיימות ותוספת של שתי מסילות מהירות לצדן. ההכפלה מוצעת לאורכם של 85 ק"מ – מתחנת לב המפרץ בחיפה ועד לקיבוץ שפיים – וזאת לצורך יצירת תשתית להפעלת רכבות מהירות יותר.

בהודעה על הכנת התוכנית צוין כי במסגרתה "יוקמו שתי מסילות מהירות כדי לקצר משמעותית את זמן הנסיעה בין צפון הארץ למרכזה, עם עצירת ביניים יחידה בין חיפה לתל אביב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    להעיף את המסילות מחופי חיפה הדרומיים – לפתוח את הים לציבור !!!

  2. יש רק חלופה ישימה למנהור והיא לא מופיעה

    אף אחד מחלופות המנהור לא ישימה.לחפור 4 מסילות תת קרקעיות יצטרכו כמו בירושלים 6 מטר מתחת לקרקע ויש מי תהום וזה יעלה מליארדים לכל קילומטר. לא ישים ולא יקרה. חלופה 2 אפילו הזויה יותר לקדוח מנהרות ממש מתחת לבתי מגורים ולהרוס בתים עדי לדחוף קטע מזערי במסילה בהר. הפתרון היחיד זה מנהור הרכבת מחוף הכרמל באותו תוואי של מנהרות חוף הכרמל ויציאה למפרץ חיפה לתחנת מרכזית המפרץ. ביטול שאר התחנות ושימוש במטרונית סביב קו החוף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר