בדיקת שתן דיגיטלית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
בדיקת שתן דיגיטלית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חדש בכללית: בדיקת שתן דיגיטלית

שירות חדש של שירותי בריאות כללית מאפשר לערוך בדיקת שתן ביתית לאבחון מהיר של דלקת בדרכי השתן ושל רמות החלבון בשתן לנשים הרות. מחיר הערכה לאבחון מהיר של דלקת בדרכי השתן הוא 24.50 שקל, ולנשים הרות נמסרת ערכת הבדיקה לרמת החלבון בשתן בחינם

פורסם בתאריך: 22.9.20 11:22

שירותי בריאות כללית מאפשר למטופלי קופת החולים לערוך בדיקת שתן ביתית לאבחון מהיר של דלקת בדרכי השתן ושל רמות החלבון בשתן לנשים הרות. על מנת לקיים את הבדיקה לאבחון מהיר של דלקת בדרכי השתן יש לרכוש ערכה בבית מרקחת של הכללית או בהסכם עם הכללית ב-24.50 שקל עם הצגת מרשם מרופא. תוצאות הבדיקה מתקבלות מיידית ומועברות ישירות לנבדקים ולתיקיהם הרפואיים. לנשים הרות נמסרת ערכת הבדיקה לרמת החלבון בשתן בחינם על ידי אחות ליווי היריון.

ערכת הבדיקה, שהיא פרי פיתוח של חברת הסטארטאפ הישראלית Healthy.io, מכילה כוס חד פעמית לאיסוף שתן, מקלון לטבילה ולוח צבע. פענוח התוצאה נעשה באמצעות אפליקציה ייעודית אשר מדריכה ומלווה את המשתמשים לסרוק את מקלון הטבילה במצלמת הסמראטפון. המצלמה "קוראת" את התוצאה, מעבירה אותה לעיבוד, והאבחנה נשלחת באופן מאובטח לתיק הרפואי של הנבדקים. הערכה קיבלה אישור רגולטורי של האיחוד האירופי ואושרה לשימוש על ידי מינהל התרופות והמזון האמריקאי – ה-FDA.

 

 

המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ד"ר לילך צולר מציינת כי לבדיקה המהירה יש חשיבות עבור נבדקים רבים, שכן דלקת בדרכי השתן היא מחלה זיהומית שכיחה שמופיעה בעיקר בקרב נשים ואשר גורמת לאי נוחות רב. אחת מכל שלוש נשים תסבול מדלקת בדרכי השתן עוד לפני שתגיע לגיל 24, ו-50 אחוז מהנשים יסבלו מזיהום מסוג זה במהלך ימי חייהן, לעתים באופן חוזר ונשנה.

מנהל השירות הגינקולוגי של הכללית במחוז ד"ר אבי לייטמן מסביר כי בדיקת רמת החלבון בשתן מאפשרת לאבחן בשלב מוקדם רעלת היריון או פגיעה כלייתית מסיבות אחרות, ומכאן החשיבות במעקב זמין ונגיש. כמו כן, דלקות בדרכי השתן שכיחות יותר בזמן היריון, כאשר הסיבוך העיקרי הוא זיהום בדרכי השתן העליונות ובאגני הכליות שעלול לגרום לזיהום סיסטמי המחייב אשפוז דחוף וטיפול אנטיביוטי תוך ורידי. אבחון מוקדם של דלקת בדרכי השתן וטיפול מתאים יכולים למנוע סיבוכים אלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    האם גם אנשים יכולים לעשות אצ זה שהם לא בהריון או לא חיילין

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר