המטרונית (צילום: כתום צלמים)
המטרונית (צילום: כתום צלמים)

ההשתוללות נמשכת: העירייה מגייסת יועץ לתחבורה ציבורית

עיריית חיפה פרסמה מכרז נוסף עבור מינהלת 2030, והפעם למתן שירותי ייעוץ בתחום התחבורה הציבורית. אחד מתנאי הסף להשתתפות במכרז: על המציע להיות בעל היסטוריית שימוש בתחבורה ציבורית בעצמו

פורסם בתאריך: 6.7.20 16:57

חגיגת בזבוז כספי הציבור בעיריית חיפה אינה עוצרת, וכעת מפרסמת העירייה מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום התחבורה הציבורית עבור מינהלת 2030. "אמת המידה לבחירת היועץ שיועסק היא 100 אחוז קריטריונים של איכות" – כך כתבה העירייה במסמכי המכרז שייסגר ב-20 באוגוסט.

שירותי הייעוץ יכללו בין השאר הובלה, ליווי ומעקב אחר הכנת תוכנית אב לתחבורה ציבורית בחיפה; פיתוח ותכנון של אסטרטגיה לתחבורה אישית (רגילה, ממונעת) בחיפה תוך שקלול תוואים וצרכים לשכונות העיר ולמרכזים מסחריים; גיבוש תוכנית עבודה לאסטרטגיה וליווי העבודה ליישומה; יצירת ממשק בין כלי תחבורה שונים; פיתוח תוכנית אב לחניה וליווי פרויקטים של הקמת גוף ניהול החניונים בעיר; ריכוז, פיתוח ובקרה של פרויקטים אסטרטגיים בתחום התחבורה; זיהוי ממשקים וגיוס תקציבים מחוץ לעירייה מול מוסדות ממשלתיים וציבוריים ועמותות; קידום שיתופי פעולה מול משרד התחבורה ורשויות נוספות לקידום תחום התחבורה הציבורית והפרטית בעיר על כל רובדיהן; הובלת תפישה חדשה בתחום התחבורה וההלכתיות בעיר: ניהול על וייזום פרויקטים לקידום בעיר; ביצוע כל מטלה נדרשת בהתאם להנחיית ראש מינהלת 2030; והשתתפות בישיבות עבודה בעירייה לפי הצורך וכפי שייקבע על ידי ראש המינהלת.

 

 

במכרז רשאים להשתתף יחידים או תאגידים אשר עומדים בתנאי הסף הבאים: בעל תואר ראשון לפחות ממוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בגיאוגרפיה/תכנון ערים/מהנדס או מתכנן תחבורה ממוסד מוכר בישראל או בעל הכרה ממוסד בחו"ל; ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות בשנים 2019-2012 בתכנון ערים עם דגש על מרכזי ערים, בתכנון תחבורה ציבורית, בתכנון אורבני ובשילוב בין מערכות עירוניות; ניסיון של שנתיים לפחות בשנים 2019-2012 בתכנון ו/או בתפעול ו/או בניהול פרויקטים בתחום התחבורה הציבורית; ניסיון של שלוש שנים לפחות בשנים 2019-2012 בתחום התחבורה הפרטית; ובעל היסטוריית שימוש בתחבורה ציבורית בעצמו באמצעים שונים (רכבות, אוטובוסים, אופניים). כמו כן, רשאים להשתתף במכרז רק מי שלא הורשעו בפלילים בעבירה פיסקלית ו/או בעבירה על חוק ההגבלים העסקיים ו/או בעבירה מסוג פשע, וטרם חלפו ארבע שנים מיום פסק הדין החלוט או בעבירה שיש עמה קלון וטרם הסתיימה תקופת הקלון.

יצוין כי תקופת ההתקשרות היא לשנה אחת, כאשר לעירייה שיקול הדעת הבלעדי להאריך את תקופת ההתקשרות לתקופה נוספת של שנה או חלק ממנה עד מקסימום של שלוש שנים ממועד תחילת החוזה.

כזכור, ביוני אשתקד הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם על הקמתה של מינהלת והבטיחה כי היא "תהיה רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי".

יצוין כי בתחילת הקדנציה שלה התחמשה קליש רותם ביועץ לענייני תחבורה – עומרי שפר שהתמודד ברשימת חיים בחיפה בבחירות המקומיות בשנת 2018 אך לא נבחר למועצת העיר. למרות ששפר לא קיבל תשלום על עבודתו הורתה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין לקליש רותם להיפרד משפר ומשני יועצים נוספים – היועץ לענייני ארגוני עובדים איל דרעי והיועצת לענייני המגזר הרוסי דינה מרגולין.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. השקוף.

    עוד יברה עוד יועצים עוד בזבוזים……קאליש אולי לשם שינוי תבקשי ייעוץ מבורא עולם ???כי לאת שאת הולכת רק אלוהים יעזור לנו מראש עיר כמוך!!!!!כל כך עצוב…..

  2. אבי

    צריך להעסיק יועץ איך לסיים את הקדנציה של ראש הער הזו במהרה.

  3. יונה, סליחה. !!! חשבנו שאנחנו חכמים גדולים....

    תושבי חיפה. טעינו

  4. תושב שאינו חמוץ

    כל הכבוד לראש העיר שלוקחת אנשי מקצוע מומחים ולא עושה חאפ לאפ ושלוף כמו ההוא מדניה שחשב שהוא יודע הכל. ושאפו על הדרישה שהיועץ ישתמש בעצמו בתחב"צ. *קצ*נו באנשי מקצוע שמתכננים דברים שהם עצמם לא משתמשים בהם כמו המטרונית והרכבלית שהחלה להיבנות לקראת הבחירות כדי להראות שעושים.

  5. גלעד

    העבריינית המורשעת מחלקת את הכסף של כולנו למקורבים ולמלקקי תחת. ע"ע חברתה ועבריינית בנייה בזכות עצמה אורנה אנג'ל.

  6. יובל

    כל הכבוד לראש העיר שמעסיקה אנשי מקצוע על מנת לקדם את התחום הכי חשוב בעיר

  7. כמו שמשלמים ליועץ פנסיוני, עו"ד, יועץ מס אז גם בעירייה צריך מומחים

    כל יום צריך להגיד תודה לעינת קליש שהיא החליטה להיכנס לפוליטיקה. סוף סוף יש מישהו בחסן שוקרי שמוכן לשלם עבור איכות ולא מתפשר עבורה. שאפו עינת ראש העיר היקרה.

  8. פשוט הזוי

    תפקיד יועץ בכיר, אבל נדרש נסיון של שנתיים בלבד בתכנון פרויקטים בתחבורה ציבורית?
    לכל תפקיד אחר בעירייה בתחום התכנון אפילו זוטר דורשים 5 שנות נסיון.
    מריח לא טוב. יש מהנדסי תחבורה ביפה נוף עם 10-15 שנות נסיון בתחום שכבר מועסקים בתאגיד בעירייה למה לא לבחור מהם יועץ?

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה אתם כלבו מזלזלים? תראו אילו דרישות מדויקות ולא מתפשרות. הדרישה שהשתמש בתחבצ דווקא הגיונית, לא עוד בנאדם שמנחית הוראות מלמעלה בלי להבין ולהיות מחובר למציאות בשטח

  10. הסטוריית שימוש בתחבורה ציבורית - כמה פופוליזם

    כל כך נלעג- תוכיח שפעם נסעת ברכבת….זה רציני?
    ומנגד, רק שנתיים ניסיון בתפעול פרויקטים…מה יהיה?

  11. גיא

    "חגיגת בזבוז כספי הציבור"? איזה מין עיתונאי שמכבד את עצמו יכול לכתוב כזה דבר? בלי אפילו מראית עין של נייטרליות או ניקיון בדיווח?

    התעלמות עיריית חיפה מהתחבורה הציבורית בעיר, בראייה כוללת, היא מחדל ארוך שנים, ובעיני אחת הבעיות שהכי ראויות שראשת העיר תשקיע בהן משאבי וכספי העיר. זהו בדיוק המהלך המקביל לצמצום מקומות החניה והמאבק הרכבים פרטיים, התוקעים את עורקי התחבורה ומזהמים את האוויר, בשל היעדר חלופה ראויה לשימוש בהם.

  12. אריה גלעד

    לפשוט הזוי. כמו שאמרת יש "מהנדסי תחבורה ביפה נוף עם 10-15 שנות" אני לא חושב שהם מנועים להתמודד על התפקיד יתרה מזאת גם התאגיד יכול להתמודד על התפקיד מה שכן העירייה חייבת להוציא את התפקיד למכרז! פרטים נוספים מדובר כולה בהעסקה זמנית של שנה עד שלוש לכול היותר נגיד והשכר שלו הוא 20000 ברוטו זו הוצאה של לא יותר מ 240000 לשנה זה לא סגום פעוט אבל גם לא בזבוז מטורף של כספי הציבור שלא לדבר שהתהליך בא לייצר תחבורה יעילה לתושבי חיפה.

  13. עמית

    זאת "השתוללות"? ממנים פה תפקיד חשוב של יועץ תחב"צ לעיר ומה דורשים רחמנא ליצלן : שלא יהיה מנותק אלא יהיה משתמש בעצמו בתחבורה הציבורית, דרישה הכי סבירה והלוואי שזאת הייתה דרישה גם לתפקיד שר התחבורה, למשל.

  14. שימי

    תחבורה ציבורית מצויינת הגיע הזמן כנראה גם אותה להרוס

  15. כאילו אין אגפי תחבורה בעירייה

    בקיצור מכרז תפור לאדם מסויים מאד, שמפעיל פה את חבריו להשתיק את הביקורת על הצורך בעוד יועץ כשיש
    אגפי תחבורה שלמים בעירייה וביפה נוף. חגיגת בזבוזים, מקורבים, מכרזים תפורים וכפילויות תפקידים.

  16. דין דין

    עד עכשיו עלה כסף ולא זז כלום אולי עכשיו יעלה אבל יזוז.

  17. איפה האופוזיציה שתעתור

    כשלכל התפקידים אחרי מכרז-בכאילו נבחרים רק פעילי בחירות של קליש ואנשי רשימתה וחבריה, יש בהחלט מקום לפנות להליכים משפטיים ולפסול מינויי מקורבים זה פוגע בשוויון הזדמנויות.

  18. אני רק שאלה

    יש הרבה תאגידים עם ניסיון בשימוש בתחבורה ציבורית?

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמעט כל התפקידים של ראש אגף ויועצים בעיריית חיפה זה גברים שמתם לב?
    בתמונת חמ"ל הקורונה לפני חודשיים היו 20 גברים ושתי נשים מהן ראש העיר אחת.
    שימו לב בכתבה כתוב היועץ שיועסק אפילו לא יועץ או יועצת.
    מה אין יועצות שנוסעות בתחבורה ציבורית עם תואר בתחום?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר