עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)
עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)

חשיפה: רשימת הדרישות המלאה של הוועד מהעירייה

במכתב ששלח יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו לבכירי העירייה מפורטות הדרישות של הארגון, ובהן קליטת סייעות, מלוות ועובדי תברואה, התנערות מהפוסט שפרסמה גלי סגל גרינברג, קיום דיון בנושא שינויים מבניים וארגוניים, הפסקת המעקב אחר עובדים ומתן קביעות לעובדים

פורסם בתאריך: 20.2.20 08:03

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל שלח אתמול (רביעי) מכתב לראש העיר עינת קליש רותם שכותרתו היא "נושאים לדיון ולהסדרה במסגרת יחסי העבודה בעיריית חיפה" וסיווג אותו כ"דחוף-חשוב". המכתב נשלח בעקבות הפגישה שקיים בר טל עם קליש רותם ב-5 בפברואר ושבה נכחו גם ממלא מקום ראש העיר נחשון צוק, סמנכ"ל משאבי אנוש בעירייה צפריר רוזן, יו"ר ארגון העובדים בעירייה אמנון עידו וממלאת מקומו גלית דיין. כזכור, בפגישה זו, שלפי מכתבו של בר טל "התקיימה ברוח טובה והיתה הצהרת כוונות להמשך שיתוף פעולה וקיום הידברות שוטפת ואפקטיבית", סוכם כי הצדדים ייכנסו למשא ומתן ישיר במטרה למנוע שביתה בעירייה.

אל מכתבו צירף בר טל מכתב ששלח עידו לצוק ולרוזן מיד לאחר הפגישה, ובו 11 נושאים לדיון ולהסדרה שארגון העובדים מבקש לקדם בשיחות בינו לבין הנהלת העירייה לאחר אותה הפגישה: "1. קליטת סייעות, עובדי אחזקה, עובדות משק ומלוות בתקנים חדשים שייפתחו לטובת סיוע בהחלפת העובדים בעת היעדרם ותגבור מקומות העבודה בחינוך בעת הצורך, בתקווה שתקנים חדשים אלו יפסיקו מיידית את הדרישה של מנהלים באגף החינוך מהעובדים להתייצב בעבודה למרות מחלות/חוסרים הכרחיים. 2. קיום ועדת שדרוגים מיידית עד 25 בפברואר. 3. התנערות הנהלת העירייה בכלל וראש העיר בפרט מהפוסט הפוגעני שנכתב/הופץ על ידי גלי סגל גרינברג. 4. קיום דיון בנושא שינויים מבניים וארגוניים בעירייה, פתיחת/סגירת אגפים/מחלקות והעברת תקנים מאגף לאגף, לפני קרות השינויים. במקרה של אי הסכמות בין הצדדים יש להפעיל מנגנון יישוב מחלוקות. 5. איוש משרות שהתפנו בעקבות פרישת עובדים ומניעת עומס עבודה עקב אי איוש תקנים של עובדים שסיימו את עבודתם, וקידום עובדים שלקחו על עצמם מטלות נוספות. 6. הפסקה מיידית של המעקב אחר עובדים כולל מצלמות וחברות חקירה הגורמות לתחושת רדיפה בקרב העובדים. 7. ביטול ההוראה הגורפת להפחתת שעות נוספות מכלל אגפי העירייה. אנו מבקשים לבחון את נחיצות הפחתת השעות הנוספות לגבי כל תפקיד באופן פרטני. 8. הענקת החזר הוצאות רכב לסייעות ותיקות בחינוך, כפי שיוסכם בינינו בדומה למתווה שנעשה בתל אביב, באופן דחוף על מנת להוות פיצוי על עומס העבודה הקשה, הן הפיזי והן המנטלי, ועל חוסר היכולת לקידום בשכר. 9. מתן קביעות לעובדים שמלאו להם חמש שנות עבודה ויותר תוך חודש מהיום, שכן הדבר נגרר כבר חודשים ארוכים. 10. קליטת עובדים מיידית לאגף התברואה לטובת נושא הפחים הכתומים – ארבעה ראשי צוותים, שבעה עוזרי מנופאים ושלושה פועלים לדחס הכתום. 11. נושאים נוספים הדורשים ליבון ודיון במסגרת יחסי עבודה תקינים".

 

 

אלא שממכתבו של בר טל, שנשלח כאמור אתמול – שבועיים לאחר אותה הפגישה – עולה כי מכתבו של עידו לא נענה, כי לא חלה התקדמות בנושאים שפורטו בו וכי עולה חשש לפיטורי עובדים בעירייה.

"לאנשי הקשר שמונו על ידך לא ניתנה סמכות להגיע להבנות, כך שבפועל אין משא ומתן ענייני", כתב ברטל וסיים את המכתב בבקשה להתייחס לנושאים המפורטים במכתבו של עידו "ולבדוק איך ניתן להימנע ממבוי סתום. אני חושש שהסחבת וחרושת השמועות הנגרמת על ידכם תגרור אסקלציה ביחסי העבודה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

עו"ד גיל בר-טל (צילום: חן גלילי)

עו"ד גיל בר-טל (צילום: חן גלילי)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. חיפאי ותיק

    חוצפה של ועד ! יש להם דרישות . מי הם בכלל !!! שיתחילו לעבוד ולהצדיק את המשכורת שלהם . אזרחי חיפה לא יהיו שבויים של ועד חוצפן !!!!!

  2. עובדים יקרים ,תהיו חזקים. עוד 3 שנים וקצת זה נגמר

    נעביר אותם לארכיון העירייה. ונתחיל הכל מחדש עם שותפים אמיתיים לדרך. ישר כוח
    @@ תושבי העיר@@

  3. חיפאי

    ערמה של פרזיטים . צריך להעיף 90 אחוז מאוכלי החינם הביתהשלא עושים כלןם ואז גם יהחה פתאום כסף בתקציב.

  4. גיל

    יש מישהו בקהל שהעבריינית המורשעת כן ענתה לו (חוץ מאנשי הכת המופרעים כמובן)?

  5. איברהים

    יאללה תעשו לה אינתיפאדה. אחרי שנה וחצי של קטסטרופות אולי אתם תצליחו להעיף את הזבאלה הזאת מהעירייה.

  6. מציל דור א

    הוועד חושב שהוא מנהל את העירייה…אז זהו של!!!!!…תפנימו את זה!!!!!!!נגמרו הימים של יהב ומזרחי בעירייה….יאללה עינת תעשי סדר בבלאגן

  7. תשובה למציל דור א

    אתה באמת מצפה מהעבריינית המורשעת לעשות סדר בעירייה??? המקום היחיד שהיא יכולה לעשות סדר זה תא בנווה תרצה

  8. אביבו

    להפסיק לעקוב אחרי העובדים ???
    עד לפני שנה הפרפומריות בהדר היו מפוצצות בעובדות העיריה שטיילו להנאתם בשעות העבודה .
    לא צריך מעקב , פשוט יותר משלושים אחוז מעובדי העירייה מיותרים וחייבים להעיף אותם מהמערכת כולל את כל חברי הועד .

  9. אביהו

    להפסיק לעקוב אחרי העובדים ???
    עד לפני שנה הפרפומריות בהדר היו מפוצצות בעובדות העיריה שטיילו להנאתם בשעות העבודה .
    לא צריך מעקב , פשוט יותר משלושים אחוז מעובדי העירייה מיותרים וחייבים להעיף אותם מהמערכת כולל את כל חברי הועד .

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה איכפת להם האזרחים ישלמו עוד הם חושבים שאין לנו משפחות לפרנס רק את תנאי הקצפת והדובדבן מעל הגלידה שהם אוכלים כל היום הגיע הזמן שמבקר המדינה ביחד עם מבקר העיריה ומבקר השילטון המקומי יתחילו להערב לבדוק ולהפיק דוחות ביקורית אמיתית עבור האזרח הפשוט.מדינה מושחתת מהיסוד נהייתה פה.ממש מגעיל.

  11. אנונימי

    תתפוצצו בא לכם לאכול את הלב . זה מה שבישלתם זה מה שתוכלו אל תחפשו עובדים או אנשי וועד .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר