עצי הדקל הכרותים בחוף הכרמל (צילום: אלנה שפרן)
עצי הדקל הכרותים בחוף הכרמל (צילום: אלנה שפרן)

צפו: מדוע כרתה העירייה את הדקלים בחוף הכרמל?

צוות של עיריית חיפה כרת את עצי הדקל בני 25 שנה בחזית בניין אלמוג במגדלי חוף הכרמל. הדיירים הזועמים טוענים כי העובדים אמרו להם כי העירייה מתכוונת לסלול במקום שביל לרכיבה על אופניים. העירייה: "הכשרת המסלול הצריכה להעתיק את אי התנועה. במקום יינטע מספר רב של עצים חדשים"

פורסם בתאריך: 8.6.20 10:04

דיירי בניין אלמוג במגדלי חוף הכרמל נדהמו אתמול (ראשון) לראות עובדים של עיריית חיפה כורתים את עצי הדקל שבחזית הבניין. לטענתם של הדיירים, הם פנו לעובדים וביקשו הסברים על הכריתה, ונאמר להם כי העירייה מתכוונת לסלול במקום שביל לרכיבה על אופניים.

 

 

מנהל האחזקה בבניין מיכאל לבן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אמרו לי שמכינים את השטח לשביל אופניים מתחנת הרכבת חוף הכרמל לפארק הכט. עצי הדקל האלו קיימים פה כבר 25 שנה. הרגשתי כאילו קיבלתי סכין בלב. קשה היה לי אפילו לצלם את זה".

 

 

נציג דיירי הבניין יוסי ממן: "אתמול בשעות הצהריים הבחנו שכורתים את העצים, שמהווים את חזית הבניין, ניצבים ביופיים כבר הרבה מאוד שנים ומעצימים את קו החוף. יצאנו החוצה כ-20 דיירים והבטנו המומים במתרחש. החזקתי את הראש בתדהמה איך מורידים דבר כזה. לא היה עם מי לדבר. העצים נכרתו בלי הודעה מוקדמת לדיירים, לא ידענו על זה דבר. אם נכון שעשו את זה בשביל שביל אופניים, זה בכלל מטריד. בשביל שביל אופניים לכרות את העצים? אי אפשר לתכנן מתווה אחר לשביל? למה להרוס דבר כזה? עם כל הכבוד לשביל אופניים, אפשר למצוא פתרונות אחרים ולא לכרות עצים בני יותר מ-20 שנה. אם היינו יודעים על זה משהו מבעוד מועד היינו פועלים נגד זה. כל השדרה היתה מלאה בעצי דקל, ופתאום יש שם כתם מכוער. פניתי לסגן ראש העיר דוד עציוני והוא הבטיח שהוא יבדוק את זה ויחזור אלינו, אבל זה לא יחזיר את העצים".

אלנה שפרן, דיירת בבניין: "דיברתי עם העובדים שביצעו את העבודות, שאלתי אותם למה הם כורתים את העצים וזכיתי לתשובה שזה בשביל שביל לאופניים. הייתי בהלם ולא יכולתי להאמין. עבורי העצים האלה הם סמל".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה מכשירה שביל אופניים שיחבר בין קרית חיים בצפון לחוף הסטודנטים במבואות הדרומיים של העיר. בעוד כחודשיים יושלם המקטע ראשון של שביל אופניים חופי רצוף באורך של שישה ק"מ מחוף דדו ועד לבת גלים. הכשרת המסלול ושמירה על נגישות לאנשים עם מוגבלויות הצריכה להרחיב את המדרכה ולהעתיק את אי התנועה. כתוצאה מכך נדרשה העתקה של מספר מינימלי של עצים, שתחתיהם יינטע מספר רב של עצים חדשים לאורך שביל האופניים וגם באזור זה. לנוכח רגישות הנושא, כריתת העצים בוצעה רק לאחר קבלת אישור ממשרד החקלאות ומפקיד היערות הארצי".

 

כריתת עצי הדקל (צילום: מיכאל לבן)

כריתת עצי הדקל (צילום: אלנה שפרן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. יגיל

    ראש העיר באה להרוס את העיר.
    שבילי אופניים לא ישימים בעיר כמו חיפה שבנויה על רכסים תלולים.
    העיקר להרוס כל דבר טוב שהיה פה קודם.
    עד שהיא תפנה את הכסא העיר תהיה עיר בלהות חרבה.

  2. חיפאי

    ומה עם החניות בהמשך ? מבוטלות בגלל השביל הריק הזה לאופניים ?

  3. שמואל רוזמן

    הצעירים המגניבים של חיפה.
    עומרי שפר יועץ התחבורה עלק של ראש העיר, חושב ירוק. רוצה שבילי אופניים בכל חיפה על חשבון עצים ירוקים ודקלים בני 25 שנה. עירייה חובבנית שלא מייצגת את אלו שבחרו בה כמונו. יאללה הביתה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל אם העירייה לא עדכנה מראש.
    או לפחות מתנצלת עכשו שלא עשתה זאת

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להבין, לסלוח ולסליחה על מעשיהם של "מתכננים עירוניים" בדרך כלל אינו אפשרי בגלל חוסר היכולת שלהם לחיזוי ושטויות גסות.
    פעם, ממש בראשית לידתה של ישראל, עצי תמר לא היו בארץ ולא ניתן היה לקנות אותם בגלל החרם על מדינות ערב. עצי דקל הובאו באופן חצי חוקי והתייחסו אליהם בזהירות רבה! כל עץ דקל שנשתל בישראל רכש את מספרו ומקומו בפנקס!
    אם אתם מעוניינים, שימו לב לעצי הדקל הנטועים ליד הכניסה ל- RAMBAM. לכל עץ יש תג (דרכון) ובמידת הצורך תוכלו למצוא את כל ההיסטוריה של עץ דקל אחד שמעניין אתכם. אין הגיוני להסביר במה אשם בכפות הידיים שנכרתו על ידי "המתכננים העירוניים". כמה לא ניתן להסביר – ברבריזם, באופן כללי!
    אך עם עורך דין, יש צורך ואפשר לתבוע אותם, מה שאמור לסיים את הכלל המפורסם (שלא נזכר בלילה) על ידי "מתכננים עירוניים"!

  6. כואב הלב

    דפוס הפעולה הרגיל – אין שיתוף או לפחות יידוע של הציבור בפעולות העירייה. שמישהו מחברי המועצה יבדוק האם בכלל היה היתר לבצע את הכריתה. עד כמה שידוע לי כריתת עצים אסורה בחיפה. דקלים בני 25 שנים. כואב הלב.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הוי הוי , מה יהיה עם העיר שלנו ??
    הכי קל להגיע ולכרות ! האם באמת לא נשקלה האפשרות להעבירם למקום אחר ??

  8. גלעד

    ושאני רוצה לכרות איזה עץ מסכן בואדי ליד הגינה שלי שמסתיר לי את הנוף צריכים אישורים, סחבת . . בירוקרטיה מהתח. . .
    יש לכם שביל אופניים בשיקמונה ! בשביל מה להרוס כל חלקה טובה ! עירייה ח ו ב ב נ י ת ! גועל נפש !!! עיר בריקבון מתקדם ! ! !

  9. כמה בכיינות

    לא כואב הלב ותפסיקו להתבכיין על שטות.
    עצי דקל לא נותנים צל ואפילו לא נותנים שיפור אקוסטי מול פסי הרכבת והכביש.
    טוב תעשה העירייה אם לאורך השביל תטע עצים נותני צל לא נשירים שגם יתנו מיסוך אקוסטי טוב יותר לבניינים

  10. אבי

    יאללה שכל האינטרסנטים יתקדמו. אני לא הצבעתי לה, אבל מאוד מרוצה שמקדמת דברים טובים בחיפה. וכן שביל אופניים במתווה שמתואר זה דבר טוב. גם אמרה שישתלו עצים חדשים.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקריית שמואל היה הרבה עצים כאלו ויונה יהב חתך את כולם ללא יוצא מהכלל!!!!! פה חתכו רק 3 עצים אז להרגע בבקשה

  12. חסן שוקרי

    מהעירXXX נמסר בתגובה: "עיריית חי(לא) פה מנסה להכשיר שביל אופניים שיחבר בין קרית חיים( כאילו איכפת לנו מהשכונה שמה אבל לפחות נרשום את שמה שיחשבו שבאמת איכפת לנו) בצפון לחוף הסטודנטים במבואות הדרומיים של העיר. כתוצאה מכך נדרשה כריתה מסיבית של כלל העצים, לנוכח רגישות הנושא, כריתת העצים בוצעה ללא אישור משום גורם מוסמך כי אחרת היתה נדרשת ועדה קרואה ואז לא יכולנו לבצע את זה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר