המסגד בשכונת כבביר (צילום: צבי רוגר)

תקציב התרבות לאירועי הרמדאן הוגדל ל-200,000 שקל

בעקבות פנייתם של חברת מועצת העיר מסיעת חד"ש שהירה שלבי וסגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות הרב דובי חיון לגזבר העירייה ג'קי ואקים הוגדל התקציב לאירועי הרמדאן ב-140,000 שקל. התקציב החדש יאפשר אירועי תרבות ואמנות בחודש הקדוש לאסלאם

פורסם בתאריך: 5.5.19 10:43

עיריית חיפה הגדילה את תקציב אירועי חודש הרמאדן שייפתח היום ויימשך עד 5 ביוני. התקציב המקורי היה 60,000 שקל והוא גדל ב-140,000 שקל ל-200,000 שקל, וזאת בעקבות פנייתם של חברת מועצת העיר וסגנית ראש העיר המיועדת מטעם סיעת חד"ש שהירה שלבי וסגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות הרב דובי חיון לגזבר העירייה ג'קי ואקים.

הרמדאן הוא החודש התשיעי בלוח השנה המוסלמי (לוח השנה ההיג'רי), ובו צמים המאמינים מעלות השחר ועד לרדת השמש. במהלך החודש מצוינים שני אירועים משמעותיים – לילת אל-קדר שבו קיבל מוחמד את הקוראן ועיד אל-פטר שהוא חג סיום צום הרמדאן.

בחיפה נהגה העירייה לקשט את השכונות הערביות לקראת החג, וראש העיר הקודם יונה יהב השתתף באופן קבוע בסעודות אפטאר (ארוחת שבירה הצום). בעקבות ההחלטה להגדיל את תקציב אירועי חודש הרמדאן מבקשים שלבי וחיון לקיים אירועי תרבות ואמנות.

 

 

שלבי: "את הרחובות מקשטים בכל שנה, והתקציב הנוסף בסך של 140,000 שקל מיועד לתוכנית אמנותית הולמת שעליה אנחנו עובדים עם אגף התרבות בימים אלו. יש ציבור שלם – גם יהודי וגם ערבי, גם מחיפה וגם מחוצה לה – שבא לחיפה בגלל הרמדאן, ואנחנו רוצים שתהיה לו פעילות תרבותית ואמנותית שהוא יוכל ליהנות ממנה. הצעתי שבאמצע חודש מאי, בימים שבהם יתקיים האירוויזיון, תהיה פעילות יפה של אמנות ותרבות לתיירים שיגיעו לארץ ויחוו חוויה אותנטית בחיפה. זו הזדמנות להציב גם את חיפה על המפה. אם נדע לפרסם את הפעילות בצורה נכונה וניצור שיתוף פעולה עם בעלי העסקים בעיר התחתית, בהדר ובמושבה הגרמנית, יבואו לחיפה המון אנשים. אין עיר בישראל שבתקופת הרמדאן יכולה להציע משהו ייחודי כל כך שמבוסס על מרחב משותף יהודי-ערבי. חיפה תרוויח מזה".

חיון: "התקציב לאירועי הרמדאן גדל, ובאמצעותו נתרום גם לחברה הערבית. למרות הקיצוצים בתקציב העירייה ביקשתי תוספת לתקציב התרבות הערבית כי חשבתי שלא הגיוני שהתקציב לחודש שלם יהיה 60,000 שקל. דיברתי על כך עם שלבי, נפגשנו עם ואקים, והוא אישר את הגדלת התקציב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יהודי טוב בלי חליפה

    מר חיון יהודי טוב, למה הגדלת את התקציב למימונה בקריית חיים ? תרבות זו תרבות לא ? בלי אתנוצנטריות כי הרי כולך הגיגים של שוויון, גם הפסטיבל ההיסטוריה הקווירית נלחמת…יהודי טוב, עושה הכל נגד אחיו וזורע אפליה ומתפלא בפני תם עם זקן עבות שאמור להעניק לך יעני סמכות רוחנית על שינאה.
    פוליטיקה של כיתה א עם חליפות מדושנות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו, ברור לכל, מדוע לא הונפו דגלי הלאום , באיזוריי מגורי המוסלמים, בעיר !! עירייה ללא בושה !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר