פרויקט "אחד העם" בהדר (הדמיה: סטודיו בונסאי)
פרויקט "אחד העם" בהדר (הדמיה: סטודיו בונסאי)

העירייה מגבשת מסמך מדיניות בנייה לגובה

לדבריו של צוות משרד מהנדס העיר, "עיריית חיפה מבצעת בחינה כוללת במסגרת מדיניות בנייה לגובה שנמצאת בשלבים מתקדמים". אלא שרק לפני כארבעה חודשים פורסם מתן התוקף לתוכנית המתאר החדשה של חיפה שכבר קבעה את גובה הבינוי המותר בעיר

פורסם בתאריך: 8.7.19 09:51

מסמך מדיניות בנייה לגובה שמגבשת עיריית חיפה נמצא בשלבי תכנון מתקדמים. על דבר הכנתו של מסמך המדיניות החדש, שצפוי לחול על כל שכונות העיר, נודע מעיון בסדר היום של ישיבת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה שזומנה להיום (שני).

במסגרת התייחסותו של צוות משרד מהנדס העיר לתוכנית, אשר מציעה בנייה לגובה באזור רחוב יפה נוף, צוין כי "בימים אלה מתגבשת מדיניות מעודכנת לבנייה לגובה, ובה תינתן התייחסות גם לאזור זה" וכי "העירייה מבצעת בחינה כוללת במסגרת מדיניות בנייה לגובה שנמצאת בשלבים מתקדמים".

בקביעת כללים חדשים בתחום הבנייה לגובה האתגר של ראש העיר עינת קליש רותם הוא משמעותי מאוד, וזאת לנוכח העובדה שרק לפני כארבעה חודשים פורסם מתן התוקף לתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של חיפה שכבר קבעה את גובה הבינוי המותר ברחבי העיר.

 

 

בתוכנית המתאר נקבע בין השאר כי במתחמים שנקבעו בה כמיועדים להתחדשות עירונית ניתן יהיה להקים מגדלים בגובה של 22 קומות (מתחמים מסוג זה הם מתחמים שכבר נמצאים בתוכניות מאושרות, מתחמים שנמצאים בתוכניות בהכנה ומתחמים שבעתיד יימצאו מתאימים להתחדשות עירונית). תוכנית המתאר מאפשרת למעשה הקמת מגדלים בגובה של 22 קומות בכל השכונות הבנויות של העיר, וזאת במסגרת מימוש של מיזמי התחדשות עירונית.

הקביעות שיוצגו במסמך המדיניות ביחס להוראותיה של תוכנית המתאר שאושרה על ידי הוועדה המחוזית מעוררות עניין ציבורי רחב. בהקשר זה חשוב לזכור כי תוכנית גוברת על מסמך מדיניות מכיוון שהיא בעלת מעמד של חיקוק ואילו מסמך מדיניות אינו סטטוטורי.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חארטא בארטא

    חוץ מבנין אחד בלבד ברחוב יציאת אירופה 4 שום בנין לא נבנה בשום התחדשות עירונית בשכונות החוף.
    25 שנה מדברים על התחדשות ובנינים חדשים,בתכלס אף יזם לא נכנס לבנות בשכונות המערביות של חיפה במסגרת התחדשות עירונית.
    יש כמעט בכל מבנה חתימות של 80% דיירים אבל בפועל אין כלום.
    כל הבנייה וההתחדשות הם רק על ההר(כרמל,נו"ש)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקריית חיים ( מול חוף כאן לשעבר) יש 11 בניינים שלפני שנתיים שלוש התחילו לעשות להם תמ"א 38 בנתיים להיום רק בניין אחד עבר את התמ"א!!!!

  3. המדיניות

    המדיניות של אריאל וטרמן היא: "נכער את חיפה כמה שיותר בשיכונים במקום מגדל אחד נבנה על ואדיות שלמים עם חציבות ענק"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר