מסילת הרכבת ליד הים (צילום: רמי שלוש)
מסילת הרכבת ליד הים (צילום: רמי שלוש)

חשיפה: הרכבת תעבור במנהרה לפי שתי החלופות המתוכננות

"כלבו – חיפה והצפון" מגלה כי שתי החלופות שנשקלות להסרת החיץ בין העיר לים כוללות את העברת הרכבת מתחת לקרקע. לפי חלופה אחת תעבור המנהרה מממגורות דגון לחוף הכרמל

פורסם בתאריך: 8.3.18 09:44

לאחר שביום שני חשף "כלבו-חיפה והצפון" את ההחלטה ההיסטורית של הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) במינהל התכנון של משרד האוצר להסרת חיץ מסילות הרכבת מחופי חיפה, חושף כעת האתר את שתי החלופות שיאפשרו את סילוק החיץ.

לאחר שהוות"ל הודיעה לפני שלושה ימים כי במסגרת התוכנית שיוזמת רכבת ישראל להכפלת מסילות הרכבת יוסר חיץ המסילות מחופי חיפה, וכי במסגרת פרסום ההודעה על דבר הכנתה של התוכנית יפורסמו שתי חלופות למנהרות שיגיעו עד סמוך לתחנת חוף הכרמל, שאל "כלבו-חיפה והצפון" את דוברות מינהל התכנון מהו, לפי החלטת הוות"ל, תוואי המסילות המוכפלות בחיפה בשתי החלופות (מהיכן להיכן יעבור התוואי שלא יהווה חיץ מחופי חיפה).

לפי תשובת מינהל התכנון, החלופה הראשונה תואמת את הצעתה של עיריית חיפה לסילוק חיץ המסילות מחופי העיר: שיקוע המסילות בעיר התחתית בשיטת חפור וכסה, ומשדרות בן גוריון להעבירן במנהרה מתחת לפני הקרקע לכיוון שכונת קרית אליעזר, ומשם מתחת להר עד ליציאתן בתחנת הרכבת חוף הכרמל. בחלופה זו נכנסות המסילות אל מתחת לפני הקרקע באזור ממגורות דגון במסלול קשתי רחב שיעבור באזור צומת דולפין, שאליו תועתק תחנת הרכבת בת גלים שגם תהפוך לתחנה תת קרקעית, ומשם ימשיך מתחת להר לחוף הכרמל.

 

 

באשר לחלופה השנייה נמסר ממינהל התכנון כי היא כוללת שילוב של מסילות פרבריות ומהירות ומנהור של המסילות לכל אורך החוף, כאשר פורטל צפוני יוקם באזור לב המפרץ ופורטל דרומי יוקם בסמוך לתחנת חוף הכרמל.

בשתי החלופות תבוטל תחנת חיפה מרכז השמונה ובמקומה תיבנה תחנה חדשה תת קרקעית בקרית הממשלה או בבית המכס.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    רעיון מדהים המעדיף את נוחות וטובת התושבים וכמובן מנגיש את הים להולכי הרגל

  2. יעקב אתגר

    אין ספק שזו התוכנית הטובה ביותר עבור טבעת החנק שיוצרת הרכבת בליפה.. שינוי הסטורי בעל חשיבות קריטית להתפתחות העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר