הפגנת תלמידי הריאלי (צילום: יח"צ)
הפגנת תלמידי הריאלי (צילום: יח"צ)

תלמידי הריאלי הפגינו מול משרד החינוך בתל אביב

התלמידים לבשו חולצות שעליהן הכתובת "לא סוגרים את הריאלי" ונשאו את דגלי בית הספר. "הם רוצים לשמור על הבית שלהם", אמר מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ'

פורסם בתאריך: 20.4.17 18:26

תלמידי שכבת כיתות י' מבית הספר הריאלי הפגינו היום (חמישי) מחוץ לבניין משרד החינוך בתל אביב במשך כשעה. התלמידים לבשו חולצות לבנות שעליהן הודפסה הכתובת "לא סוגרים את הריאלי" ונשאו את דגלי בית הספר. קדם להפגנה סיור לימודי במוזיאון הפלמ"ח בתל אביב.

במהלך ההפגנה נפגש מנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב עם אנשי משרד החינוך במטרה להגיע עמם להבנות בנושא גובה שכר הלימוד שמותר להנהלת הריאלי לגבות מההורים. כיום גובה בית הספר שכר לימוד בסך של 15,200 שקל לשנה, כאשר על פי חוזר מנכ"ל המשרד הוא אמור היה לגבות כ-9,000 שקל בלבד. בריאלי מקווים שעד לדיון המכריע בעניין בבג"ץ בחודש מאי ימצאו שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל המשרד שמואל אבואב פתרון לבעיה.

מנהל סניף הריאלי בבית בירם מנדי רבינוביץ' שהשתתף בהפגנה: "לשמחתנו היתה התקדמות בערוצים מסוימים בינינו לבין המשרד, אבל הדרך עוד ארוכה עד לפתרון". בתחילת ההפגנה נשא רבינוביץ' דברים בפני התלמידים והסביר להם על המצב, ולאחר מכן התלמידים התחלקו לקבוצות ועברו שיעור אזרחות במקום. "דיברנו בשיעור על הנושא שעליו אנחנו נאבקים", הוא מספר, "הסברנו להם את עמדתנו ואת עמדת בית הספר וסיימנו בשירת המנון בית הספר".

איך הגיבו התלמידים לרעיון המחאה?

"חימם את הלב לראות את התלמידים. הם הביעו הזדהות עם בית הספר, שאלו שאלות הבהרה והסברנו להם שהנושא הוא מורכב מאוד. כולם מבינים את המצב ורוצים לשמור על הבית שלהם".

תהלוכת המכוניות מחיפה לביתו של בנט ברעננה, שהיתה אמורה לצאת מחר (שישי), נדחתה בשבוע. בהודעה להורים שהוציא מנהל חטיבת הביניים בסניף הדר של הריאלי אורן בן ג'ויה בשם צוות הפעולה נכתב: "עקב לוח זמנים צפוף לא קיבלנו אישור משטרתי לתהלוכת הרכבים ליום השישי הזה". לדבריו, המועד החדש שנקבע הוא יום שישי הבא, 28 באפריל, בשעה 12:30. התהלוכה תצא מחניון מרכז הקונגרסים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר