שיפוצים. נוטים להסתבך (צילום: אביעד הרמן)
שיפוצים. נוטים להסתבך (צילום: אביעד הרמן)

חג השיפוצים

פורסם בתאריך: 8.4.17 20:30

חג האביב הוא זמן מעולה להתחדשות. ואכן, בצד הניקיונות, הקניות וההכנות זו גם תקופה שהרבה משפחות נכנסות בה לתהליך של שיפוץ הבית. במסגרת פעולה מסובכת ומלחיצה זו, בין שמדובר בשיפוץ קטן ובין שמדובר בהריסת קירות ובהחלפת אינסטלציה וחשמל, יש הרבה דברים שחשוב להקפיד עליהם, והראשון שבהם הוא בחירת איש מקצוע. כמו שברכישת דירה יש להקפיד על עורך דין מקצועי ועל מתווך אמין שלא ירמו אתכם, כך גם במקרה של בחירת קבלן שיפוצים. הרצון להתחדש ולשנות הוא מובן, אבל העומס בתקופת הפסח אצל אנשי המקצוע עלול לגרום לעיכובים ולתקלות, ולכן כדאי לפעול לפי סדרי עדיפויות מוגדרים ולדחות את מה שלא חשוב לתקופה אחרת כדי שהשיפוץ יסתיים במהרה וכדי שלא ייגרמו לכם כאבי ראש מיותרים במהלכו ואחריו.
פסח הוא חג השיפוצים הישראלי. לפי סקר שנערך בשנת 2014, 84,000 משפחות שיפצו את בתיהן לקראת פסח. יש דמיון בין שיפוץ של דירה לבין ההגדה של פסח – כדי ששניהם יעברו בהצלחה יש צורך בעזרה מגורם עליון.

יש להתכונן מראש לכך ששיפוץ הוא הליך מורכב, ונדיר מאוד שכולו עומד בלוח הזמנים. לא בטוח שכדאי לקחת את הסיכון ולבצע בערב החג שיפוץ גדול שיעמיד אתכם בפני עיי חורבות לפני ליל הסדר באופן לא מתוכנן. בנוסף יש גם שיקול כלכלי. כידוע, כשהביקוש עולה גם המחיר מאמיר, והביקוש לאנשי מקצוע בתקופה הזו הוא גדול.

אני לא מכיר מקרה אחד שבו תקציב השיפוץ המתוכנן זהה לתקציב הסופי. התקציב גדל תמיד מכמה סיבות – החל בתכנון לקוי של השיפוץ, דרך דברים שלא נלקחו בחשבון ועולים כסף נוסף, ועד לתוספות ולשדרוגים שמתבקשים במהלך העבודה. יש לדעת שתוך כדי השיפוץ דברים נראים אחרת מכפי שחזו אותם בהתחלה. דברים נוספים שלא מביאים בדרך כלל בחשבון הם ההשקעה והמאמץ שנדרשים מאיתנו בזמן השיפוצים, הכוללים עבודה שלנו בבית עצמו, לקיחת ימי חופש וחיפוש ותיאום בין אנשי מקצוע.
לוח הזמנים הוא בעיה מפורסמת בזמן שיפוצים. כמעט לעולם לא מצליחים לעמוד בלוח הזמנים, ורדיפה אחרי פועלים ובעלי מקצוע בניסיון לסיים את העבודות היא עניין שבשגרה.

בבחירת איש המקצוע יש להקפיד לא רק על המלצות (ורצוי יותר מהמלצה אחת). יש לוודא גם שיש ברשותו של הקבלן רישיון שיפוצים. יש לערוך הסכם מסודר שיכלול בפרוטרוט את כל מרכיבי השיפוץ ואת תנאי התשלום. יש להיזהר ממתן תשלום מראש על עבודה שלא בוצעה, כי עם כל הצער שבדבר, קורה לא אחת שאחרי שהתשלום ניתן העבודה לא מתבצעת או מתבצעת באופן שאינו משביע רצון. מנגד, כדאי להקפיד על העברת הכספים כפי שסוכמה כי גם מבצעי העבודה תלויים בכם, ואווירת אמון היא בעלת חשיבות לשני הצדדים.
הביאו בחשבון ששיפוץ משדרג אמנם את הנכס ומעלה את מחירו, אבל ברוב המקרים שיפוץ של פנים הבית לא מכסה את עלותו המלאה במקרה של מכירת הנכס.

תופעה נפוצה מאוד בחיפה היא הוספת מרפסת תלויה. בעיר שבה כמעט בכל דירה יש נוף, הדבר מתבקש, ומי לא שמח לשבת בסוף יום קשה על כוס קפה במרפסת ביתו? בניית מרפסת מוסיפה הרבה לערך הדירה, ועלותה היום זולה יחסית – כ־70,000 שקל בממוצע. תוספת מרפסת באופן עצמאי שלא במסגרת תמ”א 38 נפוצה בשכונות החוף (בעיקר בקרית אליעזר), במרכז הכרמל, באחוזה וברמת בגין, שבהן מרפסת יכולה לעתים להעלות את ערך הנכס במאות אלפי שקלים. צריך לקחת בחשבון, עם זאת, שבניית מרפסת יכולה להיות כרוכה בבעיות. בבניין רב קומות בדרך הים למשל פרויקט שהיה אמור להימשך כמה חודשים נגרר במשך יותר משנתיים, והכל בגלל בניית מרפסת.
הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומחבר הספר “איך להרוויח בנדל”ן”

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר