שר האוצר ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)
שר האוצר ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)

האוצר יערוך בדיקה מקיפה ליפה נוף

הסאגה מסרבת להסתיים: במכתב ששלח סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר לראש העיר עינת קליש רותם הוא הודיע לה כי ימונה רואה חשבון שיבדוק שבתאגיד העירוני יפה נוף לא נותרו מזומנים שהועברו אליו מהמדינה לצורך ביצוע של פרויקטים. גורם המעורה בפרטים: "חוסר אמון בעיריית חיפה וביפה נוף"

פורסם בתאריך: 5.11.20 08:02

משרד האוצר ימנה רואה חשבון במטרה לבדוק שבחזקתו של התאגיד העירוני יפה נוף לא נותרו יתרות כספים שהועברו אליו מהמדינה לצורך ביצוע של פרויקטים – כך עולה ממכתב ששלח ביום שלישי סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר יובל רז לראש העיר עינת קליש רותם. גורם בכיר המעורה בפרטים טוען כי צעד זה מהווה הבעת אי אמון ביפה נוף.

"בשים לב לסיום ההתקשרות של משרד התחבורה עם התאגיד ובהמשך להחלטת הממשלה מ-7 באוקטובר בנושא העברת ניהול פרויקטי התחבורה מהתאגיד לחברות התשתית של המשרד והעברת ההתחייבויות הכספיות מהתאגיד בהתאם, נדרש לוודא כי החברה העבירה את מלוא הסכומים ששולמו לה על ידי המדינה לקבלנים ולספקים מטעמה, וכי לא נותרו בחזקתה יתרות מזומן אשר אינן חלק מדמי הניהול, והכל בהתאם לסעיף 8.1 להסכם, שבמסגרתו התחייב התאגיד להשתמש בכספים אשר הועברו אליו על ידי המשרד, אך ורק לצורך ביצוע הפרויקטים נשוא ההסכם ולא לכל צורך או מטרה אחרים או נוספים".

לפיכך, הוסיף רז, "בכוונתי לערוך בתיאום עם חשבות משרד התחבורה בדיקה מקיפה בנדון באמצעות מינוי רואה חשבון חיצוני המתמחה בנושא זה. מכיוון שהתאגיד הוא תאגיד עירוני בבעלות מלאה של עיריית חיפה, וכספי הציבור שהועברו לטובתו נועדו לצרכים שהוגדרו על ידי משרד התחבורה, אני מבקש שתנחי את התאגיד לפעול בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות בהתאם למחויבותו החוקית".

 

 

כבר בסוף שנת 2019 התברר לגורמים ביפה נוף כי בתאגיד נמצאה יתרה בסך של יותר מ-50 מיליון שקל שלא נוצלו בפרויקטים שמימן משרד התחבורה בשנים עברו. פרטים אלו התגלו בעקבות בדיקות שביקש לערוך יו"ר הדירקטוריון יואב רמתי, שבינתיים השעה את עצמו. גורמים ביפה נוף אמרו אז כי היתרות הצטברו עוד לפני כניסתו של רמתי לתפקיד. כעת, כך מתברר, מלבד יתרות אלו קיימים סכומים נוספים שיפה נוף יידרש להחזיר.

"לא זכור לנו שהאוצר עשה דבר כזה בעבר", אומר הגורם הבכיר המעורה בפרטים, "ליפה נוף יש חברות בקרה שבודקות כל דבר ומאשרות, כך שמשמעותו של המהלך הוא שמשרד האוצר אומר ליפה נוף ולעירייה 'אנחנו יודעים שיש לכם כסף ואנחנו נבצע את בדיקה כי אתם לא תיקחו מאיתנו אפילו שקל אחד'. זו הבעה של חוסר אמון גם בעירייה, לא רק ביפה נוף, כי התאגיד הוא בבעלותה של העירייה".

גורם אחר הוסיף: "מלבד היתרות שלא נוצלו ואשר התגלו בבדיקה שנערכה אז ביפה נוף, יש גם כספים של פרויקטים קיימים, והמדינה רוצה גם אותם. מדובר בעוד עשרות מיליוני שקלים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. חיפאית מודאגת

    אוי ואבוי. אחרי מה שהוא עשה להם בתחבורה, רק חסר שעכשיו יהיה התנגשות עם משרד האוצר. חיפה גמורה!!! מה יהיה עם השלטון הזה של קליש?

  2. תושב נוה שאנן

    העיקר הם שכרו יועץ לשיפור אכיפת הגבייה (לפי האתר שלכם). גם זה לא יעזור אם משרד האוצר יחליט להתלבש על העירייה!!! חיפה תהיה על סף אבדון. העיקר שקליש נפגשה עם ליצמן ואיילת שקד חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  3. חדווה

    טוב מאד. הגיע הזמן לסגור את יפה נוף. ואחר כך את אתו"ס. סוף סוף ניקוי אורוות בחיפה.

  4. קצ

    משרד האוצר צריך לדרוש ממשרד הפנים להקים ועדה קרואה בחיפה. אף אחד כבר לא מאמין לעבריינית המורשעת.

  5. עדנה, כרמל

    עינת קליש לגמרי תומכת בבדיקה מקיפה על מה שהולך בחברת יפה נוף. היא כבר הצהירה על זה לא אחת ומצויין שמשרד האוצר יסייע לה. חיפה בדרך הנכונה.

  6. נגמר החוזים למקורבים בניפוח עלויות..

    לסגור את יפה נוף
    בור השחיתות והסיאוב הסתיים.

  7. פנחס

    קאליש ה״ גאון״
    אין דבר טוב שהיא לא הצליחה להרוס.
    איפה היינו לפני שנתיים ואיפה חיפה היום.
    גמרה את העיר שלנו,

  8. אבי

    אזרחי חיפה.
    יש לדרוש מקליש והרמתי שהביאו אותנו לסגירת יפה נוף להחזיר את הכסף (במידה ויתגלהיכ ישנו כזה) מכיסם.
    אחרת החזר זה ישולם מכספי המיסים שלנו שהולכים למקורבי קאליש.

  9. הבזבוזים אדירים בחברת הרפאים

    אדון כץ שפך 350 מליון שקל על רכבל מיותר ואיטי ומסוכן ללא צורך וללא ביקוש כשהיה שר תחבורה ושרף למשלם המיסים חצי מליארד שקל לחפור את דרך בר יהודה לקו אוטובוס לנשר בעלות 40 מליון שקל לכל קילומטר של כלום ושום דבר במקום לסמן נתצ ב5 מליון שקל, שיבוא אל עצמו בטענות.

  10. גילה

    גם לי יש חוסר אמון בראש עיר שהידיים שלה רועדות ולכל דבר זקוקה ליועץ .
    שלא לדבר על הפופיק שלה שרועד (מילה מכוערת שהיא עצמה: קליש להזכירכם השתמשה בה בחוסר כבוד כלפי קודמה לתפקיד).
    עיריית חרפה על זמן שאול.

  11. אלי , מערת אליהו.

    עדנה לידיעתך עם ההנהגה הנוכחית העיר חיפה בכלל לא בדרך הנכונה. להיפך העיר בקריסה.
    ולמה זה בכלל חשוב למישהו שאת מהכרמל ? – תפסיקי להתנשא.
    בגלל הצביעות שלכם שבחרתם בעבריינית מ ו ר ש ע ת שממשיכה בדרכה העבריינית העיר דועכת.
    אבל הצביעות והטיפשות מסמא.
    בטח את גם מפגינה נגד ביבי למרות שהוא לא מורשע כמוה.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סופסוף הבישולים מתקופת יהב מתבררים, 3 קדנציות של קומבינות נגמרו.
    לצערו כולנו נשלם את המחיר…

  13. יהודה המהנדס

    ראש העיר וחבר מרעיה הורסים כל חלקה טובה. הפעם זו יפה נוף שלפני שרמתי הרס אותה מבפנים הייתה מופת להתנהלות מקצועית.

  14. לסגור את הבור

    יפה נוף הייתה מופת לשחיתות, ניפוח עלויות, העלמת מליארדהשקל במטרונית (איך לא הועמדו אז לדין?) ושנים של איחורים בביצוע – שנה וחצי באצטדיון, 3 שנים בנתיבי המטרונית המטופשת.
    מי שמצייר תמונה אחרת אלו שליחי חברות הקבלנים שניפחו עלויות וגזרו קופונים עם אנשיה. הרבה רכבי יוקרה נקנו מהשוד הגדול של החברה הזן.

  15. יצחק

    הניהול הרשלני והבזבזני של יפה נ וף היה מנת חלקה של החברה שנים לפני תחילת הקדנציה של קאליש.היא ראויה לשבח על שיתוף פעולה בניקוי האורוות שהחל מאוחר כל כך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר