דרייב אין קורונה בתל אביב (צילום: עופר וקנין)
דרייב אין קורונה בתל אביב (צילום: עופר וקנין)

מתחם דרייב אין קורונה הוקם ליד מרכז הקונגרסים

מד"א הקים מתחם היבדק וסע סמוך למרכז הקונגרסים, שבו יוכלו להתבצע מדי יום כ-1,500 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה. בשלב זה יופנו לבדיקה במתחם רק מי שיתבקש לעשות כך, ולא יתבצעו בדיקות לציבור הרחב. כך זה יעבוד

פורסם בתאריך: 21.3.20 16:11

ארגון מד"א הקים אמש (מוצ"ש) מתחם היבדק וסע ( דרייב אין קורונה) סמוך למרכז הקונגרסים. במתחם יוכלו להתבצע מדי יום כ-1,500 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה.

יצוין כי בשלב זה יופנו לבדיקה במתחם רק מי שיתבקש לעשות כן, וכי לא יתבצעו בדיקות לציבור הרחב.

 

עובדי עיריית חיפה מעבירים גדרות להקמת המתחם של מד"א (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

עובדי עיריית חיפה מעבירים גדרות להקמת המתחם של מד"א (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

 

וכך זה עובד: אדם שיש לו אפשרות להגיע ברכב פרטי, ללא שימוש בתחבורה ציבורית או ברכב שיתופי, יקבע תור לבדיקה במתחם היבדק וסע, ויקבל SMS עם קישור למילוי פרטים אישיים. לאחר הזנת הפרטים יקבל הפונה אל מכשיר הטלפון שלו קוד QR. לאחר קבלת הקוד ניתן להגיע למתחם הבדיקות במועד שנקבע וברכב פרטי עם חלונות סגורים.

מלבד הטלפון הנייד עם קוד ה-QR יש להביא גם תעודה מזהה. אם מגיעים עם קטין שאין לו תעודה מזהה (תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון), על אחד מההורים להביא את תעודת זהות שלו עם הספח שבו מופיעים פרטי הילד. אם מגיעים עם אדם שזקוק לסיוע במהלך הבדיקה, יש להקפיד שמבוגר יישב לידו במושב האחורי.

 

 

בכניסה למתחם יש להציג דרך חלון הרכב, כשהוא סגור, את מסך הטלפון עם קוד ה-QR שהתקבל. רק כך ניתן להיכנס למתחם ולבצע את הבדיקה. הנהגים יוכוונו על ידי סדרנים לאחד מהמסלולים במתחם, וייעצרו באוהל הראשון מבין שניים. רק כאשר יקבלו הנחייה מהסדרן, הם יתקדמו אל האוהל הבא, שבו פותחים את חלון הנהג ומציגים לקורא הברקוד שמוצב במקום את הטלפון הנייד עם קוד ה-QR, עד לקבלת אישור מהבקר. אם יש ברכב כמה נדגמים, על הנהג להציג לקורא הברקודים את הקודים של כולם.

לאחר קבלת האישור עבור כל נדגם, יש להתקדם בתוך האוהל לעמדת הדוגם – פראמדיק של מד"א שעוטה ערכת מיגון מלאה נגד הידבקות. הדוגם ייקח את הדגימה ויעביר אותה לאיש מד"א נוסף, ממוגן גם הוא, שיעביר את הדגימה באופן מסודר למכולת קירור, עד להעברתה לבדיקה במעבדה. מיד עם סיום לקיחת הדגימות, על הנהג לסגור את חלונות הרכב ולנסוע בחזרה לביתו.

במ"דא מדגישים כי בשום שלב בתהליך אין לצאת מהרכב או לפתוח חלונות, למעט כאשר מתבקשים לעשות כן על ידי איש מד"א.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. להתעדכן

    מד"א לא יקים מתחם בדיקות לקורונה בחיפה

    מגן דוד אדום מסר כי הוא לא מתכנן לפי שעה להקים מתחם "היבדק וסע" נוסף לנגיף הקורונה בחיפה. זאת בניגוד לפרסומים קודמים ולדברי גורמים בעירייה.

    (אחיה ראב"ד)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר