אבי ג'מאל ושמשון עידו. "חיפה לא צריכה לסבול בגלל שלישראל כץ יש אינטרס אישי פה" (צילום: ארז שטיינר)
אבי ג'מאל ושמשון עידו. "חיפה לא צריכה לסבול בגלל שלישראל כץ יש אינטרס אישי פה" (צילום: ארז שטיינר)

מטה הליכוד 1 מתייצב לצד קליש רותם

עינת קליש רותם נפגשה עם פעילים במטה הליכוד 1 - הפלג של המפלגה שמתנגד לשמשון עידו - ודנה איתם במכתב שהם שלחו לשר התחבורה ישראל כץ בבקשה לקדם את שדה התעופה בחיפה. המחנאות בליכוד שוברת שיאים

פורסם בתאריך: 14.1.19 09:28

ראש העיר עינת קליש רותם נפגשה אתמול (ראשון) בערב בלשכתה עם פעילים מרכזיים במפלגת הליכוד. הרקע לפגישה הוא מכתב ששלחו אבי ג'מאל, יניב בן שושן, עו"ד אושר טקאטש וחברי מטה הליכוד 1 לשר התחבורה ישראל כץ בעניין שדה התעופה בחיפה – פרויקט הדגל של ראש העיר שנאבקת על הארכת מסלול ההמראה והנחיתה שלו.

"חברת נמלי ישראל (חנ"י) מקדמת בימים אלה את תוכניתה המפורטת להגדלת נמל חיפה, אשר מאפשרת הקמת נמל דלקים חדש ובינוי של כ-120 אלף מ"ר", נכתב במכתב לשר כץ, "מבלי לזלזל בחשיבות פיתוחו של נמל המפרץ, הגדלתו, והפיכתה של מטרופולין חיפה למוקד לוגיסטי לכל משתמשי הנמל החדש, סותמת התוכנית את הגולל על הארכת מסלול שדה התעופה במפרץ חיפה לאורך של 1,800 מטר ועל הפיכתו לשדה תעופה אזורי משמעותי המאפשר טיסות למרחק המירבי באירופה, וכפועל יוצא מונעת את הפיכתה של חיפה לעיר תיירות בין לאומית המושכת תיירים מכל אירופה ומאפשרת לתושביה ולתושבי כלל מטרופולין חיפה (ערי הקריות, טירת כרמל, נשר והסביבה) יציאה קלה נוחה ומהירה בטיסות לחו"ל היישר מתחומה. לאחרונה קיימה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה דיון בהתנגדות שהגישה עיריית חיפה לתוכנית ובבקשתה לגרוע בתוכנית שטחים מהנמל על מנת לאפשר בדיקה להארכת שדה התעופה. לצערנו ולצערם של כלל תושבי מטרופולין חיפה, אשר בהם עשרות אלפי חברי ליכוד, דחתה הוועדה המחוזית את בקשת העירייה מהנימוק שתחום הנמל כבר נקבע בתוכנית לייבוש ים שאושרה לפני כארבע שנים וחצי. משמעות ההחלטה עבור חיפה ויישובי המטרופולין היא הרסנית ובלתי חוזרת. חיפה, שמשרד התיירות עושה מאמצים רבים לייצבה כעיר תיירות פנים ארצית, לא תזכה להארכת שדה התעופה ולצמיחה כלכלית מהקמת הנמל, מלבד הפיכתה לעורף לוגיסטי שמייצר מקומות עבודה בתחתית הסולם הכלכלי והחברתי".

לדבריו של טקאטש, שנכח בפגישה עם קליש רותם, "ראש העיר קבעה איתנו פגישה כדי לראות איך אפשר לשתף פעולה למרות שאנחנו לא באותו המחנה. אמרנו לה שאכפת לנו מטובתם של העיר ותושביה, ומכיוון שזהו אינטרס משותף אנחנו יכולים ללכת ביחד ולקדם אותו, אפילו שאנחנו לא באותו הצד ולא באותה המפלגה".

כזכור, מטה הליכוד 1 התמודד על הנהגת רשימת הליכוד למועצת העיר בבחירות האחרונות מול שמשון עידו, והפסיד. לאחר ניצחונה של קליש רותם בבחירות מצא הליכוד את עצמו באופוזיציה על אף שלושת המנדטים שלו ולמרות היותו חלק ממפלגת השלטון. כעת, כשחברי ליכוד – על אף שאינם מאנשיו של עידו – מביעים תמיכה בתוכניתה של ראש העיר ופונים בעניין לאחד מהשרים הבכירים במפלגתם, שמחה קליש רותם לחבק את המהלך ועל הדרך לתקוע טריז נוסף בינם ובין עידו. כמו כן, מהלך כזה יכול לחמם מעט את יחסיה של קליש רותם עם כץ, בוודאי על רקע הגרסאות השונות בעניין ביטול פרויקט מטרונית רכס הכרמל.

 

 

ג'מאל, על הראש של עידו?

"המהות של הפגישה היתה פשוטה – ההתעקשות של כץ למנוע פרויקטים בחיפה. הוא הרי זה שביטל את פרויקט שדה התעופה ואת פרויקט מטרונית רכס הכרמל. אם היה איחוד בליכוד בעיר אז אולי הוא כן היה מאשר את הפרויקט. לקליש רותם יש תמיכה חזקה מאוד מהליכודניקים שאינם מהמחנה של עידו. עדיין לא קיבלנו תשובה מכץ, ואם הוא לא יענה נוציא עוד מכתב. אין דבר כזה שהוא מתעלם מראש הרשות של העיר השלישית בגודלה במדינה – לא טלפונים ולא פגישות. כשר הוא חייב לשרת את ראשי הרשויות בצורה שיוויונית, עניינית ומקצועית. בגלל שילד אחד לא למד את האל"ף-בי"ת אז כל 39 התלמידים האחרים בכיתה צריכים לסבול מהמורה? חיפה לא צריכה לסבול בגלל שלכץ יש אינטרס אישי פה. חבל מאוד שהתושבים סובלים בגלל ההתנהלות שלו כלפי העיר".

אלי בן דיין, חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, אינטרסים אישיים?

"אף חבר ליכוד, בטח לא שר או חבר כנסת, אמר שהוא ימדר את חיפה. זו אמירה לא אחראית של ג'מאל, בטח בתקופה רגישה כזו של בחירות. להגיד ששרי הליכוד, ובוודאי כץ שתרם רבות ועוד יתרום עוד רבות לעיר, רוצה למדר את חיפה? באשר לשדה התעופה, הפרויקט נמצא בשלב של תוכניות. לא הובאה עדיין תוכנית אופרטיבית לחברי מועצת העיר איך ייראה שדה התעופה, מה גם שכל ראשי הערים מסביב, שעליהם אי אפשר להגיד שהם רוצים למדר את ראש העיר, מתנגדים נחרצות לשדה התעופה. אז לבוא ולהאשים את השר כץ? בנוסף אני יודע שעוזר ראש העיר ניר שובר פרסם שהיא בעצמה ויתרה על פרויקט המטרונית ברכס הכרמל. היתה החלטה של משרד התחבורה לבצע את פרויקט המטרונית, וראש העיר, שזוהי זכותה המלאה, החליטה שהוא לא רלוונטי. אז לבוא ולהאשים את השר, ועוד בתור איש ליכוד? זה חסר אחריות, זה פופוליזם לשמו, ואני מצפה להתנצלות מג'מאל".

במשרד התחבורה העדיפו שלא להתייחס לדברים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מוטי

    הואיל והם מזדהים עם תומכת אי הוקעת תומכי החמאס והחזבאללה ידידיו של רעה זעתרה אז מן הראוי שיוצאו מחוץ לליכוד

  2. שי

    בגלל הפוליטקה כץ מיבש את חיפה.
    בבחירות ניבש את כץ, ואת עידו הפרזיט

  3. מתי טיקטינסקי

    סניף הליכוד מימים ימימה אינו מגובש ואינו מדבר בצורה אחידה זכורני עוד שהייתי פעיל בסניף בשנות השבעים ואילך.הסניף מפוצל ולא תמיד רואה נכונה את הכדאי אלא רואה אינטרס אישי. מר גאמל רואה נכון ויש להשתדל להאריך את מסלול שדה התעופה ולאו דוקא שנמל תעופה לוד יהיה נקודת כניסה יחידה לצפון

  4. משה

    אבי ג'מאל איש יקר ואכפתי. נכס אמיתי ופטריוט אותנטי של העיר חיפה. איש חסד שעוזר ותורם לאלפי משפחות במצוקה. היחידי שרואה בפוליטיקה שליחות ציבורית ולא מטרה לקידום עצמי. לא סופר ולא עושה חשבון לאף פוליטיקאי ולאף פוליטרוק כי הוא לא סמוך על שולחנם ולא אוכל מכף ידם להבדיל מהרבה מאוד עסקנים שכל מהותם מתמצת בקבלת ג'ובים מתגמלים להם ולבני ביתם ולמקורביהם. אבי המשך בדרך שלך ואל תירא, יש לך תמיכה בלתי מסויגת מאלפים בחיפה שמעריכים ואוהבים אותך

  5. רוניק

    הריח המסריח בקריות פלוס זיהום האויר ועכשיו גם רעש מטוסים …יגמרו סופית את תושבי הקריות…לקאליש לא איכפת מתושבי הקריות ולכן אין נציג במועצה לקריות. העיר לוד בה קיים שדה התעופה המשמעותי בישראל היא לא עיר תיירות ,היא עיר עוני ,לא רוצים להיות כמו העיר לוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר