החיפאים כבר בחרו: כללית. צילום:INGIMAGE
החיפאים כבר בחרו: כללית. צילום:INGIMAGE

החיפאים כבר בחרו: כללית

אחוז תושבי האיזור שבחרו בכללית כקופת החולים שלהם ממשיך להיות הגבוה ביותר. עייפתם מכתבות על הבחירות? מה שחשוב באמת ל"החיים עצמם" - שירותי הבריאות שאנו מקבלים ביום יום. המדור יצא לבדוק בעבורכם איזו קופת חולים עדיפה והפעם בדק את כללית. המסקנות מפתיעות גם אותנו: מצאנו קופת חולים שמשלבת ניסיון רב שנים עם חדשנות פורצת דרך והתחדשות כאילו נולדה רק אתמול

פורסם בתאריך: 8.3.20 17:23

לא פלא שמרבית החיפאים בוחרים לקבל טיפול בכללית. "למה כללית?" שאלנו את ענת, עורכת דין צעירה וחייכנית, שנכנסה למרפאת כללית באחת משכונות חיפה, כשהיא דוחפת עגלה בה נמנמה נוי בת חודש וחצי. "מה השאלה?", השיבה האם הצעירה. "רק בכללית יש לי בשכונה מרפאת אם, שיש בה תחת אותה קורת גג הכל: רופאי משפחה, ילדים, בית המרקחת, אחיות שמכירות אותי ומבצעות בדיקת דם מדי יום. אפילו רופא הנשים שלי כאן במרפאה ליד הבית. כן, גם צוות משרד שמסייע בכל ענייני המינהל באופן יעיל ואם דרוש גם מברר מיד עם הרופאים וסוגר בעבורי מעגל. זה גם נוח מאד, אני מכניסה את נוי לעגלה ומגיעה לטיפול בלי בעיות. אני לא מבינה את חברותיי שנרשמו לקופת חולים אחרת ונאלצות להיטלטל עם תינוק במכונית, עם כל הלוגיסטיקה, רק כדי לבצע בדיקת דם, לדוגמה. אבל הכי חשוב, המרפאה שלי, שאגב נפתחה רק לאחרונה ונראית כמו מרפאה פרטית לכל דבר רק בלי תשלום, משלבת צוות סופר מקצועי ורופא ילדים מומחה עם אוירה שכונתית ידידותית. אגב לאחרונה השתתפתי כאן גם בסדנת כללית דיאט מעולה."
מגוון מסלולי שירות ורופאים

חיפה משופעת במרפאות כללית ולמעשה, היא קופת החולים היחידה שמפעילה מזה עשרות שנים לפחות מרפאה אחת בכל שכונה, עם מכלול שירותי רפואה, כולל רפואת משפחה וילדים, לעתים גם רופאי נשים, ייעוץ דיאטני ועבודה סוציאלית, אחיות המבצעות מעקבים ובדיקות דם מידי יום, בית מרקחת שבו גם מוצרי התל"ם (תרופות ללא מרשם) הן במחיר מוזל ללקוחות כללית ועוד יותר לעמיתי המושלם, שירותי משרד מלאים, סדנאות כגון: גמילה מעישון, דיאטה ועוד והכל תחת אותה קורת גג.

בנוסף, כללית מאפשרת ללקוחותיה לבחור מה מתכונת השירות העדיפה עליהם ומציעה במקביל שני מסלולי שירות לבחירה: האחד, במרפאת אם, שהיא בפועל מתכונת השירות הכמעט בלעדית לכללית, כי הקופות האחרות מפעילות מספר מועט מאד של מרפאות אם באיזור. השניה, פניה למרפאה עצמאית מטעם כללית, שבה הרופא מקבל במרפאתו הפרטית את מטופלי כללית ללא תשלום. בדרך זו מבוטחי כללית נהנים משני העולמות ויכולים לבחור במסלול השירות המועדף עליהם: במרפאת אם או במרפאה עצמאית ואגב, בכל עת ניתן לעבור ממסלול שירות כזה לאחר.

מתפתחת ללא הפסקה

על אף מספרן הרב של המרפאות שמפעילה כללית מזה שנים רבות ברחבי חיפה והסביבה, היא מקפידה לפתח שירות בהתאם להתפתחותם של חיפה וישובי הסביבה. כך נפתחו מרפאות חדשות ברמת אלמוגי – מרכז מסחרי איינשטיין, כולל מחלקת נשים גדולה עם מומחים מבית חולים כרמל, שבה נהנות מטופלות כללית משירות ציבורי בתנאי מרפאה פרטית וברמה רפואית של בית חולים, ברמת הנשיא, בסביוני דניה, בשכונת גלי כרמל בטירת כרמל ומחלקה גריאטרית גדולה ברמות רמז.

במקביל, המרפאות הותיקות בהן טופלו תושבי העיר מאז אמצע המאה שעברה, שינו פניהן ללא הכר והפכו למתקני שירות חדישים, ידידותיים ובעירא מונגשים. בתקופה האחרונה שופצו מרפאות קרית אליהו, בת גלים, קרית שפרינצק, כרמל צרפתי, רמות רמז, מחלקת הילדים במרפאת יוליוסבורגר בנוה שאנן ומחלקות רבות במרכז רפואי לין. כמו כן, שופצו מרפאות קרית עמל וקרית טבעון ומרפאות מרבך וצאלון בקרית חיים.
בדקנו באתר כללית ומצאנו שמבוטחיה בחיפה, יכולים לבחור מתוך מאגר גדול של לא פחות מ-100 רופאי משפחה וילדים, ב-28 מרפאות אם ועוד 40 מרפאות עצמאיות.

רפואת בית חולים בקהילה

אם לא די בכך, הרי שלקוחות כללית בחיפה נהנים גם מרפואה יועצת מעולה במרכז רפואי לין. כמו גם במרפאות ארמון ורש ובחלק מהמרפאות השכונתיות. מצאנו שמדובר במיטב המומחים מרביתם מבכירי הרופאים בבית חולים בעיר, בעיקר כרמל. נדהמנו לגלות של כ- 20 מהם יש תואר פרופסור. בלין ובבזבולון בקריות מבוצעים טיפולים, בדיקות וניתוחים אשר כרגיל נעשים רק בבית חולים, כמו גסטרוסקופיות, היסטרטסקופיות, ניתוחים, טיפולים כימותרפיים במכונים האונקולוגיים, בדיקות במכון הדמיה גדול ובניידת MRI. כך שמטופלי כללית מקבלים בקהילה שירותי רפואה ברמת בית חולים, על ידי מומחים בלבד, באוירה ידידותית וברצף טיפולי.

הקשר עם בית חולים כרמל איפשר גם ביטול הצורך להגיע אליו עם טופס 17 מודפס ביד – המידע כולו עובר במחשב ומכם נחסך החשש שתשכחו את הנייר ויהיה עיכוב בקבלת השירות, שלא לדבר על כמות גדולה של עצים שנשמרו בזכות מהלך ירוק זה!

למה לרוץ לחדר המיון בביה"ח?

כללית דאגה לפתח במרכזים הרפואיים לין ובזבולון מערך לטיפול במצבים דחופים במחלקת התאונות ובמיון הקהילתי כחלופה מעולה לקבלת טיפול רפואי דחוף, כאשר לא נדרש מבחינה רפואית בית חולים העדיפה על פני פניה למיון העמוס בבית החולים. במיון הקהילתי בלין, הפועל בשילוב עם רופאי חדר המיון בבי"ח רמב"ם, מאוייש במיטב הרופאים המומחים ברפואה דחופה ומצוייד במיטות השהייה עם חיבור לצנרת חמצן, אמצעים לבדיקות עזר כמו רנטגן. אגב, הרופאים היועצים בלין, ממגוון תחומי ההתמחות, זמינים לצוות המיון הקהילתי ולוקחים חלק בטיפול, בהתאם לצורך.

היתרונות רבים: ללא ההמתנה הממושכת בבית חולים, החשש להדבקות מאחרים, האוירה הנינוחה והטיפול על ידי רופאים מומחים וגם בית מרקחת צמוד, שאינו מצוי בביה"ח. כפי שציין אחד המטופלים שפגשנו שם: "בזמן שהמתנת שמישהו בכלל יסתכל עליך במיון בביה"ח, כבר יצאת מהמיון הקהילתי לאחר ברור רפואי מלא, אבחון וטיפול!"

צוות כללית מטפל בך בבית

כללית מפעילה מערך של שירותי רפואה שמאפשרים לקבל טיפול ושיקום בבית על ידי צוות שמגיע עד לבית המטופל. גולת הכותרת היא תוכנית שיקום בבית לאחר ניתוחים להחלפת מפרק הירך, הברך, אירוע מוחי ועוד שבה צוות רב תחומי של כללית הכולל רופאי שיקום, פיזיותרפיסטים, אחיות, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים ודיאטניות מעניקים בבית המטופל טיפול אינטנסיבי וכוללני. שירות נוסף שיזמה כללית הוא ביצוע בדיקות תפקודי נשימה בבתיהם של חולים שמתקשים להגיע למרפאת הריאות ברחוב הגפן. זאת, בנוסף על אישפוזי הבית שמאפשרים למאות חולים קשים להמשיך ולשהות בבית עם טיפול צמוד, כולל מתן חמצן, שנותן להם צוות רב תחומי של היחידה להמשך טיפול, כולל הוספיס בית. לולא שירות ייחודי זה לכללית היו נאלצים לשהות משך חודשים ושנים במוסדות אישפוז כך שמדובר באיכות חיים משופרת להם ולמשפחותיהם.

למה לי לצאת מהבית?

במקרים פחות חמורים וכאשר הבעיה מתעוררת בשעות בהן המרפאות סגורות בערב ובסופי שבוע, מאפשרים לכם בכללית לקבל ייעוץ רפואי על ידי מומחים ברפואת ילדים, משפחה ועור בלי שתאלצו לצאת מהבית ובחינם בפניה לכללית און ליין. השירות הזה השתדרג לאחרונה, כאשר ניתן גם לשגר ליועצים באון ליין תוצאות בדיקות א.ק.ג., דופק, אוזניים, גרון כולל צילום הממצא בעזרת מכשיר הטייטו לבדיקה עצמית, שהוא פיתוח פורץ דרך של סטארטאפ ישראלי. כל מה שנדרש הוא רכישה חד פעמית של המכשיר. פרטים ב-2700* או באפליקצית כללית ולאחרונה הוזלה עלותו משמעותית. כמו כן, חלק מרופאי כללית נותנים למטופלים שלהם גם ייעוץ און ליין.
מסתבר שכללית מובילה מאד בתחום הרפואה הוירטואלית ויש לה אפליקציה ידידותית ביותר לזימון תורים, צפיה בתוצאות מעבדה, תיאום תור לבית המרקחת ועוד, כמו גם שירות ייעוץ וירטואלי על ידי מומחה ועוד שורה ארוכה של חידושים שמתפתחים מידי יום.

יצאנו לבדוק את כללית חמושים בלא מעט דעות קדומות והופתענו למצוא קופת חולים חדשנית ודינמית ששמה את המטופל במרכז. שילוב מנצח של תשתיות מפותחות, נסיון רב שנים, עם גישה דינמית ואצבע על הדופק בכל הקשור בחידושי הרפואה והשירות. עכשיו ברור למה כשמדובר בבריאות בוחרים החיפאים ותושבי הסביבה לקבל טיפול כללית. חכמת ההמונים מוכיחה עצמה.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר