בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

ליאו באק: מחנה גיבוש לפני פתיחת שנת הלימודים

תלמידי שכבת כיתות י' במרכז החינוך ליאו באק יצאו למחנה גיבוש של שלושה ימים במטרה להכיר את רוחו של בית הספר. הפעילות שאורגנה על ידי תלמידי שכבת כיתות י"ב החלה בקמפוס של בית הספר ותימשך מחר ומחרתיים בשפיים

פורסם בתאריך: 28.8.19 15:54

תלמידי שכבת כיתות י' בבית הספר ליאו באק החלו היום (רביעי) אחר הצהריים מחנה גיבוש שיימשך שלושה ימים כדי להכיר את רוחו של המרכז החינוכי. הפעילות תתחיל בקמפוס של בית הספר ותימשך מחר ומחרתיים בשפיים.

מחנה הגיבוש הוא מסורת שהחלה עוד בתקופתו של מנכ"ל ליאו באק המיתולוגי הרב ראובן סמואלס ז"ל, והוא מנציח את זכרה של נינה דבורקין ז"ל – בתה של חברה קרובה של סמואלס. שכבת כיתות י' מונה 250 תלמידים, שיודרכו במחנה על ידי 55 תלמידי כיתות י"ב.

יצוין כי לאחר תחילת שנת הלימודים ייצאו גם תלמידי כיתות ז' למחנה גיבוש שיתקיים בבית שאן, ואילו תלמידי כיתות א' יעברו יום גיבוש מקוצר בבית הספר.

 

 

מרכז שכבת כיתות י"ב קובי קלח המשמש גם רכז המחנה: "יש משהו באווירה וברוח של ליאו באק שגם אני, כבוגר בית הספר, זוכר שהן מיוחדות מאוד. המחנה יכניס את החבר'ה החדשים לעניינים. הם ילמדו את השפה הבית ספרית ויתגבשו. זו תהיה גם הפעם הראשונה שבה הם יפגשו את קבוצת החינוך החדשה שלהם, שאיתה הם יצעדו לאורך כל השנה".

תלמידי כיתות י' הגיעו מחטיבת הנעורים של ליאו באק. הם לא אמורים להכיר כבר את בית הספר?

"כ-200 תלמידים מגיעים מהחטיבה של ליאו באק, ושאר 150 התלמידים מגיעים מבחוץ ולא מכירים כלל את בית הספר. מלבד זאת, האווירה בתיכון ליאו באק שונה מהאווירה בחטיבת הנעורים. זה לא בית ספר שש שנתי ששוכן באותו המבנה, ולכן המעבר הוא סוג של שינוי. יש בתיכון פעילות חברתית ערכית ופעילות תרבותית שהן שונות מהפעילויות בחטיבה. גם מבחינת השמיניסטים המחנה הוא חוויה. הם ויתרו על החופש הגדול האחרון שלהם כדי לבנות את המחנה, ובכך הם משמשים דמות לחיקוי עבור החבר'ה הצעירים. יתרון נוסף של המחנה זה שהוא מפחית מתחים. יתקיים שם מפגש לא פורמלי עם המחנכים וייווצרו קשרים בין החבר'ה של כיתות י' לחבר'ה של כיתות י"ב שיימשך גם במהלך השנה".

מנכ"ל מרכז חינוך ליאו באק הרב אופק מאיר: "התלמידים יעברו במחנה גם חוויית שבת ליברלית, כולל קבלת שבת. הם יכירו את החזון של ליאו באק ואת התקנון. בכל פעם מחדש אני נדהם מרשימת המתנה של תלמידי כיתות י"ב שרוצים להכין את האירוע על חשבון החופש שלהם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר