מתניהו אנגלמן (צילום: אוהד צויגנברג)
מתניהו אנגלמן (צילום: אוהד צויגנברג)

הוארך צו ההגנה לסמנכ"ל הכספים ביפה נוף

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן האריך את תוקפו של צו ההגנה הזמני שניתן לסמנכ"ל הכספים של התאגיד העירוני יפה נוף ישראל גור אריה, אשר מונע את פיטוריו. הסיבה: "גור אריה התריע לכאורה על מעשים שהם בגדר פגיעה חמורה במינהל תקין, ובתגובה להליכי הביקורת ננקטו נגדו הליכי פיטורים"

פורסם בתאריך: 8.11.20 08:01

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן הודיע על הארכת צו ההגנה הזמני שנתן לסמנכ"ל הכספים של התאגיד העירוני יפה נוף ישראל גור אריה. בהחלטתו כתב אנגלמן כי הוא מורה ש"תוקפו של הצו הזמני יוארך עד 31 בדצמבר או עד למתן הוראה אחרת על ידי". עוד עולה מהחלטתו של אנגלמן כי הליכי הבירור שהתקיימו בנציבות המדינה בנושא זה "העלו תשתית ראייתית לכאורית המצדיקה מתן צו הגנה קבוע" לגור אריה.

כזכור בחודש יולי נחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" כי המבקר הוציא צו הגנה זמני לגור אריה עד 31 באוקטובר שמונע עריכת שימוע או פיטורים לפי סעיף "תלונה של עובד הציבור שחשף מעשי שחיתות, הפרות חיקוק או פגיעה במינהל תקין". הצו הוצא בעקבות תלונה של גור אריה למשרד המבקר, שבה הוא טען כי ננקטים נגדו הליכי פיטורים מכיוון שהוא העביר לביקורת המדינה מידע על התנהלותם של יפה נוף ויו"ר הדירקטוריון של התאגיד יואב רמתי. חברי הדירקטוריון וכן ראש העיר עינת קליש רותם וממלא מקומה נחשון צוק שהגיעו לישיבת דירקטוריון אשר על סדר יומה היה נושא אחד ויחיד – עריכת שימוע לגור אריה – הופתעו לשמוע על כי אנגלמן הודיע כי אין לערוך את השימוע בהתאם לצו ההגנה.

מהחלטתו של אנגלמן על הארכתו של הצו הזמני עולה כי "מאז הגשת התלונה קיימה נציבות תלונות הציבור הליכי בירור, אשר העלו תשתית ראייתית לכאורית המצדיקה מתן צו הגנה קבוע למתלונן. בשלב זה של הבירור, ובמטרה לאפשר ליפה נוף להגיב לממצאים הלכאוריים, נדרש פרק זמן נוסף להשלמת הבירור. אשר על כן אני מורה כי תוקפו של הצו הזמני יוארך עד 31 בדצמבר או עד למתן הוראה אחרת על ידי".

את הסיבות להארכת הצו הזמני ואת המסקנות שעולות לכאורה מהבירור בנציבות המדינה ניתן למצוא במכתב ששלחה עוזרת בכירה למנהלת נציבות תלונות הציבור עו"ד צרויה מידד לוזון לעורכי הדין שמייצגים את יפה נוף בהליך, שהוצא "עם סיום הבירור בתלונה שבנדון ובטרם ייקבעו ממצאים סופיים בה". במכתב מבקשת מידד לוזון להביא בפני עורכי הדין של התאגיד "את הממצאים הלכאוריים של הבירור על מנת לאפשר לכם להגיב עליהם ולהשלים את טיעוניכם בנושא, ככל שתבחרו לעשות כן".

 

 

מידד לוזון כתבה כי "עולה לכאורה שהמתלונן (גור אריה; ב"כ) התריע על מעשים שהם בגדר פגיעה חמורה במינהל תקין, ובתגובה ובסמיכות זמנים להליכי הביקורת ננקטו נגדו הליכי פיטורים. אף שייתכן כי חלק מהטענות של התאגיד כלפי המתלונן היו יכולות בנסיבות שונות להיכלל במכתב הזימון לשימוע, הרי שבפרק הזמן הקצר מאז כניסתה לתפקיד ועד שננקטו נגדו הליכי פיטורים, המנכ"לית (מנכ"לית יפה נוף סאלי גליצנשטיין; ב"כ) טרם הספיקה לעמוד על טיבו של המתלונן ולברר את הסוגיות שהועלו נגדו, ואף לא נתנה לו את האפשרות להוכיח את עצמו. נוכח כך עולה לכאורה כי עילות אלה לא עמדו באופן בלעדי בבסיס היוזמה לפטר את המתלונן. נראה לכאורה כי יש בסיס לטענה שהליכי הפיטורים, במועדים שבהם הם ננקטו, הושפעו באופן משמעותי מהחשיפה של המתלונן שתרמה הן לביקורת שעסקה בניגוד העניינים של יו"ר התאגיד והן להחלטת הוועדה למניעת ניגוד עניינים בעניין המשך כהונתו כיו"ר החברה. לפיכך, נראה לכאורה כי קיים קשר סיבתי בין החשיפה לבין הליכי הפיטורים".

מידד לוזון הוסיפה כי יפה נוף רשאי להגיב למסקנות הבירור עד 22 בנובמבר.

מיפה נוף נמסר בתגובה: "כפי שגם מבקר המדינה מציין במכתבו, הנושא עדיין נמצא בבירור. מעבר לכך, אין בכוונתנו להתייחס לעניין העסקתו של עובד זה או אחר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיפאי מודאג

    מידר לוזון, לפני הכול את חייבת לבדוק את יושרו, אמינותו ופועלו של ישראל גור אריה מאז הגיעו ליפה נוף…..ו.. אולי גם במקום עבודתו הקודם..?

  2. ירון

    איך אומרים, ההגנה הטובה ביותר זה ההתקפה מה לא ייעשה ישראל גור אריה לשמור על השכר.. הרכב.. המעמד… וחשוב לא פחות זה הכסא.

  3. חברה רקובה מהיסוד

    התריע אחרי ששנים היה שותף לאי הסדרים?
    מבקר המדינה עושה צחוק? פה צריכים כתבי אישום נגד כל המנהלים לשעבר כולל "המתריע"

  4. לכל המגיבים מעלי.

    צדיקים מלאכתם נעשת בידי אחרים.
    יבוא יום במהרה שהאמת הטהורה תצא לאור.
    אחד שיודע .

  5. משה

    מספיק לקרוא את דוח מבקר העירייה משנת 2015 (יש עוד??) ועל פועלו ועלילות ישראל גור אריה במסגרת תפקידו "שומר על כספי הציבור" ויבין שישראל גור אריה רחוק מלהיות "ישר כסרגל" "חוסף שחיטויות" … המבין יבין והאמת תצא לאור.

  6. שירה

    ״אשר על סדר יומה היה נושא אחד ויחיד – עריכת שימוע לגור אריה – הופתעו לשמוע על כי אנגלמן הודיע כי אין לערוך את השימוע ״ – לא יאומן! במקום לבדוק את הדברים כל עניינם היה לפתר במהירות.
    עיריית חרפה

  7. שמחה

    נראה שזאת הפעם אחרונה שישראל גור אריה יהיה עם תואר סמנכ'ל כספים. אחרי שיגיעו לחקר האמת יבינו כולם מי זה הבחור הזה ושום מקום נורמלי בטח לא ממשלתי ועירוני יקחו אחד כזה להיות מי ששומר על כספי החברה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר