האונייה "VAT" עוגנת בנמל חיפה (צילום: ניר לוינסקי, המשרד להגנת הסביבה)
האונייה "VAT" עוגנת בנמל חיפה (צילום: ניר לוינסקי, המשרד להגנת הסביבה)

קנס של 150,000 שקל לאונייה שזיהמה את מי הנמל

בעקבות כתב אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה הטיל בית משפט השלום בחיפה קנס בסך כולל של 150,000 שקל על בעלי אוניית המטען "VAT", על רב החובל שלה ועל המכונאי הראשי שלה בשל זיהום הים בנמל חיפה בסולר

פורסם בתאריך: 6.10.19 13:01

בית משפט השלום בחיפה הטיל קנס של 150,000 שקל על בעלי אוניית המטען "VAT", על רב החובל שלה ועל המכונאי הראשי שלה בגין אירוע זיהום הים בנמל חיפה בסולר.

בחודש ספטמבר 2018 הגיעה ליחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה ידיעה על זיהום ים בסולר על ידי אוניית מטען. למקום הוזעקו מפקח היחידה ומנהל התחנה הצפונית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית. עם הגעתם נראו סימנים של סולר על דופן האונייה עד לקו המים.

בחקירה שנפתחה על ידי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית נמצאה שורה של תקלות שגרמו לשפיכת הסולר לסיפון ולים, ובהן אי ביצוע מדידה ידנית של כמות הדלק במיכלים, אי דיווח לרשות הספנות והנמלים ולמשרד להגנת הסביבה בהתאם לחובת הדיווח, ואי רישום של מיכלי הדלק. כמו כן התברר כי הנאשמים לא ביצעו את המדידות הידניות כנדרש זה כמה שנים, ולכן גם לא ניתן להעריך כמה שמן דלף מהמיכל לסיפון ומשם לים.

 

נזילת הסולר מהאונייה "VAT" (צילום: ניר לוינסקי, המשרד להגנת הסביבה)

נזילת הסולר מהאונייה "VAT" (צילום: ניר לוינסקי, המשרד להגנת הסביבה)

 

 

המשרד להגנת הסביבה כתב אישום נגד בעלי האונייה "VAT" הרשומה באיי קוק, ושופטת בית משפט השלום בחיפה אורית קנטור גזרה קנסות בסך כולל של 150,000 שקל על הגורמים המעורבים – 110,000 שקל על בעלי האנייה, 25,000 שקל על רב החובל ו-15,000 שקל על המכונאי הראשי. כמו כן חייב בית המשפט את הנאשמים לחתום על התחייבויות בסך של 300,000 שקל להימנע מביצוע עבירות דומות למשך שלוש שנים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד רואה בחומרה התנהלות רשלנית כזו, וימשיך לנקוט את כל האמצעים שבידו על מנת לשמור על איכות הסביבה הימית ולטפל בחומרה בכל העובר על החוק".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ותודה ליונה יהב ולחברו ישראל כץ

    עכשיו עם הנמל החדש המפרץ יהיה עוד פחות בטוח. יותר אוניות, יותר תנועה, יותר זיהום. יונה יהב לא נשכח ולא נסלח איך גמרת על העיר שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר