עו"ד רשף חן
עו"ד רשף חן

תשובה עד סוף השבוע או ש"העתירה תוגש ללא התראה נוספת"

עו"ד רשף חן, שמייצג את שבעת התלמידים הדרוזים שעיריית חיפה מונעת את המשך לימודיהם בבתי הספר העירוניים, מאס בהתעלמותה של העירייה לפניותיו והבהיר לשירות המשפטי כי אם לא תבוטל "המדיניות המפלה" יגישו התלמידים עתירה לאלתר

פורסם בתאריך: 22.12.19 13:38

שבעת התלמידים הדרוזים שאינם מתגוררים בעיר ושעיריית חיפה מסרבת לאפשר להם להמשיך וללמוד במערכת החינוך העירונית, יגישו עתירה נגד העירייה בשבוע הבא – כך עולה מפנייה נוספת של בא כוחם עו"ד רשף חן לשירות המשפטי של העירייה. כמו כן מסתמן כי התלמידים יגישו תביעה נוספת על עוגמת הנפש ששלטענתם העירייה גרמה להם.

במכתב ששלח היום (ראשון) לעו"ד עופרה שלו יפתחאל מהשירות המשפטי, עם העתקים לראש העיר עינת קליש רותם, למנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל, למנהלת מחלקת החינוך בעירייה אילנה טרוק, למחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, כתב חן: "מכתבי אליך מ-9 בדצמבר טרם נענה, ובנסיבות אלה עולה החשש שמא המדובר בסחבת מכוונת. תחת זאת, אני ומרשי למדים על מדיניותה המשתנה של העירייה מפוסטים בפייסבוק ומריאיונות בתקשורת. הדבר מקשה עלי ועל מרשי לכלכל את צעדינו".

בהמשך פירט עו"ד חן את "העובדות הרלוונטיות כפי שהן מובנות לנו, לרבות מהמקורות הבלתי פורמליים, שבהם
בחרתם להתייחס לעניין: העירייה חזרה בה מכוונתה למנוע ממרשי לעלות לכיתה ז' בחיפה והם יורשו להמשיך בלימודיהם בחיפה. אף שציינתם כי עמדתכם זו היא 'לגבי שנה זו בלבד', אנו מבינים כי בכוונתכם בכל זאת לאפשר למרשי להמשיך בלימודיהם בחיפה עד לתום לימודיהם. בעת המעבר לחטיבת הביניים בכוונתכם להפלות בין הילדים הדרוזים לבין חבריהם
לכיתה, החיפאים, באופן שבעוד שהילדים החיפאים ישובצו לחטיבת הביניים הרובעית הייעודית, הרי שביחס לילדים הדרוזים בלבד בכוונתכם לשבצם לחטיבות ביניים אחרות 'לפי שיקול דעתכם' כדי לפנות מקום לילדים חיפאים מרובעים אחרים שרוצים ללמוד בחטיבות הביניים שלהן משויכים בתי הספר היסודיים שבהם לומדים מרשי".

 

 

עו"ד חן ציין כי "לנוכח פרסום עובדות מטעות בעניין וכדי לוודא שאנו פועלים על יסוד בסיס עובדתי ברור ומוסכם, אציין כי לפי הידוע לנו בבתי הספר העירוניים בחיפה לומדים בסך הכל 110 ילדים דרוזים בכל שכבות הלימודים בבתי הספר העירוניים, מהם 23 לומדים בכתה ו', מתוך יותר מ-50,000 תלמידים במערכת העירונית; אין בבתי הספר הרלוונטיים למרשי (עירוני ה' ואליאנס) מחסור במקומות ואין כל קושי לקלוט אליהם את כל התלמידים הלומדים בבתי הספר היסודיים ברובע, לרבות הילדים הדרוזים".

בסיום המכתב כתב עו"ד חן: "מדיניותכם מבטאת אפליה פסולה ואסורה, שלא זו בלבד שהיא נוגדת את חובת העירייה לנהוג באופן שוויוני בילדים הדרוזים, אלא גם צפויה לגרום להם נזק ועוגמת נפש חמורים, הן בשל עצם תחושת האפליה,
ההדרה והקיפוח והן עקב הפרדתם המתוכננת מחבריהם. אם לא תודיעו לנו לאלתר על חזרה ממדיניותכם המפלה האמורה ומכוונתכם להפלות לפיה את מרשי, ייאלצו מרשי להגיש עתירה לבית המשפט שבה הם יבקשו אך זאת – שעיריית חיפה תבטל את מדיניותה המפלה ותנהג בילדים הדרוזים, ומרשי בכללם, באופן שוויוני וללא כל אפליה בינם לבין חבריהם לספסל הלימודים החיפאים. הגשת עתירה לא תמעט מזכויות מרשי לנקוט צעדים משפטיים נוספים בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו ו/או ייגרמו להם. נוכח בחירתכם לא להשיב עד כה לפנייתי הקודמת, אני נאלץ להבהיר כי אם לא אקבל ממך תשובה עד לסוף שבוע זה, העתירה תוגש ללא התראה נוספת".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ממש לא ברור איך הוא יכול לעתור נגד הגוף שאותו ייצג

    עו"ד מטעם העירייה שעכשיו עותר נגדה
    אין פה ניגוד עניינים משווע של העו"ד??

  2. ימית

    בטח שיש רשף אדם שלא רואה בעיניים אחד האנשים היותר מגעיל שעבד בעירייה עד שיונה הראה לו את הדלת החוצה. וטוב שקח. רק בגלל זה אנחנו עובדי העירייה אוהבים את יונה.

  3. שירה

    ימית או מי שלא תהיה….תלמדי קודם עברית…. "טוב שקח"…
    עו"ד חן רשף הוא עו"ד משכמו ומעלה …לא רק כעו"ד אלא גם כבן אדם…

  4. ימית

    שירה אנחנו עבדהו איתו האדם אינו אמין ותאמיני לי הוא אחד האנשים הפחות נעימים שעבדנו איתו בעירייה. ואת העברית תשאירי לילדים שלך שילמדו.
    מעולה שאתה לא איתנו תשאר עצמאי ותחפש עבודות ופרסומת.
    לא כאדם ובטח לא כעו"ד. עבדתי איתו במשפטית (אז שלומית היקרה תסיקי מסקנות) בבוקר הייתה מגיע לעבודה ועוסק בתחום מסויים ובערב כבר היה נותן לך תחום אחר. אוהבים את הצעד של יונה כלפי רשף. ישר כוח יונה.
    גועל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר