חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

ציון בינוני לחיפה במדדי איכות החיים

לפי פרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהעניקה ל-14 הערים הגדולות בישראל ציונים על איכות חיים בהתבסס על תחומים כמו איכות התעסוקה, דיור ותשתיות, איכות הסביבה ותוחלת חיים, חיפה נמצאת בקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני

פורסם בתאריך: 25.12.19 16:08

לפי פרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שמעניק ל-14 הערים הגדולות בישראל ציונים בהתאם למדדי איכות חיים שפיתחה הלמ"ס לשנת 2018, חיפה נמצאת בקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני בלבד במדדי איכות החיים.

מתוך 74 מדדי איכות חיים שפותחו לשנת 2018, נתוניהם של 49 מדדים זמינים גם בפילוח לפי 14 הערים הגדולות. הדירוג התבסס רק על המדדים המשותפים לכל 14 הערים, ובהם מדדים מתחומי איכות התעסוקה, דיור ותשתיות, מעורבות אזרחית, איכות הסביבה, רמת חיים חומרית, פנאי, תרבות וקהילה, ותוחלת חיים.

חיפה ושש ערים נוספות – בני ברק, נתניה, באר שבע, אשדוד, חולון וירושלים – שובצו בקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני בלבד במדדי איכות החיים, כשמעליהן הקבוצה הכוללת חמש ערים עם ציון כולל גבוה – רמת גן, רחובות, ראשון לציון, תל אביב-יפו ופתח תקוה – ומתחתן קבוצה הכוללת שתי ערים עם ציון כולל נמוך – בת ים ואשקלון.

 

 

בכל המדדים יחס הגבוה מ-1 מצביע על איכות חיים טובה יותר בהשוואה לממוצע הארצי. לעומת זאת, יחס שבין 0 ל-1 מצביע על איכות חיים פחות טובה בהשוואה לממוצע הארצי.

מתוך 49 המדדים, ב-19 מדדים בלבד מצבה של חיפה הוא טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-30 מדדים מצבה הוא פחות טוב מהממוצע הארצי. ציון טוב יותר מהממוצע הארצי ניתן לחיפה בין השאר במדדים שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית באזור המגורים (ציון של 1.39), צפיפות דיור נמוכה (1.21), זמן ההגעה לעבודה (1.15), מעורבות אזרחית (1.73), שביעות רצון מפארקים (1.01) ופעילות התנדבותית (1.21).

לעומת זאת, ציון נמוך יותר מהממוצע הארצי ניתן לחיפה בין השאר במדדים שביעות רצון מההכנסה (0.97), מיחזור פסולת (0.95), רעש מפריע (0.97), שיעור התעסוקה (0.99) ושיעור המועסקים חלקית (0.81). ציון זהה לממוצע הארצי ניתן לחיפה במדדי תוחלת החיים ושביעות הרצון מאזור המגורים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נתונים חסרי חשיבות.
    השונות בין השכונות בחיפה לא מאפשרת להציג סטטיסטיקה ממוצעת.
    מדד השונות (ג'יני) הוא הגבוה ביותר בחיפה מבין כל הערים בישראל (השוני הפנימי בין שכונות והפערים ביניהן).
    ממוצע לא אומר כלום. צריך לבדוק את הנתונים האלו לפי כל שכונה בחיפה. מי מרים את הכפפה?

  2. ערן

    אבל יש תקווה.. תוך פחות מ 4 שנים (עד הבחירות הבאותׂ) חיפה עוברת את ברלין.. במדד. חחחחחחחחחחחח כה אמרה "המומחית לתכנון וריפוי ערים. "

  3. אלי

    ומסתבר שהתושבים הביעו סבירות רצון מהתחבורה הציבורית בשכונות, בהחלט יותר מהממוצע הארצי… וזאת למרות המבנה הגיאוגרפי של העיר , הרים, ואדיות וכו וכו….וזאת למרות ההשמצות בעניין זה של קליש במסע הבחירות שלה כנגד יהב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר