הרב דובי חיון
הרב דובי חיון

חיון לבית המשפט: בטל את העיקולים על חשבונותי

לפני כחודש וחצי הטיל בית המשפט עיקולים זמניים על 22 חשבונות בנק וקרנות שונות של סגן ראש העיר הרב דובי חיון במסגרת התביעה שהגישה נגדו מלכה שושני בטענה כי הוא גרם לה להתפשט מנכסיה. כעת הוא מבקש לבטל את העיקולים וטוען כי בידיו ראיות חדשות שמאיינות את התביעה

פורסם בתאריך: 17.7.20 07:58

סגן ראש העיר הרב דובי חיון מבקש מבית משפט השלום בחיפה להורות על ביטול העיקולים הזמניים שהוטלו על חשבונות הבנק שלו ועל זכויותיו בקרנות שונות. באמצעות עוה"ד הדין תומר אברהמי והדס מיכאלי מבקש חיון מבית המשפט לעיין מחדש בהחלטה להטלת עיקולים זמניים שניתנה לפני כחודש וחצי במסגרת התביעה שמנהלת נגדו מלכה שושני ו"אשר במסגרתה הוטלו עיקולים זמניים על זכויות ועל כספים של המבקש אצל צדדים שלישיים (בנקים וחברות ביטוח)".

כזכור, כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", ב-9 ביוני קיבל בית המשפט את בקשתה של שושני והורה על עיקול זמני עד לסכום של 600,000 שקל בכספים ובזכויות של חיון ב-22 בחשבונות בנקים וקרנות בחברות ביטוח. היה זה עוד שלב בתביעה שהגישה שושני נגד חיון בטענה כי זה גרם לה "להתפשט מנכסיה".

"בית המשפט מתבקש להורות על ביטול העיקולים הזמניים", נכתב בבקשה, "וזאת מחמת ראיות שהתגלו לאחר מועד מתן ההחלטה. ראיות אלו מאיינות את עילת התביעה ומעידות על חוסר תום לבה של המשיבה (שושני; ב"כ), אשר הגישה את הבקשה להטלת עיקולים זמניים משיקולים בלתי רלוונטיים ומתוך רצון להכפיש את שמו של המבקש (חיון; ב"כ), איש ציבור, בתקשורת, ודאי לא משיקולים של חשש להכבדה על ביצוע פסק הדין, ולראיה – מיד לאחר שניתנה החלטת בית המשפט ב-9 ביוני פורסמו שתי כתבות בעניין זה, האחת יום למחרת נתינת ההחלטה ב'כלבו – חיפה והקריות' והשנייה ב'וואלה'. ברור לכל מי עומד מאחורי הפרסומים בתקשורת – המשיבה".

"מקריאת הכתבה", מוסיפים באי כוחו של חיון, "אין כל ספק כי המשיבה מנסה ליצור לחץ חיצוני-תקשורתי על המבקש מחוץ לכותלי בית המשפט, כל זאת על מנת להשחיר את שמו בתקשורת ולגרום לו לחשוש מהמשך ניהול ההליך המשפטי כדבעי וניהול הגנתו בצורה ראויה. אל לבית המשפט ליתן יד לניהול התביעה על ידי המשיבה בתקשורת. בכתבה זו מצוטטים חלקים נרחבים מכתבי הטענות שהוגשו בתיק זה, ומהדיון שהתקיים בבקשה להטלת עיקולים. המשיבה לא מסתפקת בכך ומוסיפה תיאורים מגמתיים ומנופחים, ובכך גורמת למבקש נזקים קשים ביותר, ולמעשה, בחסות החוק המכשיר את הפרסום, יכולה המשיבה להמשיך ולהכפיש את שמו של המבקש כאוות נפשה מבלי לתת על כך את הדין".

לטענתו של חיון הראיות החדשות שהתגלו הן עדויות של עורכי הדין שהיו מעורבים בהכנת מסמכים משפטיים  – צוואה וייפוי כוח מתמשך – לבקשתה של שושני "אשר כנטען על ידיה במסגרת הבקשה להטלת עיקול זמני, המבקש 'דאג' שמסמכים אלו ייכתבו לטובתו ועבורו והם לא נערכו מרצונה החופשי. טיעון זה הוצג על מנת להציג את הניצול ואת התלות של המשיבה במבקש – טענות המוכחשות מכל וכל".

לטענת באי כוחו של חיון, ההחלטה על העיקולים "ניתנה בהתבסס על מסכת עובדתית שקרית ומעוותת שהוצגה על ידי המשיבה, ולאחר הדיון התגלו עובדות חדשות שלא היו בפני בית המשפט במועד מתן הצו ואשר הוסתרו בכוונת מכוון על ידי המשיבה. הראיות שהתגלו לא הוצגו לבית המשפט על אף שמדובר בראיות חשובות ועיקריות, ועל אף שהמשיבה העלתה טענות בקשר לנסיבות עריכת הצוואה וייפוי הכוח המתמשך, וזאת על מנת להמחיש את התלות שהיא פיתחה במבקש ואת האופן שבו ניצל אותה וניסה לרוקן אותה מנכסיה – טענות חסרות שחר אשר כמובן מוכחשות מעיקרן. עדויות אלו מבהירות כי הגרסה העובדתית שהוצגה לבית המשפט היא גסה, שקרית ומעוותת, ומשכך, לאחר שהתגלו, ובאופן שמאיין את עילת התביעה, יש הצדקה באופן חד משמעי להתערבות בית המשפט, לעיון מחדש בהחלטה ולביטול העיקולים לאלתר".

 

 

מהבקשה עולה כי "עדויותיהם של עורכי הדין מבהירות כי טענות המשיבה בקשר לנסיבות עריכת הצוואה וייפוי הכוח המתמשך הן טענות שקריות וחסרות בסיס – המבקש לא 'דאג' כטענתה לעריכת מסמכים אלו, לא היה לו כל קשר לעריכתם ו/או השפעה לחתימתה של המשיבה על מסמכים אלו, והכל נעשה מרצונה החופשי ובשל הקשרים המשפחתיים שנרקמו בין הצדדים".

עוד נטען כי העיקולים מהווים "הכבדה ניכרת ולא מידתית על המבקש, תוך פגיעה אנושה בזכות הקניין של המבקש, אשר חשבון הבנק שלו הוקפא ונגרם לו נזק של ממש לתקופה בלתי ידועה שעשויה להימשך שנים עד לסיומו של ההליך המשפטי. הותרת העיקולים הזמניים על כנם תיצור עובדות בשטח ולמעשה תקבל את תביעתה הכספית של המשיבה. העיקולים הזמניים גורמים למבקש נזק כספי אדיר, כך שהיום חשבון הבנק שלו בבנק הפועלים הוא קפוא, תיק ההשקעות שלו הוקפא על ידי הבנק, והוא אינו יכול לבצע פעולות באופן אשר מסב לו נזק כספי רב".

לפיכך מבקש חיון "להורות על ביטול צו העיקול הזמני שהוטל על נכסיו ולחייב את המשיבה בהוצאות המבקש ובשכר טרחת עורכי דין. כמו כן, וככל ותתקבל הבקשה, מבוקש כי בית המשפט יורה למשיבה להשיב את הסכום שבית המשפט פסק לטובתה בסך של 5,000 שקל (שכר טרחת עורכי דין). זאת כאמור לאחר שהתבררה התמונה המלאה כי המשיבה התנהלה בחוסר תום לב, הסתירה ראיות, הציגה תמונה עובדתית שקרית ומעוותת, והכל נבע משיקולים של פגיעה במבקש והרצון להכפיש את שמו בתקשורת. לחלופין, ולמען הזהירות בלבד, ככל והבקשה לביטול העיקולים לא תתקבל על ידי בית המשפט, מבוקש כי בית המשפט ימיר את העיקולים הזמניים שהוטלו בעיקול זמני על נכס מקרקעין ברחוב פבזנר שבבעלות חברת נדלנ זהב חי, אשר רעייתו של המבקש, שהיא בעלת המניות בחברה, נתנה הסכמתה לאמור".

תגובתו של עו"ד הרב צוריאל בובליל, בא כוחה של שושני, לא התקבלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. השאלות שחייבות להישאל

    כיצד רב קונסרבטיבי, שמשכורתו אינה גבוהה, הצליח לצבור 22 חשבונות בנק וקרנות? כיצד רעייתו, שמנהלת בית ספר, מחזיקה בחברת נדל"ן?
    כשר? אולי. מסריח? מאוד.

  2. ראיות חדשות או לא..

    מאמינה 100% לשושני.
    הוא מניפולטיבי מאין כמוהו

  3. אמת מארץ תצמח

    הדת היהודית לא מוסרית ולכן איפה שיש דת ודתיים יש פשיעה כלכלית חמורה, הונאות, מירמה, אפליה, גזענות, כפיה ודיכוי

  4. אליאור בורג

    אה? כתבה? זו הראייה ? תחליף עורכי דין.
    מביך, אתה איש ציבור לא ?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההבדל היחיד בין שחיתות בשמאל ובימין, שבשמאל היא יותר מתוחכמת ונעשית דרך משפטנים.

  6. נועה

    הנהגת העיר חיפה החדשה כולה מושחתת .
    המוטו שלהם “ניקוי אורוות״, אבל למעשה הם מחריבים כל דבר טוב שהיה ובונים את האורוות הכי גדולות שלהם.

  7. עדנה, כרמל

    לא מאמינה לדובי חיון לאף מילה. תחושת בטן שהצדק והאמת עם גברת שושני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר