ההצגה "שבעת הגמדים ושלגיה" (צילום: יח"צ)
ההצגה "שבעת הגמדים ושלגיה" (צילום: יח"צ)

חנוכה בתיאטרון חיפה: השנה השביעית של "הסופגטרון"

"הסופגטרון" של תיאטרון חיפה חוזר לשנתו השביעית, ובמהלך חופשת חג החנוכה יועלו באודיטוריום במרכז הכרמל ובתיאטרון העירוני חמש הצגות לילדים במחיר אחיד של 49 שקל

פורסם בתאריך: 22.12.19 11:19

"הסופגטרון" של תיאטרון חיפה חוזר זו השנה השביעית, ובמהלך חופשת חג החנוכה יועלו באודיטוריום במרכז הכרמל ובתיאטרון העירוני חמש הצגות לילדים, במחיר אחיד של 49 שקל.

אתמול (שבת), 21 בדצמבר, עלתה ההצגה "שבעת הגמדים ושלגיה" של תיאטרון אורנה פורת באודיטוריום. ההצגה, המיועדת לגילאים 12-6, היא קומדיה מוזיקלית בעקבות הקלאסיקה העולמית. להקת תיאטרון נודד מגיעה אל העיר כדי להציג את האגדה "שלגיה ושבעת הגמדים". הקהל מתאסף, המסך עולה וההצגה מתחילה, אך אז מתחילות הצרות: המראה מספרת בדיחות, הגמדים רבים האחד עם השני, שלגיה המפונקת משתלטת על כולם, הנסיך אוכל את התפוח וראש העיר מאיים לסגור את התיאטרון. ברטוליני, מנהל התיאטרון, מתקשה להרגיע את הרוחות וההצגה עומדת להתפרק, אבל החברות בין השחקנים ואהבתם לתיאטרון מנצחות, והם לומדים לוותר, לשתף פעולה ולהסתדר זה עם זה, למרות שהם כל כך שונים אחד מהשני.

מחזה: שירילי דשא ורועי שגב, בימוי: שירילי דשא, מוזיקה מקורית: ליאור רונן, כוריאוגרפיה: יורם כרמי, תפאורה: נאוה שטר, תלבושות: רוני וגנר, תאורה: אורי מורג, שפה ודיבור: מרגלית גז, אביזרים: נרקיס אלבה, שחקנים: אודי רוטשילד, יובל כהן, יעל יקל, גיא רוזן, עידו יונה-ימין, מיכל קורמן ודליה לי שטורך.

מחר (שני) בשעה 17:30 תעלה ההצגה "הקוסם מארץ עוץ" של תיאטרון השעה בבמה הראשית של תיאטרון חיפה. ההצגה, המיועדת לגילאים 8-4, היא עיבוד לסיפור ההרפתקאות של הסופר פרנק באום. מסעם המופלא של דורותי וחבריה אל הקוסם הגדול כדי שימלא את משאלותיהם וישלים את מה שחסר בהם. זהו סיפור על חברות, על אומץ, על טוב לב ועל אהבת הבית והמשפחה.

מחזה: אורלי ישועה ויהונתן שוורצברג, בימוי: משה קפטן, כוריאוגרפיה: אביחי חכם, תפאורה: סבטלנה ברגר, מוזיקה: אביב קורן, תאורה: קרן גרנק, תלבושות: טל קילשון, שחקנים: רווית יעקב-כהן, עודד מנסטר, ירדן מרחבי, אור משיח, דניאל סבג/בן אדם, גיא עקיבא ומתן שביט.

 

ההצגה "הקוסם מארץ עוץ" (צילום: עומר שטיין)

ההצגה "הקוסם מארץ עוץ" (צילום: עומר שטיין)

 

 

ההצגה "מולאן" של תיאטרון אורנה פורת תעלה ביום שלישי בשעה 17:30 בבמה הראשית של תיאטרון חיפה. ההצגה, המיועדת לגילאים 12-6, משלבת תיאטרון, תנועה, מוזיקה, אקרובטיקה ותיפוף. מולאן – נערה סינית שחיה בכפר קטן. כאשר ההונים האכזריים פולשים לסין מצווה הקיסר על כל משפחה לשלוח גבר אחד למלחמה נגדם. מולאן לא מסכימה שאביה המבוגר והחולה יילחם, והיא מתחפשת לגבר ומתגייסת לצבא במקומו. למרות הקשיים היא מצליחה להפוך ללוחמת נועזת ולהתמנות לסגנו של המפקד, אבל אז מתגלה התרמית והיא מואשמת בבגידה. מולאן מגורשת מהצבא בבושת פנים, אך כשמפקדה נלקח בשבי היא רוקמת תחבולה שבעזרתה מנצחים הסינים את ההונים ומשחררים את המפקד. הקיסר מעניק לה אות הוקרה, משפחתה זוכה בכבוד, ומולאן זוכה באהבה.

מחזה ובימוי: צביה הוברמן, מילות השירים: גיל צרנוביץ, מוזיקה מקורית: ליאור רונן, כוריאוגרפיה: קים גורדון, תפאורה: שני טור, תלבושות, מסכות ובובות: לימור הרשקו, וידאו: נמרוד צין, תאורה: מאיר אלון, שפה ודיבור: מרגלית גז, אביזרים: נרקיס אלבה, שחקנים: דון לני גבאי/טלי אידיסיס, שלום שמואלוב/ איתמר שרון, ליאור חקון/ טל דנינו, רני אלון/ יוסף אלון, תום אפלבאום/יגאל ברנר, אור משיח/ דביר מזי"א, איתי שלו/ אליאור כהן/ ניב מזרחי, עומר זימרי/דורון ישינסקי וליאור זוהר.

 

ההצגה "מולאן" (צילום: כפיר בולוטין)

ההצגה "מולאן" (צילום: כפיר בולוטין)

 

ביום רביעי בשעה 17:30 תעלה ההצגה "החבר הכי טוב שלי" של תיאטרון הקיבוץ בבמה ראשית של תיאטרון חיפה. ההצגה, המיועדת לגילאים 10-4, היא מחזה מקורי המבוסס על סיפור אמיתי. זהו סיפור על חברות אמיצה בין פרדי הכלב לבין עידו, ילד בן 10, שמבודד מחבריו. בין השניים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת ומלאת רגש והומור, שמעניקה לשניים ביטחון, אהבה, חברה ותחושת שייכות. מערכת היחסים הזו תשנה את עולמם של השניים.

מחזה ובימוי: הדס קלדרון ועודד ארליך, מוזיקה: אבי בללי, תפאורה: בתיה ומיכאל פיק, תלבושות: מאור צבר, תאורה: זיו וולושין, עיצוב וידאו: ינון פורת, אביזרים: אלכס קוכמן, שחקנים: תמר אלקן, מאיה גסנר, דני לשמן, חי מאור, אורי מזעקי ויניב סויסה.

 

ההצגה "החבר הכי טוב שלי" (צילום: ז'ראר אלון)

ההצגה "החבר הכי טוב שלי" (צילום: ז'ראר אלון)

 

ביום חמישי תעלה בשעה 17:30 תעלה ההצגה "הדייג ודג הזהב" של להקת מחול פרסקו בבמה הראשית של תיאטרון חיפה. ההצגה, המיועדת לגילאים 10-4, היא מופע המשלב תיאטרון, מחול ווידאו ארט. דוד מושיקו לוקח את רועי ללונה פארק. למרות שרועי עולה על כל המתקנים וזוכה בשלל הפתעות ופרסים, הוא לא מרוצה. עם שובם הביתה מחליט דוד מושיקו לקרוא לרועי את האגדה "הדייג ודג הזהב" מאת אלכסנדר פושקין. ואז האגדה מתעוררת לחיים על הבמה ומפגישה את הילדים בקהל עם הדייג טוב הלב, עם אשתו שאף פעם לא שמחה בחלקה, ועם דג הזהב שבדיוק לומד בבית הספר של הדגים כיצד מגשימים משאלות.

מחזה: שירילי דשא, בימוי: עמית אפטה, כוריאוגרפיה וניהול אמנותי: יורם כרמי, עיצוב במה: בתיה סגל ומיכאל פיק, עיצוב תלבושות: לימור הרשקו, וידאו ארט: סיון פרסלר וניתאי שלם, מוזיקה: ליאור רונן, עיצוב תאורה: רותם אלרואי,
דרמטורגיה, פיתוח רעיון וליווי אמנותי: יפעת ית"ח רון ואיילה האופטמן, שחקנים: אלון סנדלר, ארז וייס ונופר לוינגר.

 

ההצגה "הדייג ודג הזהב" (צילום: כפיר בולוטין)

ההצגה "הדייג ודג הזהב" (צילום: כפיר בולוטין)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר