הדף של קבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"
הדף של קבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"

מסעדנים נגד קבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"

מסעדנים רבים ביקשו את התערבותה של עמותת מסעדנים חזקים ביחד במאבקם מול קבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים" בעקבות דיס המלצות רבות שפורסמו בה. העמותה: "התנהלות בזויה". הקבוצה: "ביקורות שליליות עולות בקבוצה בצורה עניינית בלבד המתארת חוויה אישית"

פורסם בתאריך: 27.10.20 07:56

עולם הקולינריה החיפאי סוער. בעקבות דיס המלצות רבות בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים" ביקשו מסעדנים מהאזור את התערבותה של עמותת מסעדנים חזקים ביחד במאבקם מול הקבוצה, אשר לטענתם מעודדת את חבריה ל"גישה מזיקה ופוגענית, כשהם מאשרים לפרסם דיס המלצות לא הוגנות". לאחר שהתלונות התרבו החליטו בעמותה, אשר הוקמה כדי לאחד את 200,000 אנשי תעשיית המזון בישראל, להגיב.

"חברינו מסעדני הצפון, אנחנו איתכם לנוכח פניות של מסעדנים מהצפון על פוסטים שליליים בקבוצת 'חיפאים רעבים' בתקופת הקורונה – המשבר הכי גדול אי פעם לתעשיית המסעדנות בארץ ובעולם", נכתב בפוסט שעלה השבוע בדף הפייסבוק של העמותה, "'חיפאים רעבים', במקום לתמוך במסעדנים ובמסעדות שעליהם מבוססת כל הקבוצה שלכם, בחרתם לפרסם עשרות תלונות קטנוניות. במקום לתמוך במסעדנים אתם עושים נזק למסעדנים בהתנהלות הבזויה הזו".

בפנייה ישירה למנהלי הקבוצה כתבה העמותה: "פעם דבר כזה היה נשאר בידי המסעדן הבודד, היום מסעדנים חזקים ביחד פה כדי להילחם עבור המסעדנים, גם בתופעות שליליות שאתם מייצגים. נעביר את כל החומר לצוות המשפטי של העמותה ונבחן את האחריות האישית של מנהלי הקבוצה לפגיעת נזיקין במוניטין של העסקים. תלמדו מהמקצוענים בתחום כמו קבוצת 'אוכלים ת'ראש' שיודעת להביא לקדמת הבמה בקבוצה את הערכים הנכונים, ובשנה האחרונה, במיוחד בתקופת משבר הקורונה, תומכת בתעשיית המסעדנות. דיס ענק לכם 'חיפאים רעבים'. ולכם, כל המסעדנים, פשוט תתעלמו ותעבירו את המשקל שלכם לקבוצות שתומכות. חזקים ביחד, רק ביחד".

מעיון בכללי הקבוצה "חיפאים רעבים", אשר מונה כ-27,000 חברים, עולה כי היא "הוקמה על מנת לשתף בחוויות קולינריות והתייעצויות הקשורות לעולם המזון. ניתן לשתף בביקורות חיוביות, בהמלצות ובביקורות שליליות. במקרה של חוסר שביעות רצון, אנו תמיד ממליצים לפנות קודם לבעל העסק ולהעלות את הדברים בפניו, וזאת לפני שיועלה פוסט שלילי. שימוש במילים חריפות או קיצוניות מדי כדוגמת 'מזעזע', 'מחריד' ו'מזוויע' לא יאושרו או יימחקו, נבקש לעשות שימוש במילים מעודנות יותר שמעבירות את המסר בצורה דומה. כלל האצבע לאישור פוסטים כאלה הוא שניתן להעביר ביקורת בונה, לא ביקורת קוטלת. פוסטים ותגובות פוגעניים, מעליבים או שאינם מתאימים לרוח הקבוצה יימחקו".

אך מתגובות של מסעדנים שהגיבו לפוסט בדף של העמותה נראה כי כללים לחוד והתנהלות לחוד. פול גובין, הבעלים של הכנופיה, כתב: "גם את העסק שלי מידרו באופן מגמתי. לאורך כל התקופה חסמו כל פוסט המלצה שהעלו עלי בקבוצה בטענה שזה מזויף. קבוצה מגעילה, המנהלים חושבים שהשמש זורחת להם מ…".

מגיבה נוספת, לירון בן יונה, כתבה: "קבוצה הזויה שכל מטרתה היא לבוא חשבון עם מסעדות ובעיקר לקבל פיצויים וליקוקים ממסעדות שמפחדות משיימינג. מרגיש לפעמים כאילו אנשים בקבוצה הזו מזמינים משלוח כדי להתלונן".

לירון הראל כתב: "קבוצה שמנוהלת ברמה של דיקטטורה. נחסמים שם על ימין ועל שמאל אם מביעים דעה שלא מתאימה למנהלים. ולגבי החיפאים ה'יקרים' שממהרים לפרסם שם דיס המלצה (למדו מילה) – אני מאחל להם שלעולם לא יהיו בצד המקבל, במיוחד בתקופות כאלה קשות, אבל לא רק".

 

דיס המלצה בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"

דיס המלצה בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"

 

 

אחת מהמסעדות שנפגעה, ולא בפעם הראשונה, היא מיסטר באן בורגר, ולמנהלה ליעוז צ'יזבסקי נמאס. הוא פנה אל יו"ר איגוד המסעדנים בארץ תומר מור ועדכן אותו במדיניות של הקבוצה, בפרסומים השליליים ובהשמצות. "פניתי לראשי העמותה כי זו בעיה גורפת להמון מסעדות בעיר", מסביר צ'יזבסקי, שאחראי גם לכל מערך המשלוחים של קבוצת סינטה בר, "נכווינו ממנה כמה פעמים בחודשים האחרונים, כשהתחלנו לעשות משלוחים בגלל משבר הקורונה. בשוק המשלוחים השירות ללקוח הוא קצת שונה מהשירות שאותו אנחנו נותנים במסעדה. ברגע ששלחנו את ההזמנה עם שליח ללקוח, כל תקלה יכולה להיפתר רק בשיחה טלפונית כי אנחנו לא רואים את התקלה, ולא נותר לנו אלא לקבל את חוות דעתו של הלקוח. הקבוצה הזו היא פעילה מאוד בחיפה, ובעבר היו ביקורות גם על הסינטה בר ועל ממבו מילאנו. לאחרונה היתה ביקורת חריפה מאוד על מיסטר באן בורגר שאני מנהל, וברוב המקרים אנחנו שמים לב שהביקורת היא לאו דווקא ממקום בונה. לקוח שלא מרוצה מהשירות ומגדיר אותו כתקלה, פונה דרך הקבוצה הזו, אולי כדי להרעיד את הקרקע ולקבל את הפיצוי שהוא חושב שבסופו של דבר מגיע לו".

אתה יכול לתאר את המקרה האחרון?

"לקוחה הזמינה שתי מנות המבורגר, והביקורת שלה היתה על כך שהמנות לא היו כפי שציפתה מצפייה בתמונות שלהן באתר. הלחמנייה היתה חרוכה מלמעלה ותפוח האדמה היה קטן. במקום להתקשר אלינו היא פנתה קודם ל'חיפאים רעבים', שם היא קיבלה המון תנועה על הפוסט הזה כי אנחנו מסעדה מדוברת מאוד. הלקוחה לא התקשרה אלינו כדי להתלונן או לדווח על התקלה, אלא הזמינה, צילמה וישר העלתה לפייסבוק. כשדיברתי איתה לאחר פרסום הפוסט הרגשתי שהיא מתפעלת את השיחה ושנלקחת ממני כל אפשרות לעזור לה או להגיב. לאחר השיחה היא עדכנה את הפוסט וכתבה ששוחחתי איתה. השיחה היתה נעימה מאוד, יש לי הקלטה, והיא בחרה להשמיץ אותנו שוב".

מהי בעצם התלונה שלך נגד מנהלי הקבוצה?

"שלא מאפשרים לנו לתת את הצד שלנו. כשאנחנו פונים למנהלי הקבוצה או מנסים להגיב לפוסט הם לא נותנים למסעדה להביע את דעתה וגם חוסמים את המגיבים שמצדדים במסעדה. ואני לא מדבר על תגובות תוקפניות, אלא על הבעת עמדה חיובית. אתה מיד נבלם ונחסם. במקום שהקבוצה הזו תיתן מקום לביקורות טובות, היא נותנת יד להשמצה ולשיימינג שמביאים לה רייטינג. הקבוצה מצדיקה ומחזקת ביקורות שליליות שמקבלות באופן גורף הרבה יותר תנועה, וזה חבל".

יש השפעה ישירה לפוסט כזה על תנועת ההזמנות מהמסעדה?

"חד משמעית, במיוחד בתקופת הקורונה. התנועה הולכת לכאן או לכאן לפי הפרסומים האלה, ואנחנו לא מקבלים הזדמנות להגיב ולהציג את הצד שלנו. אותה לקוחה אפילו לא ניסתה להשתמש בשירות לקוחות שלנו, ישר פרסמה משהו פוגעני למקום שעובד על פרסום ברשתות החברתיות ועל הזמנות באינטרנט, כשזה המערך היחיד שמחזיק אותנו בימים אלה. בקבוצה הזו יש מי שיוצר את הווייב המאוד שלילי, וזה משפיע על הלקוחות. אנחנו מרגישים חוסר אונים מול הגוף הזה".

 

דיס המלצה בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים" על מיסטר באן בורגר

דיס המלצה בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים" על מיסטר באן בורגר

 

מסעדן אחר, שבחר להישאר בעילום שם, חושב שהפנייה לעמותה תשיג בסופו של דבר את המטרה והיא "לצנן את התגובות השליליות והמתלהמות של החברים בקבוצה שמרגישים בנוח לכתוב אותן, אולי כי מנהלי הקבוצה מעודדים אותם לעשות זאת לשם הרייטינג. אנחנו מנסים לפנות אליהם דרך העמותה, ובאותה מדיה חברתית לתת את הטון שלנו. אני חושב שזו הדרך הכי טובה שנקטנו אותה עד עכשיו. הבנו שבלהגיב, לשלוח הודעות פרטיות ולהיחסם אין תועלת".

בחיפה קיימות שתי קבוצות אוכל נוספות – "אוכלים בחיפה" ו"חיפאים רעבים מצייצים". המדיניות של "אוכלים בחיפה" לגבי דיס המלצות היא תקיפה. "אין אישור אצלנו לפרסם דיס המלצה בשום אופן", אומרת אחת מהמנהלות. במדיניות של "חיפאים רעבים מצייצים" כתוב במפורש: "ביקורת בונה כן, שיימינג לא. נהניתם? ספרו לנו. לא נהנתם? אל תספרו. נפגעתם? כתבו לנו בפרטי ואנחנו נמצא את הפיצוי הנכון מבעל המקום. נדאג לפיצוי הולם וצודק לשני הצדדים, כזה שלא יפגע בפרנסה של משפחות ובנפשות של בני אדם". מנהלת הקבוצה אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אצלנו לא מעלים שיימינג. מותר לכתוב ביקורת באופן מכובד. יש מלא דיס המלצות שלא אישרתי, אבל גישרתי בין בעל העסק ללקוח".

מקבוצת "חיפאים רעבים" נמסר בתגובה: "הקבוצה הוקמה לפני יותר משנתיים במטרה לשמש פלטפורמה לשיתוף בחוויות קולינריות ולהתייעצויות הקשורות לעולם המזון בחיפה והסביבה. הקבוצה כוללת עשרות אלפי חברים, לקוחות ובעלי עסקים. מנהלי 'חיפאים רעבים' פועלים בהתנדבות מלאה וללא תמורה בניהול הקבוצה. אנו מעודדים כל חבר קהילה באשר הוא לשתף את חברי הקבוצה בחוויות שלו, להתייעץ, וכמובן להגיב – ככל שהוא עומד בחוקי הקבוצה כפי שהם מפורסמים בה בצורה גלויה. אנחנו מעודדים שיח הדדי, שקוף ומכבד בשפה ראויה, ואכן התכנים שעולים בקבוצה מאפשרים לעסקים רבים לתקשר עם קהל היעד שלהם, בין אם ישירות מול הלקוחות או בתיווך של מנהלי הקבוצה. עסקים רבים שבוחרים להיות חלק מקהילת 'חיפאים רעבים' קוצרים את הפירות מהפעילות החיובית בקבוצה ומהחשיפה לעשרות אלפי הלקוחות הפוטנציאלים שבה".

עוד נמסר כי "הנהלת 'חיפאים רעבים' מגנה את הטענות שהועלו בפנינו, וזאת מבלי שנחשפנו לכתבה המלאה, ולפיהן אנו מעודדים דיס המלצות או פגיעה בעסקים. ביקורות שליליות עולות בקבוצה בצורה עניינית בלבד המתארת חוויה אישית – כל עוד הן מנוסחות בצורה ראויה ומכבדת ותוך היצמדות לעובדות – וזאת על מנת לאפשר לעסקים לשפר את השירות לרמה הגבוהה שאיתה הם מבקשים לשרת את הציבור הרחב. במיוחד בימים אלה, בתקופת הקורונה, לבנו עם המסעדנים שמתמודדים עם המצב המאתגר, ועם הלקוחות שפרנסתם אינה מובטחת. חיפוש קצר בקבוצה יראה עד כמה הקבוצה מסייעת לחשיפה נרחבת של עסקי המזון לפוטנציאל לקוחות גבוה, ומעודדת את חברי הקבוצה לצרוך וליהנות מעסקים חיפאיים, ועל כך אנו מקבלים תגובות חמות רבות ממסעדנים באזור".

 

דיס המלצה בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"

דיס המלצה בקבוצת הפייסבוק "חיפאים רעבים"

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. מסעדנים בכיינים . חיפאים לא פראיירים !!!

    תעלו את הרמה. או תעברו לתחום אחר. אפשר חקלאות /דייג/ מלגזנות. יום טוב

  2. רונית

    חיפאים אנשים קשים. זו לא עיר לפתוח בה עסק, בטח לא מסעדה. תנו לעיר הזו לגסוס בשקט.

  3. חני

    קבוצה שמרימה באופן קבוע לכמה מסעדות בודדות שרחוקות מלהיות מצטיינות. כל השאר פשוט לא קיימים. יצאתי ממנה מזמן!!

  4. סטודנט

    אין מסעדות ראויות בחיפה, הכל כאן זה פלאפל ושאוורמה. אם אני וחבריי רוצים לאכול טוב אנחנו נוסעים לקריות או מדרימים למרכז.

  5. סתם אחד

    אני חבר בקבוצה. אני משתדל לכתוב באופן ענייני. למסעדות יש ימים יותר טובים וימים פחות טובים. לפעמים גם הטבח הכי טוב בעולם מאוהב.
    זה קורה.
    אבל לפעמים קורה יותר מפעם אחת. אפשר להלחם או שאפשר ללמוד.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבריה בואו נודה בתקופה הזאת הכל יקר מאוד , אש ותמורה ממש לא בהתאם הזמנתי לא מעט בחיפה בשבועות האחרונים וכמעט אף פעם לא יצאתי מרוצה מהתמורה. בינתיים פשוט הפסקתי להזמין.

  7. שחר מהקריות

    אני לא מבין. מסעדות שולחות דברים כמו בתמונה של מיסטר באן בורגר והמסעדנים מתלוננים? זה משלוח? במחירים כאלה? והמנהלים של הקבוצה לא בסדר? מה נסגר איתכם?

  8. אחת שיודעת

    כשמסעדות לא שולחות אוכל בזמן שציינו, או ברמה לא ראויה, וכשפונים אליהן הם מזלזלים בלקוח, אז כמובן שצריך להזהיר לקוחות אחרים מפני זה. טוב שיש את הקבוצה הזו לדעת איזה מסעדות טובות ושירותיות ואיזה לא.

  9. חיפאית רעבה

    נתחיל ממיסטר באן – הייתי לקוחה די קבועה שלכם – האמת, האוכל שלכם נהדר בעיניי, שומרים על רמה איכותית וגבוהה לאורך זמן. אחרי הכתבה הזאת, ובפרט התגובה שלכם אני סיימתי להזמין מכם..
    וככלל לכל המסעדנים ובעלי העסקים, כשאתה פותח עסק ומספק שירות או מוצר כלשהו אתה מתחייב על סטנרדט מסוים, את התשלום ממני כלקוחה אתה מקבל מיד נכון? אין התניות או עסקה חלקית, אני לא משלמת מקדמה ואז את סוף התשלום עם קבלת הסחורה.
    התקופה הזאת קשה עבורכם במיוחד, אך נדמה ששכחתם שהיא קשה לכולם, ובכל זאת בעבודה שלי אני לא מרשה לעצמי לרדת באיכות וברמת התוצרים כי התקופה קשה. לכן אני מצפה לעקרון דומה מכל בעל עסק באשר הוא. תארו לכם ששופרסל היתה מוכרת לנו מוצרים דפוקים אבל לא מוכנה לקבל תלונות כי התקופה קשה וזה יפגע בה?! הגיע הזמן לעלות את תודעת השירות והאיכות, קבוצת הפייסבוק מעולה לכך, היא מביאה לקדמת הבמה מסעדות שלא יצא לי לשמוע עליהן כלל, כנל אם החוויה לא טובה ותודעת השירות מזעזעת ומזלזלת אני רוצה לדעת ולהמנע מלהזמין. מה אומרת ההתנגדות של המסעדנים? אתם בעצם אומרים תנו לנו להמשיך למכור מוצר באיכות ירודה אבל בואו נשמור בסוד כדי שאנשים שעוד לא ניסו לא ידעו..? למה לעצור רק שם, בואו נפסיק גם עם ביקורות אוכל ע"י מבקרי מסעדות, הרי כל ביקורת שלילית יכולה לדרדר מסעדה לתהום לא?! אני אומרת, לא מתאים לכם? רצוי שתפנו לעיסוק אחר בחיים..

  10. ליאור

    לא הבנתי, אם אכלתי במסעדה חיפאית והיה רע, יקר ולא טעים אסור לי לפרסם את זה ולהזהיר סועדים פוטנציאליים?

  11. שמרית

    איזו כתבה מתבכיינת. מסעדנים בכיינים, תעשו את מה שאתם מבטיחים ללקוחות שלכם ולא תקבלו דיס המלצות.

  12. חדווה

    כתגובה אני מודיעה שאני מפסיקה לאכול או להזמין ממסעדות חיפאיות. הצטרפו אלי.

  13. חיפאים רעבים מצייצים, קבוצה מעתיקנית

    סתכלו בעצמכם בהיסטוריה של הקבוצה ותראו שבכלל נתחילה כקבוצה לאפי נצר ושינתה את השם שלה פעמיים כדי להטעות ולהעתיק מקבוצות אחרות

  14. קראתי ולא הבנתי

    אני חושב שהתמונות שצורפו לכתבה מסבירים למה צריך ביקורת…
    עם אסור לבקר על חוסר שירות ואוכל שרוף אז על מה כן ?

  15. מחזקים את הלקוחות

    חיפאים רעבים זו הקבוצה היחידה שאין בה פוסטים מכורים! בגלל זה כולם כותבים שם

  16. חיפאים רעבים מצייצים מעתיקנים

    קבוצה ששינתה את השם שלה כל פעם כדי להעתיק מקבוצות אחרות. אני שמחה שאפשר לפרסם בקבוצת חיפאים רעבים וללמוד איזה מסעדות מזלזלות בלקוחות

  17. יוסי

    מסעדנים בכיינים שילמדו לתת שירות. הקבוצות האחרות שבויות של המסעדנים תמורת טובות המאה ולא נותנים להתלונן גם כשזה מוצדק. חיפאים רעבים זו הקבוצה הכי מאוזנת והוגנת שקיימת

  18. שירי

    להגיד שחיפאים רעבים מעודדים פרסום של ביקורות שליליות זה פשוט לא נכון!! קרה לי יותר מפעם אחת שניסיתי להעלות בקבוצה פוסט עם תלונה והפוסט לא אושר כי לא נוסח מספיק בעדינות והוצע לי לפנות, במקום, ישירות למסעדה. לא כל פוסט עם תלונה הוא שיימינג, דיי לסתימת הפיות!

  19. הביקורות לרוב מוצדקות ומבוססות עובדות.

    4-5 פעמים קבלתי מכה רצינית בהזמנות ובאמת שרציתי לתמוך במסעדות מקומיות. ירקות חתוכים גס, אוכל שמנוני, לחמניות מעוכות, בשר גומי והזמנות שמאחרות (להמתין מעל שעה לנסיעה של חמש דק' ולא בשעת שיא). לצערי הסקתי מסקנות כספי לא הפקר. אני ושותפיי לעבודה החלטנו שמכינים ומביאים מהבית לאור האכזבה מהשירות. קורונה צריכה להיות עבורם סיבה להתייעל ולהשתפר במשלוחים ולא תירוץ לירידה בביצוע ובשירות.
    המלחמה שלהם צריכה להיות על לב הקהל מי יותר אעכותי ולא נגד הקהל מי יפחיד אנשים מלתת ביקורת.

  20. אנונימי

    בתור חבר בקבוצה אני חייב לשבח את הפרסומים בקבוצה. יש הרבה מאוד פוסטים חיוביים שממש עושים חשק להזמין ויש שליליים. כאשר חוזרים מספר פוסטים שליליים על אותה מסעדה, ברור שלא צריך להמשיך להזמין ו להתאכזב. אני חושב שיש מסעדות מצויינות בחיפה שעובדות מעולה גם בתקופת הקורונה והתשבוחות בקבוצה עוזרות לקדם.

  21. סקנדי

    בהחלט קבוצה עם אינטרסים סמויים, למשל
    – ניסיתי לפרסם כמה פעמיםהמלצות על הכנאפה המעולה של הכנופיה, והפוסט נדחה. ביקשתי הסבר וקיבלתי תשובה מתחמקת
    – ‏מצד שני, יצא להגיע מספר פעמים למסעדות שזכו להמלצות חמות בקבוצה – והסתיימו באכזבה ענקית והחלטה שיותר לא סומכים על מה שכתוב שם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר