מירי רגב (צילום: אוליבייה פיטוסי)
מירי רגב (צילום: אוליבייה פיטוסי)

רגב: "מביעה תרעומת על קיומו של פסטיבל 'ימי תרבות ערבית'"

שרת התרבות מירי רגב כתבה את הדברים בתשובה למכתבם של מנכ"ל בצלמו שי גליק ועו"ד אושר טקאטש ויניבה בן שושן מצעירי הליכוד שביקשו ממנה לא לממן את פסטיבל "ימי תרבות ערבית" בסימן התרבות הפלסטינית שיתקיים בסוף השבוע הבא. מנכ"ל בית הגפן אסף רון: "מאמינים שתוכן הפסטיבל יהיה התגובה הטובה ביותר להשמצות, להסתות ולשקרים המופצים סביבו"

פורסם בתאריך: 5.6.19 18:07

שרת התרבות והספורט מירי רגב זועמת על קיומו של פסטיבל "ימי תרבות ערבית" שיתקיים בחיפה בסוף השבוע הבא, 15-13 ביוני. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", בפסטיבל יופיע הראפר תאמר נפאר, שבשנת 2016 עוררה הופעתו בגן האם סערה לאחר שצעירי הליכוד חיפה הבטיחו למנוע ממנו להופיע ועשרות פעילי ימין הפגינו נגד ההופעה. כבר אז פנתה רגב פנתה לראש העיר דאז יונה יהב בבקשה למנוע את ההופעה, ונענתה בשלילה. יצוין שנפאר הופיע מאז בחיפה, כולל בפסטיבל התרבות הערבית לפני שנתיים.

רגב שלחה היום (רביעי) מכתב למנכ"ל ארגון בצלמו ולעו"ד אושר טקאטש ויניב בן שושן מצעירי הליכוד וכתבה כי היא "מביעה תרעומת רבתי על קיומו של פסטיבל 'ימי תרבות ערבית' בסימן 'התרבות הפלסטינית'". את מכתבה שלחה השרה בתשובה למכתב ששלחו אליה גליק, טקאטש ובן שושן באשר לפסטיבל שאותו מפיק בית הגפן.

"לצערנו", כתבו השלושה לרגב, "בשנים האחרונות הפך המכרז הערבי-יהודי בית הגפן לכר פורה לפעילות אנטי ישראל ואנטי יהודית, המעמיקה את הקרע בין יהודים לערבים בעיר ובכלל, וזאת בניגוד גמור למטרתו – מרכז המחבר בין העמים. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת גם בימים אלו, כשבית הגפן מוציא תחת ידו, במסגרת פסטיבל תרבות ערבית שאותו הוא מקיים מדי שנה, פסטיבל תרבות 'פלסטינית' (להבדיל מתרבות ערבית) בעירנו חיפה, ועל ידי כך להשריש את הנרטיב השקרי שלפיו חיפה היא עיר 'פלסטינית', בעלת תרבות וזהות 'פלסטיניות'. פעולה זו דומה במהותה לניסיון להשריש את הנרטיב 'הפלסטיני' ובתוכו '"הנכבה' וטענת השיבה 'הפלסטינית' למדינת ישראל. כמו כן גורם הפסטיבל ליצירת נתק בין ערביי ישראל בכלל וחיפה בפרט לבין החברה והזהות הישראליות, וכפועל יוצא מכך להביא לפעולות תסיסה אלימות ולטרור כלפי מדינת ישראל ותושביה. יודגש כי אין זה פרי הדמיון או ספקולציה, ורק בשנים האחרונות נרשמו בחיפה מספר מקרי אלימות וטרור שגבו את חייהם של ישראלים רק בשל זהותם כיהודים ו/או כחיילי צה"ל".

בהמשך כתבו גליק, טקאטש ובן שושן: "ככלל אנו מכבדים את חופש הביטוי הנתון לאזרחי מדינת ישראל מעצם היותה דמוקרטיה, אך הפעם, כשמדובר בפסטיבל 'פלסטיני' הממומן במלואו על ידי בית הגפן כזרוע של עיריית חיפה, אין לקבל זאת כחלק מחופש הביטוי אלא מדובר בניצול מימון עירוני היוצא מכיסי התושבים לצורך פעילות פרופגנדה אנטי ישראלית ואנטי יהודית שבה מחזיקים מנכ"ל בית הגפן ושותפיו. פעילות זו דומה באופיה לפעילות ארגונים פרו פלסטיניים כמו העמותות זוכרות ועומדים ביחד. לשם המחשה, להלן חלק מהפעילויות המוצעות בפסטיבל: סיורים בחיפה בעקבות התרבות 'הפלסטינית' הנערכים במתכונת סיורי 'נכבה' ו'שיבה'; הקרנת הסרט 'נאילה והאינתיפאדה' המספר את סיפורה של 'פלסטינית' בזמן האינתיפאדה והמאבק בישראל ובחיילי צה"ל כחלק מהמלחמה לזהות פלסטינית; מפגשים, שיחות ופעילות קבוצתית סביב 'תרבות פלסטינית' בבית הגפן; ופעילויות רחוב לעוברים והשבים בכיכר פריז".

עוד כתבו השלושה כי "חלק מהמשתתפים בפסטיבל מסיתים נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מתנגדים באופן אקטיבי לגיוס ולשירות בצה"ל ולהשתלבות במדינה, ותומכים בתנועת החרם נגד ישראל – BDSׂ. לנוכח אלה לא נשתוק. אנו מתריעים מפני פגיעה ביחסי הדו קיום בין יהודים לערבים בעיר שעלולים להגיע לנקודת רתיחה, והכל בשל עמדה פוליטית של מנכ"ל בית הגפן אסף רון ושותפיו, שלא רק חושבים אלא גם מבצעים פעילות ברוח עמדתם הפוליטית. ראי למשל כנסים שערך בית הגפן בהזמנתו של רג'א זעאתרה, סירובו המתמשך של בית הגפן להניף את דגל ישראל למרות החוק המחייב, העלאת הצגה של מחבל שחוסל על ידי ישראל וקיום הרצאתו של פעיל החרם. לא לחינם ביטל משרד הפריפריה את המימון למקום".

בסיום מכתבם מבקשים גליק, טקאטש ובן שושן מרגב "לבטל את הפסטיבל ואת הפעילויות המוצעות בו העוסקות בעניין 'הפלסטיני'. אנו מבקשים לא לממן פסטיבל זה בשום דרך ולזמן את מנהל בית הגפן לשיחת הבהרה על תפקידו כמנהל ועל מטרתו של בית הגפן. הגיע הזמן שייעשה סדר בבית הגפן ובפעילותו".

 

 

במכתב התשובה כתבה רגב: "מבחן התמיכה בפסטיבלים פורסם היום להגשות לאחר תיקונו. בקשת התמיכה של פסטיבל 'ימי תרבות ערבית' טרם נדונה. הבקשה תידון בהתאם לכללים ולתבחינים המקובלים. עם זאת יודגש כי עמדתי היא חד משמעית לשלול תמיכה ממוסדות תרבות המעלים על נס את הנרטיב הפלסטיני, שמשמעותו היא שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני מביעה תרעומת רבתי על קיומו של פסטיבל 'ימי תרבות ערבית' בסימן 'התרבות הפלסטינית' המעלה על נס 'כוכבות' כגון נאילה וחברי מרעיה. אני מקווה כי חוק הנאמנות בתרבות במתכונתו המורחבת אכן יחוקק בכנסת הבאה, ובכך יושם סוף לעלה התאנה של חופש הביטוי הסוכך על הנרטיב והמאיים לפגוע בסמלינו, בערכינו ובעצם קיומנו כמדינת הלאום של העם היהודי".

גליק בירך על מכתבה של שרת התרבות והספורט ומסר: "כפי שהשרה הבהירה, הפסטיבל טרם קיבל מימון ממשרד התרבות והיא תפעל שהוא לא יקבל מימון ככל שלא ישונו התכנים. בכך מצטרפת השרה למשרד הפריפריה שגם הוא ביטל מימון לפסטיבל מסית דומה שנערך במקום בשנה שעברה. אנחנו קוראים גם לראש העיר עינת קליש רותם לבטל את המימון לפסטיבל הזה. יתכבדו המארגנים ויבקשו סיוע מתנועת החרם ומארגוני הטרור".

רון מסר בתגובה: "אנו מאמינים שתוכן הפסטיבל ידבר בעד עצמו ויהיה התגובה הטובה ביותר להשמצות, להסתות ולשקרים המופצים סביבו. אנו מזמינים את כל מי שחיים משותפים אמיתיים, פלורליזם וחופש הביטוי נמצאים על סדר היום שלו להגיע לפסטיבל, ליהנות, להכיר, ללמוד להיפגש ולהתחבר, הפעם בחסות של 'ימי תרבות ערבית' בסימן תרבות פלסטינית. אנו מתעקשים כי מהות הפסטיבל תהיה התעסקות בתוכנו החשוב ולא בפרובוקציה שמבקשים לייצר סביבו כעת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נמציא ערבים שאין

    נמציא ערבים חסרי לאום,ללא זיכרון, כאלה שאין להם קרובי משפחה מעבר לקו הירוק, נקרא לכל עסק שלהם השלום, והיהודים ימשיכו לעבור על פנינו כמו מבקרים בספארי.
    אחרי זה ילמדו את האמת בחו"ל, כי כאן לא נעים.
    אגב, ערביות איננה זהות לאומית,אלא תרבותית,כמו אצל הרבה יהודים. ההלאומיות שלנו היא פלשתינית, חבל שאתם נמצאים פה כמעט מאה שנים ואין לכם שום מושג או עניין.

  2. יעקב בן זאב

    להוציא את הפוליטיקה הישראלית מהתרבות החיפאית. אוטונומיה עכשיו!

  3. בוזגלו

    מדינה גזענית, שמשדרת לאנטישמים בעולם , היהודים ככלל זה עם גזען סכסכן ללא שום כבוד לאחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר