מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)
מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)

משרד החינוך: "קמפיין הריאלי מטעה את הציבור"

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל אומר שאין כוונה לסגור את הריאלי ושהליך הפחתת שכר הלימוד שהמשרד דורש מבית הספר יתפרש על פני שנים ולא יזעזע את המערכת. הריאלי: "זה סוג של סם הרדמה"

פורסם בתאריך: 25.4.17 17:45

במשרד החינוך מבקרים את הקמפיין שהשיק הריאלי תחת הכותרת "לא סוגרים את הריאלי" ואומרים שהוא מטעה את הציבור. לדברי מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל, אין כל כוונה לסגור את בית הספר וגם בשנה הבאה יותר לבית הספר לגבות שכר לימוד מעבר למה שנקבע בחוזר מנכ"ל. עוד אומר הראל כי גם אם בג"ץ יפסוק בחודש הבא לטובת המשרד החינוך והריאלי יודיע שהוא לא יכול לעמוד ביישום הפסיקה, בית הספר לא ייסגר. הראל מוסיף כי לא תהיה דרישה לרדת מיד לסכום המקסימלי שמתיר משרד החינוך – 9,000 שקל.

בעתירה שהגיש הריאלי בשנת 2015 ביקש המוסד שבג"ץ יורה למשרד החינוך להחריג את בית הספר ולאפשר לו גם לגבות שכר לימוד גבוה יותר מאשר נקבע בחוזר מנכ"ל וגם להמשיך לקבל תקציב ממשרד החינוך. הראל: "יש חילוקי דעות אמיתיים ועמוקים בנושאים כמו גביית תשלומים מההורים, עלות התלמיד בריאלי ובחירת תלמידים, אבל אין שום כוונה לסגור את בית הספר".

האם הריאלי יוכל להמשיך לגבות שכר לימוד בסך של 15,200 שקל לשנה גם בשנת הלימודים הבאה?

"זה בדיוק הנושא שעליו אנחנו דנים כעת עם הנהלת הריאלי ועם אנשי המטה שלנו בירושלים. יהיה מתווה שנגיע אליו – או בהסכמה או בכפייה – אבל יהיה מתווה שבסופו התמונה תהיה שונה ממה שקורה עכשיו. אני לא יכול לומר כעת אם בשנה הבאה זה יישאר אותו הסכום ורק אחר כך הוא ישתנה, אבל בטוח שזה לא יוכל להמשך כמו שזה עכשיו לנצח".

ואם בג"ץ יורה לריאלי להתיישר לפי חוזר מנכ"ל?

"גם אם תהיה פסיקה חד משמעית נפנה להליך כזה שלא יגרום לזעזוע מערכתי, ונמשיך להתדיין עם הנהלת הריאלי על פתרון הדרגתי. אני לא מתכוון להליך קצר אלא לפרישה על פני כמה שנים כדי לאפשר לריאלי, למערכת העירונית ולהורים להתארגן".

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "אנחנו מעריכים את העובדה שמשרד החינוך מדבר איתנו על פתרון הדרגתי, שלדעתנו צריך להתפרש על פני עשור, אבל צריך לומר שזהו סוג של סם הרדמה. במשרד החינוך רוצים להרדים אותנו ולהרגיע את הציבור. משמעות הבקשה שנחליט עכשיו אם לעבור להיות בית ספר רשמי לגמרי או פרטי לגמרי היא דרמטית מבחינת בית הספר, כי משמעות הבחירה באחת מהאופציות הללו היא שהריאלי יהיה בית ספר אחר. זה לא יהיה אותו המוסד כפי שהוא היה במשך 104 שנותיו. האופי שלו ישתנה. אם זה יהיה לטובה או לרעה אני לא יודע להגיד, אבל הוא ישתנה בוודאות, ולכן מבחינתנו כשמשרד החינוך אומר 'אנחנו לא סוגרים את בית הספר' זה לא נכון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר