שירי שלו וזוהר גלר פרץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
שירי שלו וזוהר גלר פרץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית ערכה סדנה להתמודדות עם דימויי גוף

בסדנה שקיימה שירותי בריאות כללית למדו נערות כיצד להתמודדות עם דימוי גוף במציאות של הרשתות החברתיות, והוריהן קיבלו כלים להורות מותאמת לגיל ההתבגרות

פורסם בתאריך: 16.1.20 14:50

נערות בגיל ההתבגרות מתמודדות עם שינויים ניכרים במבנה גופן אשר כרוכים לעתים בעלייה במשקל ובאחוזי השומן. במקביל עולה המודעות העצמית, והנערות עסוקות בבניית דימוי עצמי ובביסוס זהותן כנשים צעירות. בגיל זה גובר הצורך בתחושת שייכות חברתית, והנערות מייחסות חשיבות רבה לאופן שבו הסביבה רואה אותן. תופעות אלה התעצמו בעידן הרשתות החברתיות, ובהתאם גדל העיסוק בתזונה ובמשקל.

גם ההורים נדרשים להסתגל לשינויים שחלים בבתם מהבחינות הפיזית, הנפשית וההתנהגותית. הורים רבים עסוקים בשאלות הקשורות במידת מעורבותם במראה החיצוני של בתם, במידת המרחב שיש לתת לה לצורך התנסות ועצמאות, ובהצבת גבולות.

כדי לתת לנערות ולהוריהן כלים להתמודדות יזם צוות של שירותי בריאות כללית סדנה לקידום אורח חיים בריא בקרב נערות צעירות בגילאים 14-11. הסדנה, שנערכה בהנחייתן של הדיאטנית קלינית שירי שלו והעובדת הסוציאלית הקלינית זוהר גלר פרץ, כללה עשרה מפגשים שבהם, באמצעות התנסות חווייתית כמו קלפי טיפול, משחקים קבוצתיים והתנסות חושית, ניתנה לנערות הזדמנות להתבונן בתהליכי הבחירה שהן עושות – איך לאכול, מה לאכול, מתי וכמה. כמו כן עלה הקשר בין רגשות לאכילה וניתנה הזדמנות לשוחח על ההתמודדות הרגשית היומיומית עם תחושות של עודף משקל, דימוי גוף, דימוי עצמי וקבלה. הנערות קיבלו כלים מעשיים להגברת המודעות שלהן בנוגע לתזונה בריאה ומושכלת.

 

 

בסדנה נערך גם מפגש משותף לנערות ולהוריהן, שבו התקיים שיח על תיאום הציפיות ועל שיתוף הפעולה ביניהם. נוסף על כך קיבלו ההורים הדרכה על הקשר בין הבחירות שלהם והשפעתן על הבחירות של הנערות, ועל תמיכתם בתהליך שעוברות בנותיהן.

בסיכום הסדנה סיפרו ההורים כי הם התחילו לראות שינויים בשיח ובהרגלים של הנערות, ואלה מצדן אמרו שההשתתפות בקבוצה עם נערות במצב דומה לזה שלהן עזרה להן להרגיש פחות לבד ולמצוא שותפות מחזקת להתמודדותן.

בכללית מציינים כי בקרוב תיפתח סדנה נוספת המיועדת לנערות בגילאים 13-11, שתתקיים במרכז הילד של הכללית בקריון.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר