השער של בית החולים אלישע ברחוב חולדה
השער של בית החולים אלישע ברחוב חולדה

"ברחוב שלנו שורר תוהו ובוהו"

חייהם של דיירי רחוב חולדה, בצדו האחורי של בית החולים אלישע במרכז הכרמל, הפכו לסיוט: תאונות דרכים על בסיס יומיומי, פקקים בכל שעות היממה וזיהום אוויר כתוצאה מפליטות האגזוזים הפכו לדבר שבשגרה. לטענתם, עיריית חיפה לא השיבה לפניותיהם

פורסם בתאריך: 14.7.20 13:57

תושבי רחוב חולדה, בצדו האחורי של בית החולים אלישע במרכז הכרמל, סובלים מסיוט מתמשך בגלל עומסי תחבורה ברחוב שגורמים לטענתם לתאונות דרכים רבות, ובשל היעדר מקומות חניה שנתפסים על ידי מבקרים שמגיעים לבית החולים.

לפני 25 שנה סגרה העירייה את הכניסה הראשית לבית החולים מרחוב יאיר כץ והפנתה את המבקרים לכניסה האחורית מרחוב חולדה. מאז הפכו חייהם של תושבי הרחוב לסיוט. תאונות דרכים על בסיס יומיומי, פקקים בכל שעות היממה וזיהום אוויר כתוצאה מפליטות האגזוזים הפכו לדבר שבשגרה, והדיירים חוששים שהמצב רק ילך ויחריף לאחר שבבית החולים מתוכננות להיבנות עוד 250 יחידות דיור. התושבים טוענים כי הם ביקשו מהעירייה להפוך את הרחובות יאיר כץ וחולדה לחד סטריים, כך שהכניסה לבית החולים תהיה מרחוב יאיר כץ והיציאה ממנו תהיה מרחוב חולדה, אך לא נענו.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר נציג תושבי הרחוב: "כאשר בנו את בית החולים אלישע, התכנון המקורי היה שהכניסה המרכזית תהיה מרחוב יאיר כץ והיציאה מרחוב חולדה, אבל יום אחד סגרה העירייה את השער לבית החולים לבקשת אחד מהדיירים. כנראה שהתנועה הרבה ברחוב הפריעה לו. כתוצאה מסגירת השער, כל מי שרוצה להיכנס לבית החולים, במיוחד עם רכב, צריך להקיף את בית החולים ולהיכנס דרך רחוב חולדה".

 

 

למה נזכרתם לפנות לעירייה רק עכשיו?

"כשהעירייה סגרה את השער לפני 25 שנה, התנועה ברחוב לא היתה רבה כל כך כמו היום. עם השנים הלכה התנועה וגברה, עד שהמצב הפך לסיוט מתמשך. היום ברחוב שלנו שורר תוהו ובוהו. חולדה הוא רחוב מפותל, הראות בו היא אפסית, והנסיעה הפכה למסוכנת בכל שעות היום. בשנים האחרונות היו ברחוב עשרות תאונות דרכים. בעיה נוספת היא החניה לדיירי הרחוב. המבקרים שמגיעים לאלישע תופסים את מקומות החניה שלנו. חלקנו אנשים מבוגרים, ואנחנו נאלצים לחנות רחוק בשדרות קיש ולטפס את העלייה ברגל, וזה לא פשוט. אמנם בשטח בית החולים יש חניה פרטית לציבור המבקרים, אבל התעריף שם הוא גבוה יותר מאשר בכחול-לבן ברחוב, ולכן אנשים מעדיפים לחנות בחולדה. זו בעיה לא רק בשעות היום אלא גם בשעות לילה".

מה הפתרון שאתם מציעים?

"אפשר לפתור את הבעיה בקלות. ראשית, צריך לפתוח את השער ברחוב יאיר כץ. שנית, צריך להגדיר את הרחובות יאיר כץ וחולדה כרחובות חד סטריים שמחוברים ביניהם בכביש שעובר במתחם בית החולים בין שני השערים. שלישית, אנחנו דורשים שיסמנו מקומות חניה רק לדיירי הרחוב. עשו את זה בהדר – ברחוב אבן עזרא הסמוך לרחוב הנביאים – כך שאפשר לעשות זאת גם אצלנו. פנינו לעירייה אבל שום דבר לא עזר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הגישה לחניה של בית החולים אלישע ובית ההורים מרחוב יאיר כץ אסורה לפי תוכנית בניין עיר (תב"ע) אשר חלה במקום, למעט גישה להולכי רגל ולרכבי חירום. כמו כן, לא ניתן לחבר בין הרחובות שכן החיבור עובר בשטח פרטי. בתוכנית החדשה שטרם אושרה והיא בסמכותה של הוועדה המחוזית, נקבעו חניות על פי התקן בהתאם לבינוי המוצע. תושבי הרחוב זכאים לחניה חופשית ברחוב מגוריהם. מהנדסי התנועה של עיריית חיפה ימשיכו לעקוב אחר מצב התנועה ברחוב ויבחנו שיפורי תנועה ככל שאלו יידרשו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אברי

    רחוב חולדה היה אחד מהרחובות היפים בחיפה.
    כיום לא רק בעיות חניה העיריה פשוט שכחה את הדיירים(ברובם מבוגרים)סכנת החלקה על זבל ברחוב בשניה הצדדים במדרגות.
    חזירי הבר השמידו את כל הגינות (אימי תפחה את כל שלושת הגינות המקיפות את ביתה מיום כניסתה לבית-היום אי אפשר לרדת לגינות החזירים הפכו .עציצים גדולים וחפרו בכול..

  2. שמשון

    תעזבו את חיפה.זה הפיתרון.תשאירו את עינת קאליש ואת מיכי אלפר ביחד כאן בעיר,שילכו יד ביד.דרך אגב,זה מותר לו על פי הרב נח,שפוסק עבורו.

  3. אילנה

    1. בגלל התב"ע צריכים להידחק ברחוב הצר והקצר הזה כמויות של רכבים? מבקרים את המאושפזים, מבקרים את דיירי בית ההורים, מבקרים את מרפאות החוץ. יש גם את צוותי העובדים וגם הדיירים, אך לחלקם לפחות יש את חניית הבניין. 2. במשך עשרות שנים היה רחוב יאיר כץ (ישורון בעבר) רחוב חד-סטרי, אז אם התב"ע אשמה, אז ׳תסובבו׳ אותה חזרה למה שהיה

  4. שירלי

    החניה ברחוב הפכה ממש לסיוט!!!
    יש ימים שאנחנו מסתובבים קרוב לשעה עד שאנחנו מוצאים מקום חניה ליד הבית
    רק בגלל שהמבקרים בבית החולים תופסים לנו את מקומות החניה.
    אמי נכה ואפילו עבורה העיריה לא הולכת לקראת ולא דואגת לה למקום חניה ליד הבית.
    הפתרון הוא מאוד פשוט, כפי שקורה ברחובות אחרים הסמוכים לבית חולים –
    שהעיריה תעשה שהחניה תהיה מותרת רק לתושבי השכונה.
    אחרת, המצב רק ילך ויחמיר כשיוסיפו את יחידות הדיור בבית האבות ויגדילו את בית החולים –
    מה נעשה אז אם כבר עכשיו זה בלתי נסבל?!!???
    תשובת העיריה כי תושבי הרחוב זכאים לחניה חופשית במקום מגוריהם היתה תופסת אם היו מקומות חניה,
    אבל אלו נתפסים לא על ידי תושבי השכונה והופכים כל חזרה פשוטה לבית למבצע של חיפוש חניה שלא ניתן לדעת מתי יגמר.
    הרכב שלנו נדפק מספר פעמים בגלל הרכבים הפרטיים והמסחריים העוברים בעליה הצרה ומתקשים להסתובב ברחבה הקטנה.
    מה צריך לעשות כדי שיזוז כאן משהו???

  5. אילנה

    תיקון לתגובה שלי לעיל(אילנה). קוראת את התגובות ואז גם את שלי ורואה טעות חמורה. בעבר רחוב יאיר כץ/ישורון היה דו-סיטרי. בתגובה לעיל כתבתי בטעות שהיה חד-סיטרי: שכחתי את המילה "לא". אז התיקון: הרחוב היה במשך עשרות שנים דו סיטרי. אם התב"ע של היום מונעת זאת, אז תשובו אחורה, למה שהיה מתחילת היותו רחוב

  6. נמאס מהציבור המפונק

    רחוב יאיר כץ וחולדה נמצאים במרחק הליכה קצר מרחובות קיש, ווג'ווד עם תחבורה ציבורית מצוינת לכל חיפה.
    הפינוקים של הציבור הביאו לשטפון בקניית רכבים. פעם 60% נסעו בתחבורה הציבורית בחיפה ו-40% ברכב פרטי
    היום בשכנות הכרמל 85% ברכב, 15% באוטובוס.
    אז מה אתם מצפים האם המצב שונה בכל רחוב אחר בציר הרכס? ממש לא.
    בכלל צריך לבטל חניות כחול לבן ברחובות צרים ומסוכנים כמו חולדה. לא לבתים ולא לאורחי בית החולים.
    הרחוב צריך להיות רחוב המוביל לחניות פרטיות בתוך תחומי הבתים ומי שאין שיקח מונית ואוטובוס.
    לבית החולים תמיד היו מגיעים עם מוניות אבל הציבור המפונק מגיע ברכב ודורש לעצמו חניה. על פינוק תשלמו בחניון.
    אם אתם קשישים ורחוב חולדה לא מתאים לכם תעברו לרחוב אחר, מה הבעיה? לא מכריחים אתכם להישאר שם.
    אתם גם רוצים קירבה לבית החולים וגם לא רוצים את המפגעים שנובעים ממנה? נו באמת

  7. חיפאי

    אני גר במקום הרבה שנים וההיסטוריה של ההתרחשויות במקום ידועה לי, אז כך: 1. בית האבות מגדלי אלישע קיבל התניה בהיתר הבניה "לא יפתח בית האבות לאיכלוס לפני שיורחב רחוב יאיר כץ". למרות זאת, יאיר כץ לא הורחב אבל האיכלוס התבצע ופיקוח העירייה העלים עין. 2. מספר רב של מתגוררים בבית האבות משתמשים בשירותי "טכסי כרמל" ואז נפתח מרכז חניה לטכסים ברחבת החניה של בית האבות וביח"ל אלישע. 3. התנועה התחבורתית הייתה חד סיטרית ברח' יאיר כץ לכיוון ביח"ל אלישע כאשר היציאה דרך רח' חולדה בהסכמת הנהלת ביח"ל. 4. הוראה ניתנה לשומרים בשער הכניסה לביח"ל אלישע למנוע יציאה לכיוון יאיר כץ ולכוון תנועה יוצאת לכיוון רח' חולדה. 5. השומרים לא יכלו לריב כל הזמן עם נהגי הטכסי שהתעקשו לצאת לכיוון הכרמל דרך יאיר כץ. 6. התנועה הדו סיטרית שנוצרה, גרמה לפקקים וסתימת רחוב יאיר כץ. 7. העניין נידון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בתכנית חפ 1346 א בתאריכים 13/03/1996 + 26/02/1996 והוחלט לא לאפשר כניסה ויציאה ל/מ ביח"ל אלישע ובית האבות דרך יאיר כץ (חוץ מרכב חירום) עד אשר יורחב רח' יאיר כץ. (גם לנוכח אי קיום ההתניה בהיתר הבניה של בית האבות). עד היום לא נעשה דבר, רח' יאיר כץ נשאר כפי שהוא.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש תוכנית בהעיריה לכביש חדש מירחוב הביקורים לאורך ההר במגביל לרחוב האסיף צמוד לחומת מגדלי אלישע רחוב ללא מוצא עד מדרגות חולדה 11 לפתיחת כניסה נוספת גם למגדלים וגם לבית חולים. אבל העיריה אין פעילות יש רק מריבות גם בממשלה יש מריבות רק צריך לחכות למות

  9. שלמה חולדה 11

    יש תוכנית בהעיריה לכביש חדש מירחוב הביקורים לאורך ההר במגביל לרחוב האסיף צמוד לחומת מגדלי אלישע רחוב ללא מוצא עד מדרגות חולדה 11 לפתיחת כניסה נוספת גם למגדלים וגם לבית חולים. אבל העיריה אין פעילות יש רק מריבות גם בממשלה יש מריבות רק צריך לחכות למות

  10. ש

    לכתובת נמהס מהציבור את לא יודע איכן את מתגוררת .אבל בבית חולדה 11 ממש סובלים מעל שישים שנה

  11. חיפאי

    היתה תוכנית להרחיב את רח' יאיר כץ, אבל התגלה שבשטח שיורחב, במקום מסלול לרכבים יהיו מפרצי חניה כחול/לבן. הועדה המחוזית גנזה את התוכנית כי הצורך היה בהוספת מסלול נסיעה ולא מקומות חניה. היתר הבניה למגדלי אלישע-בית האבות דרש בניית מקומות חניה ליד רח' חולדה. יש מקומות חניה מקורים אבל לעולם לא נפתחו לציבור הרחב והשימוש בהם מיועד לחניית צוותות העובדים וחלק ממקומות החניה הוסבו למרפאות. פיקוח בניה העירוני ממשיך לישון.

  12. דין דין

    עירית חיפה יורה חץ ואחר כך מסמנת את המטרה.בית חולים אלישע שוכן בין שני רחובות צרים ולפיכך הגישה אליו קשה.כאשר בנו את מגדלי אלישע היה צורך למצוא לכך פיתרון ולא היא.כרגע יש לנסות ולחבר את דרכי הגישה לבית החולים דרך רחוב האסיף או שד קיש.

  13. שלמה

    ברחוב חולדה יש גם מדרגות מהחניות הצפופות ליד השער של השומר של הבית חולים עד רחוב האסיף 270 מדרגות .פניות רבות שלי למוקד 106לגבי גיזום לניקוי שטחים עירוניים לא עוזר המעברים חסומים וגם המידרכות .בנוסף נוכחות חזירי בר באופן קבועה וגם סכנה נפילה וגם מדרגות שבורות .ויש ברחוב משפחות שגרים 60 שנה ברחוב .ואין התיחסות מצד העירייה.אנחנו התושבים חושבים להרגל לא לשלם ארנונה בגלל הזילזול של העירייה.

  14. גלית

    ברחוב יאיר כץ מתוכנן בית ספר יסודי "דוד ילין" .
    בבקרים יש עומס של רכבים שמורידים את התלמידים, בצהריים אוספים את הילדים. נוסף לכך אלו ילדים קטנים. לא ייתכן שיוסיפו כניסה לבית החולים לרחוב הצר והקטן הזה שעמוס גם כשאין לימודים. צריך למצוא דרך אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר