עינת קליש רותם. הסברים? הצחקתם אותה (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם. הסברים? הצחקתם אותה (צילום: שלומי כהן)

תקציב מינהלת 2030 – 624,000 שקל לחצי שנה

חברי ועדת הכספים של עיריית חיפה נדרשו להודיע עד מחר בצהריים מהי עמדתם ביחס להצעת ההחלטה לאשר שינויים בתקציב הרגיל של העירייה לשנה הנוכחית, ובכללם הקצאה של 624,000 שקל למינהלת 2030 למחצית השנייה של שנת 2019

פורסם בתאריך: 26.6.19 20:27

ראש העיר עינת קליש רותם מנסה לאשר תקצוב ראשוני למינהלת העירונית החדשה שעל הקמתה היא הודיעה בישיבת מועצת העיר ביום ראשון – מינהלת חיפה 2030. היום (רביעי) בצהריים נשלחה לחברי ועדת הכספים של העירייה הצעת החלטה לאשר שינויים בתקציב הרגיל של העירייה לשנה הנוכחית, ובכללם הקצאה של 624,000 שקל למינהלת למחצית השנייה של שנת 2019.

ההודעה נשלחה באמצעות הדואר האלקטרוני על ידי מטה הוועדה, וחברי הוועדה התבקשו להודיע, בכתב או בעל פה, מהי עמדתם ביחס להצעת ההחלטה עד מחר בשעה 12:00. בדרך כלל מאשרת ועדת הכספים את החלטותיה במסגרת ישיבותיה, אך הליך אישור שלא במסגרת ישיבה אינו חסר תקדים. בהודעה שנשלחה אל חברי ועדת הכספים צוין כי אישורם נדרש "על מנת שהנושא יובא לאישור בישיבת מועצת העיר אשר תתקיים ביום שלישי הקרוב".

להצעת ההחלטה לתקצוב המינהלת לא צורפו דברי הסבר, כך שאין בה מענה לשאלות מהי התפלגות ההוצאה בין פעולות לשכר, מהן הפעולות שתוקצבו, מהם היעדים הקונקרטיים והמדידים של המינהלת ומהי הגדרת התפקידים של העובדים בה. פרקטיקה זו של הגשת הצעות לשינוי תקציבי ללא דברי הסבר או באמצעות הסבר לקוני אפיינה את הנהגת העירייה בקדנציה הקודמת, אך הציפייה היתה שקליש רותם תימנע מדפוס פעילות זה.

 

 

במתכונת הגשתה של הצעת ההחלטה בעניין המינהלת – בתוך טבלה הכוללת שינויים תקציביים נוספים – ניתן להבין רק כי מדובר בהקצאה תקציבית למינהלת בפעם הראשונה (מכיוון שהיא לא נכללה עד כה בתקציב השנתי המאושר של העירייה) וכי מבוקש אישור של 3.75 תקנים לעובדים שיועסקו במסגרתה.

כפי שדווח ביום ראשון ב"כלבו – חיפה והצפון", קליש רותם הודיעה כי המינהלת תהיה רב תחומית ותעסוק בקידום תחומי הכלכלה, התעסוקה ואיכות הסביבה בעיר. על ההשתלבות של יחידה עירונית חדשה במערך הארגוני הקיים של העירייה אמרה ראש העיר: "המינהלת תקום תחת לשכת ראש העיר, במקומה הטבעי. היא תציג ותקדם את האסטרטגיה העירונית להתחדשות – דבר שאותו חייב להוביל ראש עיר. המינהלת תהיה רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי. אין בכוונתה להיכנס בנעלי עובדי העירייה הקיימים שעושים את עבודתם נאמנה ובמסירות. לא יהיו כפילויות ולא תהיה עבודה מקבילה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. העירייה מוציאה כסף השאלה היא על מה

    אם זה ישפיע לטובה על עתיד העיר אז עדיף במקום לקשט רחובות, ניתן יהיה לשפוט לפי פועלה של המנהלת, יש גם רפרנסים רבים מערים אחרות שהקימו מנהלות כאלה והצליחו.

  2. להפסיק הבזבוזים

    עוד ג'ובים.. מנהלת רזה? קחי עובדי עירייה במחלקות קיימות ושימי במנהלת שלך. מנהלת שעולה 1.2 מליון שרל בשנה זה לא רזה, זה תקציב של מתנס לשנה

  3. למה הכפילות

    נשארת שאלה פתוחה: למה צריך מנהלת כזאת שכל מה שהיא תעשה כבר נעשה בחברה הכלכלית או באגפי תכנון של העירייה?
    בשביל מה יש את האנשים האלו בעירייה ובחברה הכלכלית? אולי תסגרי את החברה הכלכלית

  4. החברה הכלכלית מאד כלכלית למי שעובד בה.

    כמה ג'ובים ואפס תוצאות

  5. נתי

    אם יש אגף למחקר ותכנון לטווח רחוק, חברה כלכלית ועוד מחלקות ואגפים העוסקים בתחומים המוגדרים למינהלת, למה צריך עוד מינהלת? אולי בשביל לתת את ג׳וב הניהול לאיזו חברה עורכת דין שצמודה אליך?
    בזבוז כספים מטורף של כפילות פונקציות ושיתוק במחלקות ואגפים המקבלים משכורות ותקציבים ולא עובדים.
    זה פשוט שחיתות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר