פעילות במסגרת שבוע ההנקה במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
פעילות במסגרת שבוע ההנקה במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

"משפחה תומכת הנקה": פעילות לעידוד הנקה בכרמל

במרכז הרפואי כרמל נערך שבוע עידוד הנקה במסגרת שבוע ההנקה הבין לאומי. הפעילות כללה הפנינג והפעלות במחלקות של מערך הנשים, והיולדות ביחד עם בני ובנות זוגן שמעו הרצאות על טיפול בתינוק ועל הנקה מוצלחת

פורסם בתאריך: 4.8.19 10:14

במרכז הרפואי כרמל נערך שבוע עידוד הנקה תחת הכותרת "משפחה תומכת הנקה" כחלק משבוע ההנקה הבין לאומי. הפעילות כללה הפנינג והפעלות בכל המחלקות של מערך הנשים – מחלקת יולדות, התינוקייה, הפגייה וחדרי הלידה. המחלקות קושטו בבלונים ובכרזות עם טיפים על חשיבותה של ההנקה, ילדיהן של המטופלות במחלקות השונות עשו עבודות יצירה שנתלו על קירות המחלקות, והיולדות ביחד עם בני ובנות זוגן שמעו הרצאות על טיפול בתינוק ועל הנקה מוצלחת.

יועצת ההנקה של מחלקה יולדות מרינה פולין הרצתה על הנקה, מיניות וזוגיות מוצלחת; העובדת הסוציאלית מיכל גרליץ העבירה סדנה על אתגרים בקשר הזוגי לאחר הלידה; ריטה רוגינסקי הרצתה על אמא מניקה ואבא מעניק; מעיין פגות שוחחה על העצמת בן ובת הזוג בהנקה; ולודמילה רום דיברה על מיתוסים בהנקה.

 

 

לדבריו של מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא, לקראת שבוע עידוד ההנקה פרסמה שירותי בריאות כללית את נתוניו של סקר שבחן עמדות בנושא הנקה בקרב נשים לפני ואחרי לידה. הסקר נערך באמצעות מכון מדגם וכלל 1,551 אמהות לתינוקות עד גיל שנה. מנתוני הסקר עולה כי 86 אחוז מהנשים דיווחו לפני הלידה כי הן תכננו להניק. בפועל, 84 אחוז מהיולדות הניקו או שילבו הנקה עם הזנה באמצעות תחליף חלב אם, ו-57 אחוז הניקו הנקה בלעדית. 73 אחוז מהנשים הפסיקו להניק במהלך חופשת הלידה, וכ-50 אחוז מהנשים שחזרו לעבוד המשיכו להניק או האכילו את תינוקן בחלב אם שאוב. עוד עולה מנתוני הסקר כי רוב הנשים שממשיכות בהזנה באמצעות חלב אם לאחר החזרה לעבודה מעידות כי במקומות העבודה קיימים תנאים הולמים לשאיבה והבנה מצד הסביבה.

מנהלת הסיעוד בכרמל אהובה טל: "שבוע עידוד הנקה שקיימנו נועד לעורר מודעות ציבורית לחשיבותה של ההנקה ושל יצירת סביבה תומכת בהנקה בכל מקום ובכל זמן. נתוני הסקר מלמדים כי יולדות מכירות בחשיבות וביתרונות של ההנקה אך חשות שנדרשת יותר התאמה סביבתית להנקה. שבוע עידוד הנקה השנה היה בסימן סביבה תומכת, בדגש על תפקידם ועל תרומתם של בני המשפחה ושל בני ובנות הזוג ליצירת סביבה מתאימה התומכת בהנקה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר